2017-08-02, 23:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Ja gör det hur mycket du vill. Men du är ju bara okunnig. Åklagaren har gjort sin bedömning att en fällande dom kunde förväntas på det underlag som fanns, vilket var en korrekt bedömning eftersom det blev en fällande dom. De vittnen du hänvisar till är hörda under förundersökningen och är korrekt redovisade. Genom detta har objektivitetsprincipen iakttagits. Sedan är det upp till försvararen att åberopa de vittnen han vill. Åklagaren har agerat korrekt. Sen kan du googla och klippa och klistra hur mycket du vill.

Det är ju just det som är det obehagliga, åklagaren förväntade sig en fällande dom med det underlag som fanns.....vad som åklagaren brukade i domstolen.
Hade åklagaren brukat övriga vittnen så hade det inte varit så förbannat klart.....det intressanta är ju vad domen vilar på.
Att en åtalad har en usel advokat skall inte göra skillnad på friande eller fällande dom.

Uppenbarligen så upphör inte objektivitetsprincipen i och med att FUP ligger klar på bordet, den fortsätter hela vägen in i domstolen.
Citera
2017-08-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Nej, dagboksbladet är från hovrätten från i måndags

Menade dessa du skrev om:

Citat:
B10432-15 misshandel

B7924-15 misshandel

B1302-15 olaga intrång

B8600-13 olaga hot
Citera
2017-08-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Är det tidigare domar på sonen Book?
Citera
2017-08-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Från Solna tingsrätt och Attunda tingsrätt. Jag sitter mycket i Attunda tingsrätt och läser en massa fupar och utredningar om Darrarklanens 55 ärenden. Så det var lätt att efterfråga även Antonios fall.
Citera
2017-08-02, 23:59
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag måste säga att jag har stora funderingar kring vad du har för agenda egentligen!

Alla okvädesord, alla gräsliga tillmälen verkar vara något som du gått och "sugit" på länge, något som du helt enkelt bara måste få ur dig! Bakom anonymitetens skyddande vägg. För du har säkert inte tillräckligt med tåga (mod, etik etc) för att rakryggat och helt öppet, under ditt eget namn, säga samma sak.

Tillför inte diskussionen något alls utan i själva verket kan eventuellt intressanta synpunkter totalt förmörkas och drunkna i all skit.
Jag undrar vad du har för "agenda" då även du själv "gömmer dig" bakom anonymiteten?

Det får mig att må illa att kräva att en användare här på FB ska ge upp sin anonymitet för att ha rätten att diskutera utifrån dennes synvinkel i detta fall som stinker.

ATB har enligt flera av oss utfört handlingar som vi anser vara vidriga. Andra debatterar utifrån en vinkling om det hela kan anses vara rättssäkert eller ej. Det vi har gemensamt är att vi gör det utifrån den anonyma plattform som FB ger oss. Att säga att det inte är "rakryggat" då det sker anonymt får stå för dig då du inte är ett dugg bättre själv.
Citera
2017-08-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag måste säga att jag har stora funderingar kring vad du har för agenda egentligen!

Alla okvädesord, alla gräsliga tillmälen verkar vara något som du gått och "sugit" på länge, något som du helt enkelt bara måste få ur dig! Bakom anonymitetens skyddande vägg. För du har säkert inte tillräckligt med tåga (mod, etik etc) för att rakryggat och helt öppet, under ditt eget namn, säga samma sak.

Tillför inte diskussionen något alls utan i själva verket kan eventuellt intressanta synpunkter totalt förmörkas och drunkna i all skit.

Har funderat över ditt inlägg. Vitsen med Flashback är ju bl a anonymiteten. Hur tänker du här?
Citera
2017-08-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är ju just det som är det obehagliga, åklagaren förväntade sig en fällande dom med det underlag som fanns.....vad som åklagaren brukade i domstolen.
Hade åklagaren brukat övriga vittnen så hade det inte varit så förbannat klart.....det intressanta är ju vad domen vilar på.
Att en åtalad har en usel advokat skall inte göra skillnad på friande eller fällande dom.

Uppenbarligen så upphör inte objektivitetsprincipen i och med att FUP ligger klar på bordet, den fortsätter hela vägen in i domstolen.
Vad består det obehagliga av? Åklagaren uppfyller sin del av åtalet. Om försvarsadvokat vill kalla vittnena under rättegången så gör denna det, inte åklagaren.
Citera
2017-08-03, 10:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Vad tror du att advokaten fyller för funktion egentligen?
Citera
2017-08-03, 10:32
Medlem
Citat:

Usel advokat är väl en överdrift?

Advokaten var tidigare en medioker affärsadvokat som nu livnär sig på de brottmål han erbjuds av det allmänna. Alla måste försörja sig, och detta med lille Antoni* var inte mer än en ritual. Ingen advokat hade kunnat få denne klient frikänd.

I diskussionen som pågår har vi olika utgångsläge. Jag har fått ta del av FUP och kan garantera dig att det som hände är värre än vad som framgår av domen. Åklagaren nöjde sig med en bråkdel av bevisningen. Det fanns många vittnen, men ingen till Antoni*s fördel.

Den dumme slyngeln har också erkänt då han är för dum att förstå att han har begått brott, när farbror blå hälsar på och ställer frågor.

Jag vill påminna dig om att rättssäkerhet är också kvinnofrid. Har du tänkt på hur illa det är med alla flickebarn som nu växer upp i Sverige, i barnvänliga miljöer, bilfritt, där man har gårdar, för att barnen ska kunna vara ute själva? Jag var ute själv med mina kamrater när jag var i den våldtagna flickans ålder. Men det fanns inga pojkar som Antoni* lösa bland vanliga barn. Pojkar som bjöd på sprit och var sexuellt aktiva på detta sätt som denne Antoni* fanns inte i det Sverige jag känner till.

Det handlar om gränslöshet, där vissa folk ur sämre lottade socioekonomiska kretsar tycker att överdriven sexualitet hos barn är normalt. Att flickor eller kvinnor festar, blir trötta eller utslagna har jag varit med om. Men att pojkar eller män ger sig på sina kamrater på detta sätt som nu har skett, kan ingen förälder förutse, just för att det är så vidrigt. I Sverige umgås pojkar och flickor på lika villkor.

I våra tider våldtas flickor överallt, senast en 6 åring av en 12 åring i Sollentuna. Ska vi ta efter islams isolering av flickebarn för att gardera oss mot våldtäkt?
Citera
2017-08-03, 10:36
Medlem
När kan man tänka sig att hovrättens dom kommer?
Citera
2017-08-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
När kan man tänka sig att hovrättens dom kommer?

Det brukar ta en eller två veckor
Citera
2017-08-03, 10:41
Medlem
Antonio är helt ostraffad sedan tidigare. Det finns inget i hans belastningsregister sedan tidigare.
Källa: belastningsregisterutdrag från Solna Tingsrätt 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in