Citat:
Ursprungligen postat av
Piavik
Funderar också på hur lång tid det luktar. Om han legat där länge borde de inte luktat tidigare. Stället är ju rätt besökt som sagt var. Men om personen om det nu är ett lik nyss lagts där är väl lukten rätt rimlig eller?
Jag hade en granne som alla trodde hade rest bort. Brevbäraren hade lämnat post varje dag men inte känt något konstigt. Det var i ett 8 våningshus och det var under vintern. Kvinnan hade alla fönster stängda och innanför ytterdörren hade hon ett draperi.
När sedan värden märkte att hyran inte kom in så fick de handräckning av polis för att gå in.
Kvinnan och hennes hund (stor) hade legat döda i 4 v och ingen hade känt något. Förutom när dörren öppnades så fylldes hela huset utav lukten. Den satt kvar i flera dagar även på bottenvåningen.
Hur hade det varit om kvinnan hade haft fönster öppet? Hade det vädrats ut och blivit obemärkt när dörren öppnades.
Jag kan tänka mig att om en kropp ligger ute väldigt länge och speciellt i en skog så äter djur på den tills det inte finns så mycket kvar och doften blir mindre med tiden.
Däremot om en kropp ligger i vattnet, i en å eller i en liten bäck så är det möjligt att den får vara i fred lite längre. Vätskan hjälper nog till så kroppen inte torkar (blir mumifierad) och jäsningsprocessen blir värre.
Det blir lite som med löv som ligger i vatten och som tillslut börjar stinka avlopp.
Finns det några vattendrag i närheten av kapellet?