2017-08-03, 00:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt att den som tipsade om lukten inte lokaliserade doftkällan innan hen besvärade polisen.

Sitter kanske i rullstol, är blind eller är rädd för att hitta ett lik.

Bara för, att Du är blind och / eller sitter i rullstol behöver Du inte ha krasst luktsinne!
Det KAN ha luktat illa / främmande utan, att vara e likdoft!
Citera
2017-08-03, 01:06
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Åker definitivt inte idag 😂 Tar mig 4 timmar dit+ att jag försöker finna en rimlig sök/gång väg under de timmar jag kan vara i hallsberg. Kartorna har jag printat ut 😏

Kom Du iväg?
Jag har inte sett någon uppdatering!
Citera
2017-08-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Kom Du iväg?
Jag har inte sett någon uppdatering!

Hej! Uppdaterar med info när jag varit där 😏
Citera
2017-08-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Tycker att det är lite konstigt att ingen av P:s klass/skolkompisar eller lärare el dyl har varit aktiva på sociala medier eller andra medier angående hans försvinnande.

Lite, kanske. Men många drar sig för offentligheten...Men visst, det kan ju ligga något bakom. Något vi inte vet. Dock tycker jag att man får hålla i sig lite ang. konspirationsteorier av div. slag. Kanske är det bara så enkelt att det känns för jobbigt, privat och känsligt.
Citera
2017-08-03, 07:27
Medlem
Det är inte alltid att man lätt och snabbt kan se varför en person drabbas av psykisk ohälsa. Den kan slå till när som helst och drabba i princip vem som helst. Den följer inte alltid logiken. Den kan komma rätt oväntat, och till synes oförklarligt, även för den det gäller.
Citera
2017-08-03, 08:52
Medlem
Citat:
Inte osannolikt att polisen fortsätter att söka på platsen imorgon, ett ganska stort skogsområde vid kapellet, dofter kan spridas långt med vinden.

Jag noterar att kapellet ligger invid Västra Storgatan, vägen går från den sida av statsionsområdet där P klev av tåget och vidare till väg 50.
Fast på helt fel sida av stationen om P själv droppat sina väskor på de ställen där de låg.
Å andra sidan om han är död så kan han ju logiskt sätt befinna sig åt vilket håll som helst. Tippar på 5-7 km från väskorna.
Om man går väster ut från netto så kommer man också till kapellet.
Järnvägen går precis bakom dessutom.
Tror att polisen kommer söka av området. Hoppas jag. Eller så är MPS där i övermorgon
Citera
2017-08-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jo att han vill hem har det ju hetat hela tiden utom en intervju med pappan nu på slutet där han plötsligt ändrar sig och säger att patrik nog inte klev av utav misstag,och bara ville ta en paus vara ifred
Det rimmar inte med att han så gärna vill hem . Kanske bara desperat osv och hoppas men jag reagerade på dom orden

Mycket som de sagt har ju ändrats. Det är något i det som är lurt,inte stämmer....
Citera
2017-08-03, 08:56
Medlem
Citat:
Om P finns där så är jag helt övertygad om brott, dock för tidigt att spekulera kring det.

Finns en liten asfalterad(möjligtvis grusyta, dock ämnad för fordon) yta vid klockstapeln invid vägen, bra ställe att stanna till med en bil utan att väcka uppmärksamhet.
Den känslan fick jag också igår när nyheten kom ut...
Citera
2017-08-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tycker som du att det är konstigt, men jag tror att man ser ett försvinnande som ett vanligt försvinnande om det inte dyker upp något misstänkt.

Jag tror förövrigt inte att polisen gräver så hårt i ett sånt fall, utan mer att man tittar om det finns en hotbild. Jag personligen tror inte att man är berättigad av åklagaren att gräva i raderade filer om det inte finns någon grund, men någon här inne kanske har bättre koll på den saken.

Är det någon som vet om man kommer in med bil där första väskan hittades? Rullväskan alltså. Och var det någon som var där i anslutning till försvinnandet? Tänkte om det fanns hjulspår.
Det är en asfaltsväg så hjulspår lär vara svårt att finna... Det är ett industriområde med trafik.
Citera
2017-08-03, 09:15
Medlem
Citat:
För ordningens skull så bör vi kanske också upprepa att ryggsäcken inte hittades invid en bäck, det var ett dike enlig person som har varit på platsen.

Har någon lyckats få det här diket att fastna på en bild som har publicerats? Vi har fått se grönska i alla dess former men diket, finns det ens på bild så att vi kan bilda oss en uppfattning om det ens är teoretiskt möjligt att drunkna där och flyta iväg?

Drunkna - ja. Flyta i väg - nej.

Med viss reservation för att jag inte passerade där just den veckan P försvann, de andra gångerna jag gått där har det varit några dm djupt vatten, men diket är rätt djupt, kanske ett par meter.
Citera
2017-08-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Drunkna - ja. Flyta i väg - nej.

Med viss reservation för att jag inte passerade där just den veckan P försvann, de andra gångerna jag gått där har det varit några dm djupt vatten, men diket är rätt djupt, kanske ett par meter.
I dom dikena finns det ju också långa cementrör...
Citera
2017-08-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
I dom dikena finns det ju också långa cementrör...

Ja, dem har jag funderat på. Är de genomsökta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in