2017-08-02, 21:59
Medlem
WarWarrens avatar
Något ganska remarkabelt har hänt i opinionen de senaste dagarna. Om man har strutsat (Jepp experten10) så har man redan rationaliserat detta. Men för oss andra som ser trenderna:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Dagens RCP average: 38,2% approve - 56,9% disapprove.

Betänk att det historiskt är väldigt ovanligt att en president har negativa netton. 2018 är ett valår för 425 + 33 kongressledamöter. Tror ni att dessa parlamentariker kommer att kandidera för eller emot Trump? Hur skulle ni göra? Vid nyår kommer Trumps öde bestämmas, om han inte lyckats vända siffrorna då kommer till och med det ryggradslösa salamanderpartiet GOP vända honom sina ryggar, gjorda av gelé.
2017-08-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den där presskonferensen har Stephen Miller väntat på hela livet.

Joseph Goebbels på steroider.
Det där var samtidigt så väldigt enkelt. Går ju aldrig prata bort att ta in massa folk utifrån, sänker lönerna för dom som redan finns i landet. Så det var lite roligt med samtidigt spelade ju Miller mot öppet mål.
2017-08-02, 22:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Något ganska remarkabelt har hänt i opinionen de senaste dagarna. Om man har strutsat (Jepp experten10) så har man redan rationaliserat detta. Men för oss andra som ser trenderna:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Betänk att det historiskt är väldigt ovanligt att en president har negativa netton. 2018 är ett valår för 425 + 33 kongressledamöter. Tror ni att dessa parlamentariker kommer att kandidera för eller emot Trump? Hur skulle ni göra? Vid nyår kommer Trumps öde bestämmas, om han inte lyckats vända siffrorna då kommer till och med det ryggradslösa salamanderpartiet GOP vända honom sina ryggar, gjorda av gelé.
Dummaste inlägg jag läst på länge. Du är ju så opåläst att det är pinsamt. Här har du en länk till Obamas approval rating.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/obama_approval_index_history

Som du ser så ligger han på negativ approval rating nästan genom hela sin presidentperiod. Detta gäller för övrigt inte bara Trump och Obama, utan är mer en regel än undantag för sittande presidenter. Tänk om du en gång skulle sluta med din agendadrivna lögnfeber och försöka vara sanningsenlig för en gångs skull. Å andra sidan har du kanske inte tillräcklig kunskap för det.
2017-08-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Han har varit känd biljonär hur länge som helst, vistats kring kändisar och politiker sen 80-talet, hatad av all media under kampanjen.
Mycket tyder på att hans politiska kampanj är extremt noga planerad.
Du tror inte han har ganska bra koll på att undvika bli störd av fel människor?

Har du en källa på att det numret han gav ut är samma nummer som tex hans familj ringer till?
Eller var det bara ett av många businessnummer som han kommer att skrota när han tröttnar på de som ringer, och denna storyn är lika fake news som allt annat som hostats fram av fake news media.

Du förstår inte att det handlar om säkerheten för Trump?

Citat:

Med tanke på att republikaner nu i stor utsträckning har lossat bort sina vagnar från Trump och de startat samarbeten med demokrater för att påverka politiken så har väl Trumps möjlighet att någonsin påverka på något sätt rent av försvunnit.

Jag tror inte att han för någon politik alls så han kan fortsätta att titta på teve, twittra och äta hamburgare och spela golf i godan ro. Sen får han packa och gå hem när fyra år har gått om han inte ljugit bort sig från VH innan dess.

Hur röstningen blir 2018 beror nog mycket på hur sjukvårdsfrågan och skattefrågan har gått. Och då i relation till staterna i sig.
2017-08-02, 22:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jagarbara skrev

#MillerTime: Stephen Miller and CNN's Jim Acosta EPIC BATTLE Over Immigration 8/2/17

Alla vet ju vad libtarderna pa The New York Times twittrade forra gangen:

https://twitter.com/nytimes/status/831483401467265024
2017-08-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det där var samtidigt så väldigt enkelt. Går ju aldrig prata bort att ta in massa folk utifrån, sänker lönerna för dom som redan finns i landet. Så det var lite roligt med samtidigt spelade ju Miller mot öppet mål.

Den där jävla CNN Jim Acosta har en sådan jävla jag vet allt attityd.

Australien har samma system på invandring som Trump nu vill införa.
.
2017-08-02, 22:21
Medlem
Citat:
SD kommer att åka ut 2014
Om Trump blir vald kommer det att bli ett tredje världskrig
Trump kommer aldrig att bli kandidat
Trump är inte seriös med sin kandidatur
Trump har bara 20% att vinna
Ekonomin och börsen kommer att krascha om Trump blir vald.
Bara vita män kommer att rösta på Trump
Trump kan inte få igenom några reformer. + Trump är en fascistisk diktator.
Trump kommer aldrig att lyckas få fram fler jobb
Mellanösterns ledare kommer behandla honom som skit.
...
Trump kommer aldrig att vinna 2020

Det är helt klart att Trump var något nytt i amerikanska val och att många kände sådan avsky för hans person att man inte kunde ana att så många kunde finna honom fascinerande och göra dem hoppfulla inför framtiden.

Men samtidigt så kan man inte dra så många slutsatser av det vad gäller 2018 och 2020. För just genom att Trump är något nytt har man ingen mall. Det finns liksom inget gammalt att dra fram för att säga att det där brukar alltid sluta med att eller det där har aldrig funkat. Man vet helt enkelt inte.

Jag tror att Trump kan falla på en sak som alla sina lögner.

Och hans sjuka uttalanden om att jag står inte för resultatet om det här misslyckas i en omröstning. När en omröstning lyckas som han ser det så står han för det och firar fast det är helt betydelselöst. Förr eller senare så bör ju även de som röstat på honom märka det.

Så jag tror varken för eller emot Trump kan luta sig tillbaka. Ingen kan dra stora slutsatser om en situation och person som inte liknar något annat.

Så man får se tiden an men alla har ju sin uppfattning men samtidigt så när man måste blanda in Clinton i det hela så undrar man vad som står på? Vad har Hillary med Trumps ständiga lögner att göra? Som det här med Don Jr? Varför ljugs det om detta för?
2017-08-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du förstår inte att det handlar om säkerheten för Trump?
.

Du svarade inte på frågan om vilket nummer det var han delade ut?

Var det ens han själv som svarade när man ringde på det?

Den stora avvikelsen i händelsen är nämligen att Trump gav ut ett direkt mobilnummer öht eftersom ledare alltid har gått långa omvägar via diplomatiska förbindelser.
Trump gick förbi detta på ett sätt eller annat oavsett vilken av hans mobiler numret gick på, och naturligtvis är globalisterna sura.

Att däremot tänka "haha, clownen råkade ge bort sitt privata mobilnummer.. haha han fattar inget"
säger nog mer om analysförmågan om personen som tänker det.
2017-08-02, 22:35
Medlem
Citat:

Jag medger att jag tar varje chans jag kan att klanka ner på "poll"-hunderi. I all välmening vill jag nämna att en viss Tom.Of.Finland var en riktig "poll"-hund under valkampanjen och jag tror att vi kan vara eniga om att en vandring på Tompas upptrampade stig är något man vill undvika.

Så som landskapet ser ut för kongressledamöter kan man nog inte dra de slutsatser du gör. För det första så är en "poll" inte samma sak som hur saker och ting ser ut i ett visst kongressdistrikt. Tänk dig själv att en republikansk kongressledamot skulle ägna sin kampanj åt att hylla lågkvalificerad invandring och på att vara emot Trump. Detta kan enbart fungera i vissa distrikt med höga inkomster.

Geléryggar har de, de republikanska politikerna. Vad det då handlar om är att visa dem från vilket håll blodhundarna kommer så att ledamöterna vet var de ska springa och gömma sig. Dessutom så tror jag att personal från vita huset kan sätta sig ner med ledamöter och förklara vad "polls" är och hur sådana fungerar. Lärdomen borde ha infunnit sig efter valet men det är överlag inga genier man har att göra med.
2017-08-02, 22:39
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan om vilket nummer det var han delade ut?

Var det ens han själv som svarade när man ringde på det?

Den stora avvikelsen i händelsen är nämligen att Trump gav ut ett direkt mobilnummer öht eftersom ledare alltid har gått långa omvägar via diplomatiska förbindelser.
Trump gick förbi detta på ett sätt eller annat oavsett vilken av hans mobiler numret gick på, och naturligtvis är globalisterna sura.

Att däremot tänka "haha, clownen råkade ge bort sitt privata mobilnummer.. haha han fattar inget"
säger nog mer om analysförmågan om personen som tänker det.

Jag skulle tro att andra ledare har sedan länge insett att de vill att deras samtal överhörs av andra på ett sätt eller annat. Varför skulle de vilja prata privat med andra ledare för?

Så förutom säkerheten så är det väldigt bra att samtal mellan ledare dokumenteras. Men Trump verkar ju inte ha förstått det.
2017-08-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den där jävla CNN Jim Acosta har en sådan jävla jag vet allt attityd.

Det hela påminner mig om när nysvensken från Telemundo eller vad det var blev deporterad från en av Trumps presskonferenser. Detta var närmare två år sedan. Detta hade behövt göras igen. En presskonferens är till för att ställa frågor, inte för att hålla tal. Hålla tal har han all möjlighet att göra på CNN:s program.

Jag måste säga att jag blir ofta besviken på Miller. Han skjuter med ärtpistol när han kunde leverera en leverans adresserad Hiroshima.
2017-08-02, 22:40
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Att ge Trump 20% när han tar hem POTUS med storslam är ju inget annat än en katastrof bedömning?

Jag vet inte on du trollar mig nu. Ingen kan vara så dum.

Återigen, vad tror du att 20% betyder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in