2017-08-03, 02:05
Medlem
MelPoomenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdministrativIdiot
Det är väl klart att hon är rejält sminkad på de nyare bilderna, men framförallt - som tidigare har anförts i tråden - så har hon ju gått ner rätt rejält i vikt, vilket bidrar till att utseendet blir annorlunda.
Som det står i artikeln:

Den artikeln är ju rent blaj.

Ju mer jag går över anortexivikten, ju mer åtråvård blir jag.
Citera
2017-08-03, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Som att män inte pimpar sitt utseende med krämer och rakning och vad det nu kan vara. Alla fuskar med utseendet.

Krämer? Vad är det för metrosexuella södermalmshens du hänger med? En normal heterosexuell man använder för bövelen inga himla krämer?!

Sedan har jag inte brytt mig om att klicka på TS länk. Tjejer är asläckra med smink. Tjejer är asläckra utan smink. Har absolut inget emot det. Verkar rätt pubertalt och sunkigt misogynt att klaga på att kvinnor gör sig vackra.

Vad gäller falsk marknadsföring, så att säga, kunde man snarare invända mot användandet av en schysst behå, som i vissa fall kan göra smärre under för en tjejs morfologi. Men också det är helt legitimt.
Citera
2017-08-03, 02:25
Bannlyst
Av en slump hittade jag detta. Artikel publicerad idag

http://www.expressen.se/noje/stjarnans-arliga-bild-gar-inte-att-kanna-igen-/
Citera
2017-08-03, 02:38
Medlem
Mind blown. Detta är FUSK på en hög nivå
Citera
2017-08-03, 02:40
Medlem
MelPoomenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Av en slump hittade jag detta. Artikel publicerad idag

http://www.expressen.se/noje/stjarnans-arliga-bild-gar-inte-att-kanna-igen-/

När jag var yngre så gick jag alltid och osminkad på sommaren. Då färgade jag alltid ögonfransarna på mig själv OCH min stora kärlek samtidigt.

Annars var det bara solblekt vitt.

Vem lärde mig det?

Troligtvis media.
Ljusa fransar duger inte.
Citera
2017-08-03, 03:38
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
metrosexuella södermalmshens

Bor ca 10 min från Södermalm

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
En normal heterosexuell man använder för bövelen inga himla krämer?!

Jaha, jag vet inte riktigt, tänkte typ efter rakning eller typ mot akne.
Citera
2017-08-03, 08:30
Medlem
Sirianas avatar
Killar (ja, heterosexuella killar) använder också makeup för att förstärka sina drag eller dölja blemmor/mörka cirklarunder ögonen osv

Nej, det är självklart inget dom skulle erkänna rakt ut eller prata med polarna om, men om man söker på nätet så hittar man en uppsjö av män som anonymt medger att som använder foundation, concealer, eyeliner osv.

http://m.huffpost.com/us/entry/10742848

(Länken går till en artikel om en känd (heterosexuell) youtuber som erkänner att han använder makeup. Där kan man ju hävda att det beror på hans "yrke" som youtuber och att han känner ett krav att alltid visa sig från sin bästa sida, men till hans videos finns massor med kommentarer från vanliga män som erkänner att dom också använder makeup.

Det hände att jag hjälpte mina killpolare med makeup innan vi gick på krogen när vi var yngre. Ja, helt heterosexuella killar
Citera
2017-08-03, 09:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Satan vad sjukt hur mycket smink kan göra. Är detta bara ett extremt exempel eller är det mer regel än undantag? Fan från och med nu kan jag inte ta tjejers "skönhet" på allvar.

Det är bara att beskåda

http://www.expressen.se/omtalat/livet/nohandra-23-vaknade-upp-blind-jag-trodde-verkligen-att-mitt-liv-var-over/

Är det inte fusk att tjejer får den sexuella makten när de måste pimpa sitt utseende med smink?

1) Ja 90% är extremt fula utan smink.

2) Kvinnor är inte attraktiva det är en social konstruktion.

3) Utan illusionen om att kvinnor är attraktiva och vill ha sex skulle män inte betala för kvinnor.
Citera
2017-08-03, 10:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hmm kan väl kanske känna att hennes sjukdom hade mer med saken att göra än smink.
Så fort det snackas smink tänker jag alltid på Jenna Marbles och hennes roliga sminkvideo från ful till snygg men ja klart det hjälper en hel del kvinnor rejält men tjejer har alltid koll på det där så tjejkompisar brukar få tala om vem som har minst smink för mig.
Citera
2017-08-03, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja 90% är extremt fula utan smink.

2) Kvinnor är inte attraktiva det är en social konstruktion.

3) Utan illusionen om att kvinnor är attraktiva och vill ha sex skulle män inte betala för kvinnor.
Men varför har då tjejer sån jävla luft på krogen och andra sammanhang där de dissar alla som ens kommer dem nära? Hur tror du det hade varit om vi leker med tanke att smink blev olagligt?

Sminkar sig tjejer för de är osäkra?
Citera
2017-08-03, 11:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men varför har då tjejer sån jävla luft på krogen och andra sammanhang där de dissar alla som ens kommer dem nära?

1) För att fula kvinnor är fittiga. Att vara ful kommer med en fittig attityd.

2) Det finns ingen kvinna som är ful men snäll.

Citat:
Hur tror du det hade varit om vi leker med tanke att smink blev olagligt?

Det hade varit samma sak.

Citat:
Sminkar sig tjejer för de är osäkra?

1) Nej de sminkar sig för att de är extremt fula. Om män visste hur fula de är skulle de inte vilja ha dem.

2) Om du kunde använda smink och få kvinnor att ge dig uppmärksamhet, tjänster, försörjning, saker skulle du göra det då?

3) Vad skulle du tänka om de kvinnor som gav dig saker för att de trodde att du var snygg? "Wow de gick på det I can't believe it."
Citera
2017-08-03, 11:22
Medlem
Evikes avatar
Bilderna visar henne som sjuk! Hon kan vara kortisonsvullen eller vad som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in