2017-08-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han hade kanske en drogutlöst psykos ända in i döden, han levde kanske bara något dygn efter det att han filmades i Hallsberg. Haka inte upp dig på hasch, det finns många olika droger.

Sannolikt långt vanligare att bli förvirrad av droger än att bli det utan droger, tror du inte?

Om någon använder droger så är det nära att misstänka psykos, inte lika nära att misstänka om vederbörande inte missbrukar droger så att säga.
'
Lägg därtill att både polis och anhöriga har talat i termer av psykos och förvirring, då blir ovanstående lättare att ta till sig.

Jag påstår inte att P använde droger, jag för ett resonemang och jag lutar åt att droger kan vara förklaringen till det märkliga uppträdandet i Hallsberg. Spridande av väskor för att inte tala om att P sa till sin mamma att han snart var i Mjölby.

Angående den bild som vi talar om så tycker jag att du lösrycker den. Bilden tillsammans med överiga omständigheter talar mer för droganvändning än tvärtom.

Håller med i mångt och mycket men tror mer att P drog. Att han fick reda på att han skulle tvångsvårdas. Tror att att kände sig sviken av sig sin familj. Använde droger.. ja kanske! Om han gjorde det så tror jag han tog adjö faktiskt.. om inte så tror jag han drog iväg till någon som håller tyst för att han inte ska tvångsintas.
Ärligt så tror jag inte vi kommer någonstans i våra spekulationer då det är så enormt lite att gå på..
Citera
2017-08-02, 19:17
Medlem
NinaBes avatar
Jag har letat på "MPS" Facebooksida för, att hitta kommande söndagens sök.
Dock hittar jag det inte!
Det kan vara så hemligt, att det endast offentliggörs i sekten, som är sluten!
Citera
2017-08-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har aldrig nånsin följt ett försvinnande som varit SÅ fullt av frågetecken, rena felaktigheter, märkliga uttalanden och tokiga beslut. Självklart är nära anhöriga påverkade av situationen men aldrig att det blivit så sjukt förvirrat.

Föräldrarna borde haft någon annan som styrde upp det här med sociala medier, fakta etc.

Jag håller med. Nästan Allt runt det här fallet är bara fel. Känns som både pappan och Adminen i HP gruppen undanhåller något.
Allt dom gör blir bara sååå fel.
Citera
2017-08-02, 19:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Och där kom den ja.

Jag har framfört liknande scenario i andra försvinnandetrådar, är nog rätt känd för att dra den teorin så jag har medvetet förskonat den här tråden från den storyn.

Som sagt, datorn kan eventuellt ge ledtrådar, vad gjorde P på tåget, vem kommunicerade han med och varför.

Bra att du tog upp det, för det är inte uteslutet.

Haha 😂 Var ju tvungen! En människa går inte bara upp i rök.

Nån härinne som är medlem på Bodycontact? Jag törs f-n inte registrera mig
Citera
2017-08-02, 19:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har aldrig nånsin följt ett försvinnande som varit SÅ fullt av frågetecken, rena felaktigheter, märkliga uttalanden och tokiga beslut. Självklart är nära anhöriga påverkade av situationen men aldrig att det blivit så sjukt förvirrat.

Föräldrarna borde haft någon annan som styrde upp det här med sociala medier, fakta etc.

Man hoppas nästan Leif G W Persson börjar spåna i hela försvinnandet.
Nu har jag inte varit så engagerad i andra försvinnanden men är det vanligt att de får de får denna enorma uppståndelse runt sig? Varför engagerar vi oss så mycket, varför inte strunta i det och ta vara på sommaren?
Vet att försvinnandet av lilla Maddie berörde näst intill hela världen men det finns massor av människor som är försvunna i Sverige men de har inte en bråkdel av denna uppmärksamhet.
Citera
2017-08-02, 19:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Håller med i mångt och mycket men tror mer att P drog. Att han fick reda på att han skulle tvångsvårdas. Tror att att kände sig sviken av sig sin familj. Använde droger.. ja kanske! Om han gjorde det så tror jag han tog adjö faktiskt.. om inte så tror jag han drog iväg till någon som håller tyst för att han inte ska tvångsintas.
Ärligt så tror jag inte vi kommer någonstans i våra spekulationer då det är så enormt lite att gå på..

Det måste finnas konkreta skäl för anhöriga att tala i termer av LPT.

De visste att han mådde dåligt men inte så dåligt att de körde upp och hämtade honom. Trots det så talar man i termer av LPT, varför?

Har man varit öppen med vad man visste om P:s tillstånd, jag tror att det saknas en del i storyn.

Något vet man som gör att man talar i termer av LPT, det är inget man bara häver ur sig för att man tror att P har fått en psykos på grund av en depression. Antingen så var han så dålig att han behövde tvågsvårdas, och då köper man inte en biljett till honom och låter honom resa själv, det håller inte.

Eller så fanns det en underliggande problematik, till exempel drogmissbruk, som gjorde att man drog slutsatsen att P sannolikt har fått en psykos under resans gång.
Citera
2017-08-02, 19:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Man hoppas nästan Leif G W Persson börjar spåna i hela försvinnandet.
Nu har jag inte varit så engagerad i andra försvinnanden men är det vanligt att de får de får denna enorma uppståndelse runt sig? Varför engagerar vi oss så mycket, varför inte strunta i det och ta vara på sommaren?
Vet att försvinnandet av lilla Maddie berörde näst intill hela världen men det finns massor av människor som är försvunna i Sverige men de har inte en bråkdel av denna uppmärksamhet.

Men det har jag.

Det här fallet har knappast inneburit en enorm uppståndelse, det är enbart inom "sekten" som det har varit uppståndelse.

I det här forumet finns det mängder med försvinnanden som diskuteras, bland annat i den här tråden. Ingen uppståndelse, fullständigt normalt, och kommer det inga nya spår eller att P hittas så kommer den här tråden att gå samma öde tillmötes som de flesta andra, den glöms bort därför att det inte händer något som är värt att diskutera.
Citera
2017-08-02, 19:35
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag har letat på "MPS" Facebooksida för, att hitta kommande söndagens sök.
Dock hittar jag det inte!
Det kan vara så hemligt, att det endast offentliggörs i sekten, som är sluten!

Citat:
MPS gör en sökinsats nu på söndag den 6 augusti i Hallsberg
kl. 10-17.
Så ni kan nu börja planera att komma på organiserat sök. Mer information kommer i Missing People inlägg senare i veckan.
Citera
2017-08-02, 19:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Och där kom den ja.

Jag har framfört liknande scenario i andra försvinnandetrådar, är nog rätt känd för att dra den teorin så jag har medvetet förskonat den här tråden från den storyn.

Som sagt, datorn kan eventuellt ge ledtrådar, vad gjorde P på tåget, vem kommunicerade han med och varför.

Bra att du tog upp det, för det är inte uteslutet.

Ny vinkling. Jag utesluter inget längre, möjligen aliens (men det kanske ändrar sig.) Ställ er frågan, tror ni P och daten skulle vara så "uppåt" att väskorna kastas på olika ställen. Men men ni kanske har upplevt saker som jag inte gjort
Datorn och mobilen ger ju ledtrådar, de lämnar fingeravtryck överallt. Det där har säkerligen polisen redan kollat upp. Skulle det vara som ni spekulerar i så kan polisen inte utesluta brott.
Citera
2017-08-02, 19:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Men det har jag.

Det här fallet har knappast inneburit en enorm uppståndelse, det är enbart inom "sekten" som det har varit uppståndelse.

I det här forumet finns det mängder med försvinnanden som diskuteras, bland annat i den här tråden. Ingen uppståndelse, fullständigt normalt, och kommer det inga nya spår eller att P hittas så kommer den här tråden att gå samma öde tillmötes som de flesta andra, den glöms bort därför att det inte händer något som är värt att diskutera.

Ok, tack för förklaringen. Men denna HP grupp är det också vanligt? trodde faktiskt den var ganska unik
Citera
2017-08-02, 19:42
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Men det har jag.

och vi är väldigt nära slutet på tråden nu tror jag
nu går dom ju ut med att alla fastighetsägare ska kolla igenom träd,dammar,brunnar mm så då borde alla inse att han är borta ev för alltid ! eller så dyker han upp igen trummande och vi har "världens story"
Citera
2017-08-02, 19:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon

Jag har ingen sektnyckel!

Jag letade på "MPS" Facebooksida, eftersom jag tänkte, att det BORDE finnas information där!

tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in