2017-08-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, i sitt eget hem.

Nej, vid BOs hem.

Saxat från aftonbladet
"Insatsen skedde i en ort utanför Stockholm vid 16-tiden på tisdagen, mer än en timmes färd från Surahammar.

Bara drygt 45 minuter senare plockades den nu anhållne mannen i 65-årsåldern in i en polisbil – framför ögonen på Aftonbladets utsända vid den mördade kvinnans hem i Surahammar."
Citera
2017-08-02, 19:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Står det att han hämtades in redan klockan 16? Då satt han alltså sex timmar i förhör innan de beslutade att de ville ha kvar honom. Har hans advokat sagt att han nekar?

Förmodligen så har gubben fått berätta saker som kan ge honom alibi så de kan utesluta honom. Detta kan ju dock bli knepigt om han bara varit hemma. Att kolla på TV eller dammsuga är ju inget som ger alibi. Antagligen så släpps han innan det är dags för häktning eller så söker de få honom häktad men nekas. Skulle tro att dom släpper ut honom utan att begära honom häktad.

16.45 plockades han in och kring 22.30 anhölls han på den lägre misstankegraden.

Misstankarna måste nog stärkas om han ska bli häktad för det verkar ganska löst det här. Och han greps "45 minuter" utanför samhället också. En bra bit att åka med bil.
Citera
2017-08-02, 19:48
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokas
Nej, vid BOs hem.

Saxat från aftonbladet
"Insatsen skedde i en ort utanför Stockholm vid 16-tiden på tisdagen, mer än en timmes färd från Surahammar.

Bara drygt 45 minuter senare plockades den nu anhållne mannen i 65-årsåldern in i en polisbil – framför ögonen på Aftonbladets utsända vid den mördade kvinnans hem i Surahammar."

Skumt det är ju vittnen som sett när dom grep han i Stockholm eller vad de nu var han ska ha bott eller har jag missuppfittat det?

Ni som håller på med personangrepp mot mig kan sluta ta allt personligt och sluta tramsa. Jag citerar inte er för jag vill inte ha med er att göra.

Med vänliga hälsningar/ leg. Rasbiolog
Citera
2017-08-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Vad hände med kopplingen(!) till VVS firman som fanns inledningsvis? Är Reio röris?
Det kan vara Reios bil kanske - och han kanske har en son, han kanske har två söner?
Något annat skäl förutom att Reio kände offret måste ha föranlett gripandet av honom.
Citera
2017-08-02, 19:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokas
Nej, vid BOs hem.

Saxat från aftonbladet

Jo han greps vid BO hem. Men det var även en insats vid hans egna hem där polisen kutat runt med automatvapen och hans egna grannar uttalar sig i tidningen om detta. Tror det är därför det är förvirrat.

Man undrar ju vad han gjorde hos henne när han greps? Dom kanske var ett par.
Citera
2017-08-02, 19:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Skumt det är ju vittnen som sett när dom grep han i Stockholm eller vad de nu var han ska ha bott eller har jag missuppfittat det?

Ni som håller på med personangrepp mot mig kan sluta ta allt personligt och sluta tramsa. Jag citerar inte er för jag vill inte ha med er att göra.

Med vänliga hälsningar/ leg. Rasbiolog

Hej igen leg rasbiolog. Nä dom gjorde en insats vid hans hem och grannarna uttalar sig om detta. Men verkar som att han blev inplockad vid BO hem.

Edit; läs den inledande tjocka texten i denna artikel så klarnar det. http://www.aftonbladet.se/a/KVgr7
Senast redigerad av Browndawg 2017-08-02 kl. 19:53.
Citera
2017-08-02, 19:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
16.45 plockades han in och kring 22.30 anhölls han på den lägre misstankegraden.

Misstankarna måste nog stärkas om han ska bli häktad för det verkar ganska löst det här. Och han greps "45 minuter" utanför samhället också. En bra bit att åka med bil.
Han greps 45 minuter efter att insatsstyrkan slog till i Bålsta, 86 km och en timma bort i Surahammar om man ska vara petig.
Citera
2017-08-02, 19:57
Medlem
Den anhållne Reijo har i ett par år rört sig i och kring Surahammar och där umgåtts med BO och en kvinna med ryskt ursprung som bor i mitt grannskap och som är med på bilden från grillfesten ihop med MGM. OBS! Kvinnan på grillbilden på FB är alltså inte BO.

Han har i sommar färdats i en husbil av äldre modell och var så sent som för några veckor sedan hos min granne ihop med en blond kvinna i 50+ (BO?) där de åt och drack i några dagar, dock utan att det blev någon fest värd namnet.

Reijo har i mitt tycke alltid sett ut som om han var en fd kriminell ryss/finne. Lite KRIS-vibbar över honom. Kort farbror, lite vältränad, tunnhårig. Dock har han gjort ett snällt intryck och alltid hälsat artigt på oss. Han har också alltid lekt glatt med grannens dotter på studsmattan. En rätt normal gubbe som inte gjort något större väsen av sig.

Även om brottsplatsen ligger centralt så är det inget ställe där folk rör sig i någon större utsträckning. Liten ort, rätt dött centrum, enklare avfallsstation i ytterkanten av en oanvänd parkeringsplats.

Även om det i media står "flera vittnen" så tvivlar jag på att någon sett själva mordet. Kanske hört ett skrik å sett bil som lämnar men inte mycket mer.

Polisen var i vårt kvarter igår kväll. Förmodligen för att få mer Info om Reijo och lättare kunna binda eller avskriva honom från detta brott.
Senast redigerad av Samtalsklimat78 2017-08-02 kl. 20:14. Anledning: Faktajustering
Citera
2017-08-02, 19:57
Medlem
Kvinnan skall haft förhållande med den anhållna mannen som börjat under 2013 och pågått till 2016:
Citat:
Maken till den mördade kvinnan i Surahammar försvann spårlöst för fem år sedan.
Först 2015 hittade kroppen i en bil i hamnen i Västerås.
– Vi kommer att kontrollera det dödsfallet i samband med den pågående mordutredningen, säger åklagare Carin Lantorp.

Citat:
Den 55-åriga kvinnan arbetade som förskollärare och enligt uppgifter till Västmanlands läns tidning ska hon och den nu anhållna mannen ha haft en relation som var på upphällning.
Tidningen uppger att relationen ska ha börjat någon gång under 2013 och fortfarande pågått under 2016.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pq8ro/aklagare-makens-dodsfall-ska-undersokas
Citera
2017-08-02, 20:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Förklarar också att trots många vittnen kände ingen igen mannen eller bilen. Annars om det var en lokal förmåga i ett så litet samhälle så skulle någon känt igen han. Nu fick man väl pussla lite med vem kände BO och sedan hittade man en som passade in perfekt boende 1 timme därifrån. Som säkert för det första kommer få det svårt att hitta alibi för tidpunkten.
Citera
2017-08-02, 20:03
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han greps 45 minuter efter att insatsstyrkan slog till i Bålsta, 86 km och en timma bort i Surahammar om man ska vara petig.
...men greps mannen i Surahammar vid BO:s bostad eller greps han i sitt eget hem i Stockholm?

Grannarna ska ju ha sett honom hemmavid klockan 10 på morddagen iallafall.
Citera
2017-08-02, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Åklagare: Makens dödsfall ska undersökas
Citat:
Nu hamnar det mystiska försvinnandet och dödsfallet i den nya utredningen.
– Vi ska bedriva en bred förundersökning och kommer att kontrollera det dödsfallet i samband med den pågående mordutredningen, säger förundersökningsledaren Carin Lantorp.
Kan du redan nu säga om du tror att det finns ett samband mellan de olika händelserna?
– Det är alldeles för tidigt att bedöma om de har ett samband med varandra men vi kommer naturligtvis att titta på det.
Har det framkommit något nytt i de förhör som hållits med den anhållna mannen?
– Jag kan inte gå in på det.
Nekar han till gärningen?
– Han nekar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in