Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
trams nivån har inga låga gränser.
Du begär källa nu på att en kula i hög hastighet inte överför energi i kroppen när den penetreras, trots att jag länkat till
Jag föreslår att du redovisar vad det är i Donald Thomas beräkning som inte stämmer.
Citat:
Di Maios beskrivning
Att någon med mer eller mindre expertis säger något om något är inte liktydigt med att det verkligen är så. Det finns en mycket stor mängd junk science presenterad som Vetenskap av de som backar upp någon av de officiella linjerna av hur mordet gick till.
Visa hans beräkningar och jag tittar gärna på dem.
Citat:
plus en beskrivning tydligt citerad om skott i kroppen??
Menar du den lilla texten där någon hävdar att det "almost" aldrig händer? Vem har skrivit det? Baserat på vad?
Citat:
Sedan har du helt sovit på fysiklektionerna eftersom du inte inser att entomologen Donald Thomas beräkning, som du inte länkar till eller citerar i sin helhet,
Det är svårt att länka till en e-bok, ja.
Citat:
tar med parametrar som är felaktiga.
Jag frågar igen, vilka parametrar då och varför?
Citat:
Hade man kastat en medicinboll i ansiktet hade hans beräkning haft en bäring, inte på en liten projektil i hög hastighet.
Momentum är lika med projektilens vikt + velocitet/hastighet, ja. Stor vikt + låg fart = liten vikt + hög fart.
Citat:
Och angående SI enheter vore ju bra så du inte klantar till det och påstår att Thomas räknar för högt på utgångshastighet för kulan på 2200 ft/s när 700 m/s vilket är vapnets utgångshastighet är ca 2300 ft/s och att blanda ihop yard och m.
Fel av mig. Utgångshatigheten i Thomas exempel var "very close to that of a Carcano".
Jag vet att en yard är lite kortare (ca 0,9) än en meter men jag hyfsade till ett överslag för att förenkla ett översiktligt resonemang. 30 yards är i runda slängar 30 meter. Vill du ha mer precision så får du be om det.
Citat:
Och var siffran om att på ca 27 meter, 30 yard, så skulle kulans hastighet,utifrån hans felaktiga siffror, sjunka från 671 m/s till 640 m/s skulle man gärna vilja veta var det kom ifrån. Kanske från hans studier av Mexikans fruktfluga.
Utgångshastighet: 2200 ft/sec = ca 670 m/s
Avstånd: 30 yards = ca 27 m
Hastighet vid målet: 2100 ft/sec = ca 640 m/s
Kulans vikt: 0,024 lb = ca 11 g
Kulans momentum vid impact: 50 ft-lb/sec = ca 7 m-kg/s
Mjuk jaktkula avsätter 80% av momentum: 40 ft-lb = ca 5,6 m-kg/s
Huvudets vikt: 12 - 15 lb = ca 5,5 - 6,8 kg
Huvudets hastighet efter överförd momentum: 3,3 - 2,6 ft/sec = ca 1 - 0,8 m/s
Huvudets hastighet i Z-filmen: 1,6 ft/sec = ca 0,5 m/s
Det finns således gott om momentum över till att orsaka huvudrörelsen i Z-filmen. Lägg därtill att JFK sjunker ihop något innan huvudträffen vilket indikerar liten muskelkontroll runt nacke och exemplet blir än mer övertygande.
Citat:
Och nej, lär dig läsa vad folk skriver, jag har inte ansett att vad som händer är avslappning och acceleration av bilen, utan bara att det är en möjlighet att det är en total tappad muskelstyrning efter att skottet trasat söder JFKs hjärna gör att kroppen rasar ihop. Men din vana trogen ljuger du när din argumentation är klen.
Du skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
En människa som skjuts med dödande skott eller sår ut hjärnan så slappnar alla muskler av och kan inte hålla emot, sitter man då i en bil i framåtgående riktning med exempelvis vind och skjuts bakifrån kommer kroppen röra sig mot riktningen där skottet kom ifrån.
Försöker du nu neka till det?
Citat:
Sedan ditt svammel om professionella vittnen har redan avhandlats som rent trams,
Inte om det ingår i deras utbildning/träning och yrkeserfarenhet att hantera skottskador på en eller annan nivå. Här är det nog du som tramsar. I vanlig ordning.
Citat:
och hänsvisning till en undersökning av en inspelning via mikrofon på en polismotorcykel på en bandbärare med begränsad bandbredd på båda gjort under 70 talet
Det gick alldeles utmärkt. Har du invändningar mot deras metod och resultat föreslår jag att du presenterar dessa i anslutning till de aktuella studierna.
Jag har inte hittat någon studie som har lyckats med att peka ut någon allvarlig brist i dessa.
Citat:
mot nyare tekniska undersökningar är bara skrattretande.
Bra, då har du säkert en hänvisning till en av dessa "nyare tekniska undersökningar"? Jag känner inte till att någon sådan har genomförts. Bra att du gör det.
Citat:
Fortfarande har vi inte fått en förklaring till uppgifterna i obduktionen på två typiska ingångshål i ryggen
Ju, hur var det nu? Var det i ryggen eller i nacken som skottet träffade?
Ja, hur var det nu? Träffade skottet längst ner till höger i bakhuvudet eller träffade det ca 11 cm högre upp i mittlinjen högst upp i bakhuvudet?
Citat:
som talar emot ett skott framifrån, mer än det är fejkat och som vanligt ett påstående utan källa.
Om nästan samtliga av de vittnen från FBI, Secret Service och tre olika sjukhus som observerade JFK's huvudskador på nära håll säger att det fanns ett stort gapande hål i höger bakhuvud, så finns det mycket riktigt en oförklarlig och dramatisk skillnad med det fotografiska materialet, ja. I detta syns inget stort gapande hål i höger bakhuvud.
Kollektiv psykos vs. förfalskade fotografier? Tips?
Citat:
Eller menar du att tre personer sköt mot huvudet??
Jag menar att det är en möjlig förklaring, ja. Inte nödvändig, men möjlig.
Citat:
Hey grabbar för att förvirra alla skjuter vi tre skott samtidigt efter att han vrider sig i smärta över första träffande skottet...ja lysande Sickan.
?
Citat:
Fortfarande har varken Donald Thomas eller Sherry Feisters påståenden fått genljud i forensik tidskrifter, publicerade på plattformar för vetenskaplig forskning eller fått ledande pateologer, balistiker mf.l runt om i världen att hylla dessa.
Nu lägger jag också ner att kasta fler pärlor på dina dumheter.
Jag väntar fortfarande på att någon expertis bemöter innehållet i Fiesters bok och även i Thomas dito.
Jag väntar säkert förgäves.