Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Jag vet att det inte är HP sidan och jag har läst många trådar på flashback.
Visst vinklas det, det har vi gjort fram och tillbaka hela tiden men jag tror inte på teorin om missbruksproblem.
Undrar om vi någonsin kommer att få svar på vad som hänt P och alla frågor vi har, alla olika signalement etc. Vi har ju alla sett filmen Patrik på perrongen där syns det att han har jeans på sig. Varför vidhåller pappan så stenhårt att han har ljusa byxor??
I nyheter24 säger pappan såg här
"Observationerna anses vara högst trovärdiga, eftersom han har setts med de skor som familjen tidigare berättat att de tror att han bär.
– Hans beteende och klädsel stämmer in på pricken på båda observationerna, säger Jörgen.
I Kungsör ska Patrik ha varit klädd i en blå kavajjacka, ljusa byxor, mörk keps, en mörk ryggsäck och blommiga skor. "
Ytterligare ett signalement. Vi har flera gånger diskuterat färgen på mössan men helt plötsligt har mössan blivit en keps.
Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt men ju mer jag läser om P och funderar ju knäppare blir hela historien. Börjar snart själv att se P ute på stan och i mina drömmar
Nej, vi kommer nog aldrig få svar på allt.
Nu vet jag inte när artikeln från Nyheter 24 kom ut, men den första tiden skrevs det ju väldigt mycket om att Patrik setts än här än där. De signalement som då beskrivs är ju från personer som trott sig sett Patrik.
Min teori:
Jag ser har en pappa som till varje pris vill få hem sin son levande. Som förtränger alla tankar på att Patrik kan vara död. En desperat familj, som inte vill se verkligheten i ögat.
Varje observation ser han som ett
bevis, som ett tecken på att Patrik lever, åker runt i Sverige i sitt förvirringstillstånd.
Ja, nu har någon sett honom, nu är han i Kungsör! Och en till som säger det. Och samma kläder som förra gången. Och nu har han fått en ryggsäck av någon och en keps av någon annan. Och de signalementen är viktiga att de kommer ut....
Alla de här tankarna känns konstiga för många av oss. Men om man försöker sätta sig in i föräldrarnas situation, kan man kanske förstå (ana) hur lätt det kan bli som ett starkt hopp, nästan en sanning. Ett hopp som man dessutom inte är ensam om.
De stöttas i den har tron, av HP gruppen. Varje observation som i deras ögon är trovärdig stödjer denna tro. Tillsammans med andra som delar denna tro, har tron fått kraft att leva vidare.
Och hoppet är ju det sista som lämnar människan, sägs det.
Men nu verkar det som om sanningen om vad som kan ha hänt Patrik börjat komma ifatt.
Måste vara hemskt för föräldrarna nu...