Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 14:10
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vill påminna dig om att rättssäkerhet är också kvinnofrid. Har du tänkt på hur illa det är med alla flickebarn som nu växer upp i Sverige, i barnvänliga miljöer, bilfritt, där man har gårdar, för att barnen ska kunna vara ute själva? Jag var ute själv med mina kamrater när jag var i den våldtagna flickans ålder. Men det fanns inga pojkar som Antoni* lösa bland vanliga barn. Pojkar som bjöd på sprit och var sexuellt aktiva på detta sätt som denne Antoni* fanns inte i det Sverige jag känner till.

Det handlar om gränslöshet, där vissa folk ur sämre lottade socioekonomiska kretsar tycker att överdriven sexualitet hos barn är normalt. Att flickor eller kvinnor festar, blir trötta eller utslagna har jag varit med om. Men att pojkar eller män ger sig på sina kamrater på detta sätt som nu har skett, kan ingen förälder förutse, just för att det är så vidrigt. I Sverige umgås pojkar och flickor på lika villkor.

I våra tider våldtas flickor överallt, senast en 6 åring av en 12 åring i Sollentuna. Ska vi ta efter islams isolering av flickebarn för att gardera oss mot våldtäkt?

Den stympade folkhemspatriarken har talat! Men du, rätten har redan konstaterat att flickan var "mogen för sin ålder" och en av gossarna friades av denna anledning från att ha våldtagit flickan. Samtidigt har de moralisk skuld till att flickan söp sig full. Vilken blatant jävla dubbelmoral! Om du vill utveckla dina teorier om svartmuskiga pojkar med abnorm sexualdrift som hotar svenska flickors oskuld så kan du väl göra det i forumet Rasbiologi eller något liknande, men du framstår som enormt patetisk när du "faderligt" blandar in alkoholen i skuldfrågan.

Här har du 50 års samhällsutveckling som du verkar ha missat:
https://www.morpheusblogg.se/2016/02/28/brave-new-sweden-du-skona-nya-varld/
https://www.youtube.com/watch?v=jsNNng7whkA
Senast redigerad av ponnylover99 2017-08-03 kl. 14:12.
Citera
2017-08-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Den stympade folkhemspatriarken har talat! Men du, rätten har redan konstaterat att flickan var "mogen för sin ålder" och en av gossarna friades av denna anledning från att ha våldtagit flickan. Samtidigt har de moralisk skuld till att flickan söp sig full. Vilken blatant jävla dubbelmoral! Om du vill utveckla dina teorier om svartmuskiga pojkar med abnorm sexualdrift som hotar svenska flickors oskuld så kan du väl göra det i forumet Rasbiologi eller något liknande, men du framstår som enormt patetisk när du "faderligt" blandar in alkoholen i skuldfrågan.

Här har du 50 års samhällsutveckling som du verkar ha missat:
https://www.morpheusblogg.se/2016/02/28/brave-new-sweden-du-skona-nya-varld/
https://www.youtube.com/watch?v=jsNNng7whkA

Denna tråd har utvecklats till en humortråd, jag fick ett gott skratt när jag läste ditt inlägg. Tack.

Det händer något läskigt i detta land om man diskuterar en 13 åring som verkar mogen för sin ålder.

Det har alltid varit normalt att som 13 åring vara "mogen", experimentera med kläder oh smink. Det betyder inte att en flicka är lovligt byte för predatorer av den sort hon utsatts för.

Gärningen är vidrig oavsett brottsoffrets ålder. Gärningen blir extra vidrig för att flickan är bara 13 år och dessa pojkar vet att hon inte kan göra motstånd då hon är helt borta, när detta sker. Att dessa pojkar ens kommer på tanken att stoppa sin penis i en tjejkompis mun är chockerande.

Är det så att du, kanske domstolarna blivit avtrubbade eller gör skillnad på vi och dem? Där de "andra" är slödder i vars kretsar allt är normalt?

Har du åkt runt i Europa med vänner av båda könen som ung? Har du rest med Finlandsfärja med både tjej och killkompisar? Eller bara festat, där festen slutar med att folk sover över, killar och tjejer utan att någon blir våldtagen eller förnedrad?

Påståendet om svartmuskiga män med en abnorm sexualdrift får stå för dig, då du tolkar i eget syfte det jag skriver.

Jag skriver om Antoni*s sexualdrift som skulle bekymra mig om jag hade med honom att göra, då det inte är normalt att ta av sig byxorna och köra in sin penis i en random flickas mun, inför vittnen. I tillägg till annan brottslighet, som att Antonio har haft med soc att göra eftersom han var för ung att dömas i domstol, skulle jag varit mycket bekymrad om jag hade jämnåriga barn där han bor.

Det handlar om bristande impulskontroll. Självbehärskning är en egenskap Antoni* saknar, men borde ha fått träna på, från den dagen han visade dessa negativa egenskaper som föräldrarna tolkade som initiativförmåga, framfötter, och smartness.
Citera
2017-08-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Det skulle vara bra för Antonio om han döms, kanske får han hjälp att komma på fötter. Samtidigt är det oroväckande och rentav bedrövligt att man kan dömas på så svaga grunder. Står sig domen så är risken att det blir prejudicerande och att det kan leda till att många blir oskyldigt dömda.

Jag tror inte Antoni* blir frikänd, men man vet aldrig hur det kan gå i en svensk domstol.

Detta är ett skitmål där det handlar om tingsrättens bevisvärdering. Det kommer inte bli prejudicerande med många oskyldigt dömda. Men i det enskilda fallet är det en katastrof, i det fall samhället inte visar var gränsen går för vad Antoni* kommer undan med.

Samhället har våldsmonopol, och om inte brottsoffer får upprättelse genom domstolarna blir det ännu läskigare därute.
Citera
2017-08-03, 15:20
Medlem
Citat:
Jag tror inte Antoni* blir frikänd, men man vet aldrig hur det kan gå i en svensk domstol.

Detta är ett skitmål där det handlar om tingsrättens bevisvärdering. Det kommer inte bli prejudicerande med många oskyldigt dömda. Men i det enskilda fallet är det en katastrof, i det fall samhället inte visar var gränsen går för vad Antoni* kommer undan med.

Samhället har våldsmonopol, och om inte brottsoffer får upprättelse genom domstolarna blir det ännu läskigare därute.

Du tror inte att varenda advokat som försvarar våldtäktsmä.
skulle använda detta mål om det blir friande? Vittnena säger olika saker? Varför är E ett trovärdigt vittne? Hon har egen agenda att få Antonio fälld. Hon är vän med den killen som var mä till Antonio i ett misshandelsmål tidigare.
Jag hoppas han döms så han får hjälp men jag är rädd att andra förövare kommer hänvisa till detta mål om det blir en friande dom.
Citera
2017-08-03, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
skulle använda detta mål om det blir friande?
Vittnena säger olika saker? Varför är E ett trovärdigt vittne? Hon har egen agenda att få Antonio fälld. Hon är vän med den killen som var mä till Antonio i ett misshandelsmål tidigare.
Jag hoppas han döms så han får hjälp men jag är rädd att andra förövare kommer hänvisa till detta mål om det blir en friande dom.
Om det är din åsikt så måste ju också din bedömning vara att Antonio är fälld på ganska solid grund.
Det finns annars inget som helst skäl för andra att använda sig av domen. Svenska rättegångar är inte riktigt som i amerikanska filmer.
Citera
2017-08-03, 15:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Antonio har en hel del mål

B10432-15 misshandel

Vet inte om han varit inblandad i andra saker eftersom målen gallras och han kan ha haft sekretess som minderårig.

Nix, bara ett av dom som du la upp och det gick inte till åtal. Det gäller att sortera rätt och se vilka mål som han är inblandad i, och dom andra målen du tar upp har han inget med att göra enligt Attunda Tingsrätt.

9 stycken var misstänkta och inget åtal.
B10432-15 misshandel
Citera
2017-08-03, 15:51
Medlem
Tagelapas avatar
Anna Books lille gosse startade sin kriminalitet tidigt. Nu är han 17 och nu dröjer det inte länge förrän han kan dömas till fängelse för de brott han begår. För begå brott kommer han inte att sluta med. Det har blivit hans livsstil. Kommer förmodligen att bli en livsstilskriminell som vi får betala för så länge han lever.
Det är ju bara att beklaga att ålbetet och hennes klappmongo till man inte har tagit tag i det här tidigare och på allvar.
Den där märkliga människan tycker det är viktigare med löständer, löshår och lösnaglar än att se till att få ordning på sonen. Yta yta yta.

Jag hoppas verkligen att hovrätten bara fastställer domen. Gör dom inte det så står det i alla fall inte på förrän han ställer till det för sig igen....och igen....och igen....och igen.....och vips är han straffmyndig.
Men fy fan så sorgligt.
Citera
2017-08-03, 15:52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Min fetning.

Syftet med domstolarna är inte att ge brottsoffer upprättelse. Det har du helt fått om bakfoten. Syftet är att det är ens rätt att få sitt ärende prövat av en opartisk domstol.
Citera
2017-08-03, 15:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Domen kommer imorgon kl 15:00. Snabbt av hovrätten. Kanske för att på sommaren så har de inte så många mål eller för att de kommer frias.

Nä, det är ett litet mål och dom kör på helt enkelt och behöver inte så mycket tid.
Dom sa nej till byte av advokat, och dom sa nej till syn på plats, och nej till att byta förhandlingsdagar.
Dom sa nej till att se tidigare vittnes hemförhållande eller vad fan det nu var.
Fällande dom bör hålla även i Svea Hovrätt, som har betydligt viktigare mål att ta sig an än snorvalpar som inte kan hålla picken i styr.
Citera
2017-08-03, 15:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Syftet med domstolarna är inte att ge brottsoffer upprättelse. Det har du helt fått om bakfoten. Syftet är att det är ens rätt att få sitt ärende prövat av en opartisk domstol.

Syftet med lagstiftningen är att brottsoffer/helst barn också ska få sin rättvisa, så det har du fått om bakfoten.
Just såna här typer av mål är svåra, men det finns vägledande avgörande. Vi kan inte fria precis allt för att det inte passar tyckare och annat löst pack.
Citera
2017-08-03, 16:10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Syftet med lagstiftningen är att brottsoffer/helst barn också ska få sin rättvisa, så det har du fått om bakfoten.
Just såna här typer av mål är svåra, men det finns vägledande avgörande. Vi kan inte fria precis allt för att det inte passar tyckare och annat löst pack.
Kan du inte läsa innantill?
Att "få sin sak prövad" utesluter inte någon. Pajas!
Citera
2017-08-03, 16:24
Medlem
hängballens avatar
Citat:
skulle använda detta mål om det blir friande? Vittnena säger olika saker? Varför är E ett trovärdigt vittne? Hon har egen agenda att få Antonio fälld. Hon är vän med den killen som var mä till Antonio i ett misshandelsmål tidigare.
Äh detta är ett ickemål som är extremt Flashbackstort pga. fettot är morsan till den dömde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in