2017-08-04, 10:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vad tror du att de får för straff?

Då blir det väl ungdomstjänst för båda då. I tingsrätten blev det ju 80 timmar för ABT.
Citera
2017-08-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ok, vi kan notera att vi har olika åsikter vad det gäller vikten av "detaljer"

Själv så anser jag att det är en synnerligen viktig detalj då ett vittne hävdar att A. satt på stenen då han fick avsugningen samtidigt som ett annat vittne hävdar att det var flickan som satt på stenen då det skedde.
Jag anser att skillnaden i den "detaljen" är så signifikativ att man faktiskt kan ifrågasätta om de verkligen såg en avsugning? Ja, man kan t.o.m. undra om någon ljuger och i sådana fall om det hela är en historia som har diktats ihop?
Kanske A's utåtagerande stil har fått andra att "passa på" och ljuga ihop en story? Sant, vi vet inte med i.o.m. att vittnena inte är samstämmiga vad det gäller "en detalj" genereras tvivel.

Det du skriver om bevisning och rättssäkerhet i delta fall är nonsens och jag är faktiskt mycket road, för jag undrar vem som läser det du anför. Tror du föräldrarna till den ohängde slyngeln Anton*o slukar dina argument för rättssäkerhet och plågar ihjäl advokaten?

Det finns grader av helvetet och olika grader av förnedring och våldtäkt. Det har lagstiftaren beaktat i lagtexten beträffande gärningsbeskrivning. Oftast i våldtäktsmål, där förövaren döms rättssäkert, så finns det inga vittnen, bara ett trasigt och förvirrat brottsoffer. Det är sällsynt med predatorer som i detta fall helt öppet går till väga med att förse små barn med sprit och sen ge sig på dem sexuellt.

Det du efterfrågar är snaskiga detaljer som aldrig varit beviskrav (tack och lov) i en domstol.

Saker kan ske utan att man filmar och dokumenterar allt med apparater. Tillhör du den nya skara av människor som tycker semestern är förstörd om inte allt filmas?
Citera
2017-08-04, 10:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du skriver om bevisning och rättssäkerhet i delta fall är nonsens och jag är faktiskt mycket road, för jag undrar vem som läser det du anför. Tror du föräldrarna till den ohängde slyngeln Anton*o slukar dina argument för rättssäkerhet och plågar ihjäl advokaten?

Det finns grader av helvetet och olika grader av förnedring och våldtäkt. Det har lagstiftaren beaktat i lagtexten beträffande gärningsbeskrivning. Oftast i våldtäktsmål, där förövaren döms rättssäkert, så finns det inga vittnen, bara ett trasigt och förvirrat brottsoffer. Det är sällsynt med predatorer som i detta fall helt öppet går till väga med att förse små barn med sprit och sen ge sig på dem sexuellt.

Det du efterfrågar är snaskiga detaljer som aldrig varit beviskrav (tack och lov) i en domstol.

Saker kan ske utan att man filmar och dokumenterar allt med apparater. Tillhör du den nya skara av människor som tycker semestern är förstörd om inte allt filmas?

Men det brukar ju vid "vanliga våldtäkter" finnas ett offer som uppger sig vara våldtagen?
Det gör det inte här.
Det är därför diskussion om vittnen uppstår och blir så viktig - för inte ens offret påstår ju att någon våldtäkt skett. Någon teknisk bevisning finns inte heller.

Predatoren som du beskriver är också ett barn, ej att förglömma.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-04 kl. 10:33.
Citera
2017-08-04, 11:27
Medlem
Hela incidenten är sorglig läsning. Det är ofattbart dåligt att Robin och Antonio ger sig på en 13-åring. Men jag tycker det är värre att de ger sig på en tjej, oavsett ålder, som är helt redlös. Har man blivit uppfostrad att detta är acceptabelt i denna ålder så bådar det inte gått inför framtiden.

13-åriga BO har i FUP beskrivits som "helt tom", "helt borta" samt "okontaktbar". BO har varit så full att hon inte kunde gå, stå eller prata. 13-åringen har spytt ett flertal gånger under kvällen. BO var så full att hon inte ens kunde stoppa sina egna fintar i halsen för att spy. En kompis fingrar användes. Jag tycker BO har varit i stort sett medvetslös men själva termen för hennes tillstånd kan diskuteras.

Jag förstår helt enkelt inte att man som 15-åring kan göra detta. Hur jävla feluppfostrad är man? Robin var väldigt berusad men Antonio var nästan nykter. Berusning och låg ålder kan innebära att man gör extra dumma saker men här har man agerat så långt bortom gränserna att det är skandal.
Citera
2017-08-04, 11:39
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
Nej, och den kommer inte att dyka upp. Den kommer att arkiveras efter morgondags domslut och därefter kommer du i bästa fall få ett brev signerat C. G. Wrangel där det står "enskilda personer kan skadas eller lida men av att uppgifterna blir kända".

FUP:et är redan offentlig och florerar hos Flashback-anhängare, dock i en version där namn på målsägande framgår. Det var emellertid tal om att någon skulle begära ut en maskad version, därav min fråga.
Citera
2017-08-04, 11:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hela incidenten är sorglig läsning. Det är ofattbart dåligt att Robin och Antonio ger sig på en 13-åring. Men jag tycker det är värre att de ger sig på en tjej, oavsett ålder, som är helt redlös. Har man blivit uppfostrad att detta är acceptabelt i denna ålder så bådar det inte gått inför framtiden.

13-åriga BO har i FUP beskrivits som "helt tom", "helt borta" samt "okontaktbar". BO har varit så full att hon inte kunde gå, stå eller prata. 13-åringen har spytt ett flertal gånger under kvällen. BO var så full att hon inte ens kunde stoppa sina egna fintar i halsen för att spy. En kompis fingrar användes. Jag tycker BO har varit i stort sett medvetslös men själva termen för hennes tillstånd kan diskuteras.

Jag förstår helt enkelt inte att man som 15-åring kan göra detta. Hur jävla feluppfostrad är man? Robin var väldigt berusad men Antonio var nästan nykter. Berusning och låg ålder kan innebära att man gör extra dumma saker men här har man agerat så långt bortom gränserna att det är skandal.

Visst det handlar om uppfostran, håller med.
Men uppfostran ska inte börja vid deras beteende på fylleplatsen - utan faktiskt redan hur man umgås med sprit. Att man inte alls dricker före 19 års ålder och att man inte super sig redlöst berusad. Vare sig som ungdom eller i vuxen ålder. Och att man inte ger en 16 eller 13 åring tillgång till 1/2 liter "ren sprit".

För folk gör ju tydligen enormt dumma saker på fyllan, ex en av våra skickligaste finansministrar hade fyllehjärnsläpp för en vecka sedan. Han tog också på folk - i skrevet medan han viftade med sin penis. Han torde vara fördiguppfostrad sedan länge, men håller inte måtta med spriten i alla fall.

http://www.expressen.se/nyheter/-exministern-om-festen-drabbades-av-en-blackout/

Vårt land ligger i brännvinsbältet, men vi borde lära kommande generationer spritvett. I de flesta länder dricker man alkohol, gott och festligt, men man håller måtta. Hur många italienska, tyska eller grekiska ungdomarna super sig redlösa på fester? Eller deras föräldrar? Väldigt ovanligt!
Men i våra trakter - Finland, Danmark, Norge sker det. Hög tid att lära ut en annan spritkultur.
För utan detta, från en generation till nästa uppfostrade "fyllespritsug" till fest, hade ATB nog inte kunna locka tills sig de andra ungdomarna med spritlangning..
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-04 kl. 11:57.
Citera
2017-08-04, 12:57
Medlem
Jag håller med dig Solglittret. För oss som bott väldigt mycket utomlands är det här med alkoholen så väldigt annorlunda. Alkoholen kommer alltid fram och är bara ett trevligt sätt att umgås. Ibland dricks det mycket och ibland lite. Oavsett så har alla trevligt och det är aldrig några problem. Barn är alltid med och de lär sig väldigt tidigt att alkohol är naturligt sätt att umgås och att det sker på ett avslappnat och härligt vis. Och (oftast) med måtta.

Domen från HR kommer om två timmar. Det blir nog ändå win win för oss. Om Antonio blir frikänd så blir det fest hemma hos fettot Anna. Om man fastställer domen eller det blir strängare straff så blir det till att dränka sorgerna på Pomonagatan 4. Oavsett så har vi nog en härlig show på Instagram att se fram emot. Jag hörde obekräftade rykten om att Anders Borg ska vara på plats för en mysig parmiddag med familjen Toledano Book. Han ska visa snorren samt tafsa lite på fettot Annas rumpa:-) Vid närmare eftertanke väljer han nog Robertos rumpa.
Senast redigerad av pref69 2017-08-04 kl. 13:04.
Citera
2017-08-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
FUP:et är redan offentlig och florerar hos Flashback-anhängare, dock i en version där namn på målsägande framgår. Det var emellertid tal om att någon skulle begära ut en maskad version, därav min fråga.
Jag har påtalat för Tingsrätten att BOs namn förekommer på minst tre ställen i FUP. Det tackade för påpekandet men FUP har delats ut efter detta med lika dålig maskning. Kanske nu fixat?
Citera
2017-08-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Jag håller med dig Solglittret. För oss som bott väldigt mycket utomlands är det här med alkoholen så väldigt annorlunda. Alkoholen kommer alltid fram och är bara ett trevligt sätt att umgås. Ibland dricks det mycket och ibland lite. Oavsett så har alla trevligt och det är aldrig några problem. Barn är alltid med och de lär sig väldigt tidigt att alkohol är naturligt sätt att umgås och att det sker på ett avslappnat och härligt vis. Och (oftast) med måtta.

Domen från HR kommer om två timmar. Det blir nog ändå win win för oss. Om Antonio blir frikänd så blir det fest hemma hos fettot Anna. Om man fastställer domen eller det blir strängare straff så blir det till att dränka sorgerna på Pomonagatan 4. Oavsett så har vi nog en härlig show på Instagram att se fram emot. Jag hörde obekräftade rykten om att Anders Borg ska vara på plats för en mysig parmiddag med familjen Toledano Book. Han ska visa snorren samt tafsa lite på fettot Annas rumpa:-)
Alkohol är en drog och kan ställa till mycket elände också.
Från misshandel till mord.
Personlighetsförändringar och våld.
Vet inte om jag tycker alkohol är naturligt direkt det är ju en drog.
Citera
2017-08-04, 15:05
Medlem
Någon som vet om hovrättens dom kommit?
Citera
2017-08-04, 15:05
Medlem
Dom ute. Robin Nordlund döms för våldtäkt, inte våldtäkt mot barn, och domen mot pedofiläcklet Antonio för våldtäkt mot barn kvarstår. Antalet timmar ungdomstjänst ändras till 130 timmar. Nu är det nog dags för fettot Anna att göra som sin pedofilson Antonio. Gå direkt på vinet och "chillkröka!.

Ser fram emot en show på Instagram ikväll. Skål Anna!
Citera
2017-08-04, 15:06
Medlem
ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE

Solna tingsrätts dom den 9 juni 2017 i mål nr B 6020-16, se bilaga A

PARTER (antal tilltalade 2)

Klagande och motpart (Åklagare)

Extra åklagaren Lizzie Österlund Åklagarmyndigheten
Västerorts åklagarkammare i Stockholm

Motpart (Målsägande)

Sekretess A, se Partsbilaga sekretess Sekretess

Ombud och målsägandebiträde: Advokaten Viktor Carlberg Advokatfirman Två Lejon KB
Karlavägen 55
114 49 Stockholm

Företrädd av jur.kand. Filippa Forsberg, samma adress

Klagande och motpart (Tilltalad)

ANTONI* Boo*

Ombud och offentlig försvarare: Advokaten Björn Adolfsson Box 190
101 23 Stockholm

1. Vårdnadshavare: Anna Book Toledano Adress som tilltalad

2. Vårdnadshavare: Roberto Toledano Lopez Adress som tilltalad

SAKEN

Våldtäkt mot barn _____________________________

HOVRÄTTENS DOMSLUT

1. Hovrätten ändrar tingsrättens dom endast på så sätt att antalet timmar ungdomstjänst bestäms till 130.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in