Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Mitt fetade.
Svar, när det gäller manliga samrbetspartners: En kombination av pippande, hållhakar och löften om snabba cash.
Svar, när det gäller kvinnliga samarbetspartners: En kombination av löften om snabba cash, att hon väljer ut någon likasinnad - lika pengakåt och nästan lika skrupelfri.
MEN har ändå svårt att förstå!? De som joinar henne kan knappast tillhöra gräddan av intelligenta människor i området.
Måste ju vara så att den lukrativa flyktingbranchen lockar till sig de värsta av de värsta.
Är ett rent helvete att det blivit så. Hoppas att det förbättras något sen JM:s tid, men det handlar ju om så stora förtjänster så inte så svårt att räkna ut vilken typ av människor som dras dit.
Ja, "selfien" är finfin. Eller som de skriver på facebook, "fina du <3"

När det gäller manliga ev samarbetspartners räcker det ju att titta vilka de var. Hon satt ju på kortet "socionom", nyckeln till verksamhet inom ekb. Med Calle kan jag tänka mig att hon tänkt starta HVB-hem för ekb, finns en lånehandling i FUP på över 400.000 mellan henne och Calle (dock ej underskriven). Kan vara avsett för inköp av ett hus för HVB-verksamhet. Kommunerna kräver att föreståndaren för ett HVB för ensamkommande har motsvarande socionomexamen. Sen använde hon ju Calle även för att "ragga" familjehem o hon, socionomen, utredde desamma. Omar, en annan som var på g som samarbetspartner, hade hon ju träffat på "Happy Pancake". Han hade väl helt enkelt sett pengarna som fanns i branschen men det var han som upptäckte att något "inte stämde" när JM förklarade att hon fixade 2-3 utredningar/dag. Han visste att det normalt tar 1 vecka för 1 utredning, varför han drog öronen åt sig och backade på samarbetet. TC likaså, det kunde vara en "god affär", money talks osv.
Jag tror inte hon var fullt så här "tokig" som vi nu sett i FUP o rättegång när hon och LI drog igång sin verksamhet. Någon här i tråden hade ju arbetat på soc i Etuna när JM var där och sa att hon, då, verkade "normal". Sen barkade det ju käpprätt åt h-e med värsta hybrisen.
Och ja, det har ändrats, både i ekb-branschen och flyktingbranschen. Vad gäller ekb har ju "klienterna" minskat otroligt mycket, ca 100/månad i år. Denna volym kan en del kommuner själva hantera utan att behöva dra in familjehemsföretag likt Pangelius. Privata flyktingboenden stängs ner och alltfler drivs direkt av Mig-verket.