2017-08-03, 11:44
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det syns aldrig och det är därför vi leker med er i denna diskussionen för det är vi som har tusentals bevis nu på icke-kurvan så skall du prata om kurvan så bevisa den, ingen här är intresserad av din tro.
Trams. Ni har inga bevis alls för plattjorden. Bevisbördan ligger fortfarande på er plattjordare. Försök inte lyfta över bevisbördan på oss som redan har hela vetenskapen bakom oss. Det är ni som påstår så det är ni som ska bevisa. Enda jag sett är youtubeklipp av idioter som inte alls bevisar något.
Citera
2017-08-03, 11:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Som hindrade? Du menar på fullt allvar att dimma inte påverkar sikten alltid och jämt? Globetard classic igen.
Nej det finns ingen kurva det är därför ni i den heliocentriska kulten har 0 bevis efter 500 år samtidigt som vi har tusentals. Är ni alla så fattiga att ni inte har råd med rejäl utrustning? Köp en superzoom kamera och se efter själv, det finns ingen kurva, det har vetenskapen nu kategoriskt bekräftat för oss.
Vilka är dessa "bevis"? Hitte på vetenskap som t ex Bottom First och densitetskraft är inget som övertygar mig och visst finns det alltid dimma på riktigt långa avstånd men inte på dom avstånd vi pratar om när man talar om horisontlinjen utan den är normalt skarp och inte beslöjad bakom någon dimma. Att man kan se Sears Tower halvvägs dold av vattnet är ett tydligt bevis på att det faktiskt finns en kurva. Att solen går i verkligheten normalt går ner med oförändrad storlek är ett tydligt bevis att det inte är "Bottom First". Att solen skulle krympa ihop har jag bara sett på Youtube men i verkligheten gör den inte det. Du kan inte zooma fram Sears Tower på det avstånd som den bilden är taget på om inte din superzoomkanera är av typen Photoshop.
Citera
2017-08-03, 11:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Trams. Ni har inga bevis alls för plattjorden. Bevisbördan ligger fortfarande på er plattjordare. Försök inte lyfta över bevisbördan på oss som redan har hela vetenskapen bakom oss. Det är ni som påstår så det är ni som ska bevisa. Enda jag sett är youtubeklipp av idioter som inte alls bevisar något.

Du har noll bevis, ni kan inte länka till ett enda experiment som visar kurvan så det här är ingen debatt, ni har inget och vi har allt så vetenskapligt är det här redan över.

Flat Earth Curve Busters - No Curvature from 14, 30, 36 and 44 miles!
https://www.youtube.com/watch?v=Uk1fjnXSvJc

Flat Earth "Where's The Curvature?" 90 Miles of Eyre and FLAT
https://www.youtube.com/watch?v=6w9i9I39gzo

Toronto long distance telephoto video shows flat Earth
https://www.youtube.com/watch?v=DBVtArRU8lg

8 inches per mile sqaured. Det är er matte. Hade jorden varit rund hade vi sett kurvan alltid och jämt, den är inte osynlig, det är inte gömd utan en kurva är en kurva.

När man måste förneka verkligheten för att få ihop sin teori så har man redan övergivit dom vetenskapliga principerna som skall råda. Globetards förstår inte riktigt vetenskap, så enkelt är det.

Men bevisa nu kurvan eller var tyst, dina ord och din tro är helt ointressanta för oss som faktiskt sysslar med experiment och vetenskap.
Citera
2017-08-03, 12:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vilka är dessa "bevis"? Hitte på vetenskap som t ex Bottom First och densitetskraft är inget som övertygar mig och visst finns det alltid dimma på riktigt långa avstånd men inte på dom avstånd vi pratar om när man talar om horisontlinjen utan den är normalt skarp och inte beslöjad bakom någon dimma. Att man kan se Sears Tower halvvägs dold av vattnet är ett tydligt bevis på att det faktiskt finns en kurva. Att solen går i verkligheten normalt går ner med oförändrad storlek är ett tydligt bevis att det inte är "Bottom First". Att solen skulle krympa ihop har jag bara sett på Youtube men i verkligheten gör den inte det. Du kan inte zooma fram Sears Tower på det avstånd som den bilden är taget på om inte din superzoomkanera är av typen Photoshop.

Bottom first är ett obeskrivligt faktum bevisat av varje experiment som utförts så igen skall du förneka något som är allmänkunskap inom vetenskapen så får du motbevisa effekten, vilket du såklart aldrig kommer kunna göra eftersom bottom first och convergning point bara är hur våra ögon fungerar och det kommer aldrig att förändras.

https://www.youtube.com/watch?v=vWWokHgzxHA
Man ser hela Sears Towers. 8 inches per mile sqaured, det är er jävla matte lär er den någon gång era dårar. Det finns INGEN byggnad på denna jord hög nog för att ses från 60 miles, ändå ser vi hela byggnaderna, tron på kurvan är intellektuellt självmord. Det finns noll bevis för någon kurva, noll.
Citera
2017-08-03, 12:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Bottom first är ett obeskrivligt faktum bevisat av varje experiment som utförts så igen skall du förneka något som är allmänkunskap inom vetenskapen så får du motbevisa effekten, vilket du såklart aldrig kommer kunna göra eftersom bottom first och convergning point bara är hur våra ögon fungerar och det kommer aldrig att förändras.

https://www.youtube.com/watch?v=vWWokHgzxHA
Man ser hela Sears Towers. 8 inches per mile sqaured, det är er jävla matte lär er den någon gång era dårar. Det finns INGEN byggnad på denna jord hög nog för att ses från 60 miles, ändå ser vi hela byggnaderna, tron på kurvan är intellektuellt självmord. Det finns noll bevis för någon kurva, noll.
Inga riktiga bevis för "Bottom First" har presenterats av er. Att en lampa försvinner om man för den bakom en skärm i ett kök är inget bevis.
Hela Sears Tower syns definitivt inte på bilden som det länkades till tidigare i den här tråden.
Citera
2017-08-03, 12:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Inga riktiga bevis för "Bottom First" har presenterats av er. Att en lampa försvinner om man för den bakom en skärm i ett kök är inget bevis.
Hela Sears Tower syns definitivt inte på bilden som det länkades till tidigare i den här tråden.

Är bara ett av tusentals bevis: https://www.youtube.com/watch?v=-6MYGj16_4Y
Så igen när kommer ert första bevis? 100% vs 0% börjar bli lite löjligt.

Varför kollar du på bilder som har manipulerats när jag länkar till videos som visar hela byggnaden? Är du också en globetard som tror att er lilla boll är selektiv i dess form? Ibland platt ibland rund? För så fungerar nämligen inte er lilla boll och jag upprepar er matte igen, 8 inches per mile sqaured, hade vi bott på en boll hade vi sett kurvan alltid och jämt, vi hade inte behövt leta efter den och nu när den överhuvudtaget inte ens går att hitta så måste ni börja förstå att er tro betyder ingenting här, riktig vetenskap fungerar inte så.
Citera
2017-08-03, 12:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är bara ett av tusentals bevis: https://www.youtube.com/watch?v=-6MYGj16_4Y
Så igen när kommer ert första bevis? 100% vs 0% börjar bli lite löjligt.

Varför kollar du på bilder som har manipulerats när jag länkar till videos som visar hela byggnaden? Är du också en globetard som tror att er lilla boll är selektiv i dess form? Ibland platt ibland rund? För så fungerar nämligen inte er lilla boll och jag upprepar er matte igen, 8 inches per mile sqaured, hade vi bott på en boll hade vi sett kurvan alltid och jämt, vi hade inte behövt leta efter den och nu när den överhuvudtaget inte ens går att hitta så måste ni börja förstå att er tro betyder ingenting här, riktig vetenskap fungerar inte så.
Kan lika gärna vara era bilder som är manipulerade. Lustigt nog så har jag aldrig sett att fötterna på löpare skulle försvinna sådär i verkliga livet. Så ditt påstående om 100% bevis är det som är löjligt. Hittills har du presenterat 0% hållbara bevis. Hur mycket tror du egentligen det syns om en vattenyta en mile ut har sänkt sig 6 tum?
Senast redigerad av Jonas1968 2017-08-03 kl. 12:38.
Citera
2017-08-03, 12:37
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Gubben hänger inte med...

Tänk att fyra personer placeras på nordpolen, för den platsen finns väl rent geografiskt på en platt jord? Om sedan dessa fyra färdas i rak riktning (söderut) åt fyra olika håll, så bör de om jorden är rund återförenas på sydpolen.

Men om nu jorden är platt, vad händer med dem då? Var hamnar de?
Citera
2017-08-03, 12:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Kan lika gärna vara era bilder som är manipulerade. Lustigt nog så har jag aldrig sett att fötterna på löpare skulle försvinna sådär i verkliga livet. Så ditt påstående om 100% bevis är det som är löjligt. Hittills har du presenterat 0% hållbara bevis.

Att en bild som har en extra bild infogad i bilden är manipulerad är ingen teori utan ett faktum, förstår du inte ens det?
Vi har ju inte bara värdelösa bilder, just därför jag länkade till videos. Du brukar ligga på backen och kolla in löpare alltså? Det händer varje gång och jag upprepar igen, presentera ett experiment som inte visar effekten, att du bara tror är ingen faktor här. Solen är alltid ovanför dig så dina ögon måste alltid vara under objektet, har du åtminstone förstått det än?
Citera
2017-08-03, 12:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Att en bild som har en extra bild infogad i bilden är manipulerad är ingen teori utan ett faktum, förstår du inte ens det?
Vi har ju inte bara värdelösa bilder, just därför jag länkade till videos. Du brukar ligga på backen och kolla in löpare alltså? Det händer varje gång och jag upprepar igen, presentera ett experiment som inte visar effekten, att du bara tror är ingen faktor här. Solen är alltid ovanför dig så dina ögon måste alltid vara under objektet, har du åtminstone förstått det än?
Fast att solen inte krymper ihop innan den går ner visar ju klart att den inte försvinner genom "Bottom first" utan att den faktisk går ner. Dom enda solnedgångar jag sett där solen krymper är på Youtube. Den skulle krympa också i verkligheten om detta stämde. Den inklämda bilden är ju bara för att illustrera hur långt ner under horisonten som tornet går.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-08-03 kl. 12:56.
Citera
2017-08-03, 12:57
Medlem
SvartChilis avatar
Vilken fantastisk tråd. Tror folk på riktigt att jorden är platt? Så borde inte människor ha trillat av kanten för länge sedan då?
Magellan? Malacca?
Senast redigerad av SvartChili 2017-08-03 kl. 13:05.
Citera
2017-08-03, 13:00
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor-Mortis
Gubben hänger inte med...

Tänk att fyra personer placeras på nordpolen, för den platsen finns väl rent geografiskt på en platt jord? Om sedan dessa fyra färdas i rak riktning (söderut) åt fyra olika håll, så bör de om jorden är rund återförenas på sydpolen.

Men om nu jorden är platt, vad händer med dem då? Var hamnar de?
De trillar av kanten förstås. Har någon gjort det än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in