2017-08-03, 22:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Frågade själv om detta innan, eller ville mest åt MGM och inte systern, de har ju inte med detta att göra & skall ej hängas ut. Vill man får man gräva själv, det gjorde jag och fann rätt person

Det var därför jag föreslog ett PM men fick visst nobben på det alltså
Citera
2017-08-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Megafel av polisen i så fall. Ingen anledning att oroa sig... Angående random så återstår att se. Hade hon som vissa nämnt jobbat extra inom socialtjänsten så finns det ju möjlig koppling. Är hon bara vanlig förskolelärare mindre troligt med yrkesmässig koppling. Men annars en person på väg att explodera så behövs det väl inte mycket annat än att upplevde att hon "smet" före i kön.
Angående arbete inom socialtjänsten- tror säkert det kan finnas en Lena Åsberg på Soc.
Men offret heter Elena med två efternamn .-
Citera
2017-08-03, 23:02
Medlem
Bilen som polisen hämtade från Stentorpsgatan var märkt K*S (contracting ab).
Har svårigheter att se vilka som är anställda inom detta företag.

Så nu har ni lite att gräva vidare på.

* = R
Citera
2017-08-03, 23:10
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargfot
Här spekuleras det vilt ser jag.
Tänk om folk kunde tänka till innan man outar folk till höger å vänster.
Har känt den 65-åriga mannen i fråga i 20+ år och kan bara säga att en lugnare människa finns inte.
Kom inte dragandes med den dom någon publicerade här tidigare om bärandes om något tillhygge eller något annat vapenliknande föremål. Där finns det ngn annan bakomliggande orsak jag ej kommer att gå in på.

Så håll tangentbordet rent från spekulationer och outanden innan kött på benen finns.
Tänk på att folk ska ha ett liv efter ett sånt här äventyr oxå efter att man har suttit i förvar utan ngt som helst bevis för att man är skyldig.

/ kompisen

Du är en sund skribent som skulle behövas i tråden om den försvunna Helena Andersson från Mariestad, välkommen! Där lever alla för stunden och skiter blanka fan i morgondagen 😁

Gällande detta fall, har bara lusläst lite lagom. Är den anhållne en "inföding"?
Den första hållne som släpptes, vad fick dem att plocka honom?
Citera
2017-08-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertbjuder

* = R
Vita företagsbilar iaf https://biluppgifter.se/brukare/5565739389?g=3&s=merinfo

https://www.google.se/search?q=krs+contracting+ab&rlz=1C9BKJA_enUS692US6 92&hl=sv&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0 ahUKEwji3-mVgLzVAhWEbVAKHZXSBPcQ_AUICigC&biw=1024&bih=653&dp r=2#imgrc=hM9h9IFEx9iipM:
Citera
2017-08-03, 23:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertbjuder

* = R
Var det också en Peugeot?
http://www.sigillet.se/wp-content/uploads/1168463_762169647157776_477159989_n.jpg
Citera
2017-08-03, 23:38
Medlem
Browngreeneyess avatar
Har BO och GM någon koppling eller är det ett vansinnesdåd det rör sig om? Där GM varit påverkad av alkohol?,Droger? och psykisk ohälsa?

Förjävligt är det i alla fall och jäveln skulle skjutas rätt i skallen tycker man!!!!!!!!!!
Citera
2017-08-03, 23:57
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Har BO och GM någon koppling eller är det ett vansinnesdåd det rör sig om? Där GM varit påverkad av alkohol?,Droger? och psykisk ohälsa?

Förjävligt är det i alla fall och jäveln skulle skjutas rätt i skallen tycker man!!!!!!!!!!

Om det nu är den där F.A. som är MGM och som alltså har en syster A-K.B. så verkar det som deras morsa har jobbat på samma förskola som brottsoffret.

Det är den enda kopplingen som syns på internet.
Citera
2017-08-04, 00:00
Medlem
heropsychodreamers avatar
Förlåt för att jag inte orkar läsa hela tråden men finns det namnförslag på MGM? När jag läser om hans familjeförhållanden låter det väldigt likt en familj jag känner. Om någon har ett namn förstår jag att man inte vill skriva ut. Men det skulle underlätta om ni i så fall kan berätta vart familjen bodde innan skilsmässan.
Citera
2017-08-04, 00:02
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargfot
Här spekuleras det vilt ser jag.
Tänk om folk kunde tänka till innan man outar folk till höger å vänster.
Har känt den 65-åriga mannen i fråga i 20+ år och kan bara säga att en lugnare människa finns inte.
Kom inte dragandes med den dom någon publicerade här tidigare om bärandes om något tillhygge eller något annat vapenliknande föremål. Där finns det ngn annan bakomliggande orsak jag ej kommer att gå in på.

Så håll tangentbordet rent från spekulationer och outanden innan kött på benen finns.
Tänk på att folk ska ha ett liv efter ett sånt här äventyr oxå efter att man har suttit i förvar utan ngt som helst bevis för att man är skyldig.

/ kompisen

Ska man vara petnoga så var vanlig media väldigt snabba med beskrivningar av vem det var som var anhållen. Många som var bekanta med mannen eller kvinnan lär ha kunnat identifiera honom från texterna i både Expressen och Aftonbladet. Även om han hängdes ut här, så var vi också många som betvivlade att han kunde ha haft nåt med dådet att göra. Oskyldiga drabbas dessvärre på mer än ett sätt när polisen griper fel personer.
Citera
2017-08-04, 00:08
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Om det nu är den där F.A. som är MGM och som alltså har en syster A-K.B. så verkar det som deras morsa har jobbat på samma förskola som brottsoffret.

Det är den enda kopplingen som syns på internet.

Okej, då kände han igen henne och bara fick ett infall?
Citera
2017-08-04, 00:25
Medlem
Browngreeneyess avatar
Så det ska vara en Fr*drik And*ersson född år 1986 som är MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in