Citat:
Ursprungligen postat av
Jajgert
Det finns liksom inget sätt att tjäna pengar med 500% ränta. Allt blir stiltje
Nja, det finns det men framför allt finns det sätt att tjäna pengar i en 500%-räntemiljö. Det är ju inte bara räntan som rör sig i ett sådant läge utan valutakursen, bostadspriser och aktiekurserna i valutaområdet, Sverige i det här fallet, lär ju röra på sig rejält.
Om du bara sitter med likvider som ska placeras på sparkonto, inhemska aktier etc så är det nog svårt. Ränteintäkt vägs upp mot urholkad köpkraft t.ex.
Kan du däremot flytta pengarna till annan valuta, ta korta positioner mot index, eller sätta pengarna utomlands för att sedan ta tillbaka dem så kan du nog öka din köpkraft rejält på hemmaplan.