2017-08-02, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysco80
Jag har gjort lite efterforskning efter det Lovisa sa i aftonbladet:
BO Lena bodde på Hotellgränd 7,
Lovisa som såg polisen slå in dörren och gripa en man i huset mitt emot Lovisa bor på Hotellgränd 15,
huset mitt emot Lovisas är Hotellgränd 18 där står skrivna 7 st med arabiska namn dock ingen som är över 45 år
Rätta mig om jag har fel
Ja, du har fel. Lovisa bor på smultronstället 19 i Bålsta.
Citera
2017-08-02, 18:33
Medlem
Lär väl finnas mer anledning till gripandet förutom att MGM och BO var bekanta? Man har trots allt lagt ner en hel del resurser verkar det som.
Frågan är vad de har att gå på?

Polisen har ju uttalat sig väldigt svävande i media men det är kanske av en anledning? Dock verkade man rätt säkra på att det inte var en tillfällighet att just Lena är den som mördats.
Citera
2017-08-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, du har fel. Lovisa bor på smultronstället 19 i Bålsta.
Jag erkänner min miss
Citera
2017-08-02, 18:46
Medlem
Kan bli flera gripanden.

Åklagare Carin Lantorp utesluter inte fler gripanden.

– Vi jobbar ju brett så här tidigt. Det är inte omöjligt att det kan bli aktuellt med fler frihetsberövanden, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/aklagaren-utesluter-inte-nya-gripanden

Låter inte som att de har rätt gubbe. Eller så var de två så som det skrivits om här.

Konstigt att vittnet inte klivit fram i stora skaror eftersom det var flera som såg vad som hände. Polisen har kanske gett dem yppandeförbud. Eller så vill de inte medverka i media.
Citera
2017-08-02, 18:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kan bli flera gripanden.

Åklagare Carin Lantorp utesluter inte fler gripanden.

– Vi jobbar ju brett så här tidigt. Det är inte omöjligt att det kan bli aktuellt med fler frihetsberövanden, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/aklagaren-utesluter-inte-nya-gripanden

Låter inte som att de har rätt gubbe. Eller så var de två så som det skrivits om här.

Konstigt att vittnet inte klivit fram i stora skaror eftersom det var flera som såg vad som hände. Polisen har kanske gett dem yppandeförbud. Eller så vill de inte medverka i media.

Jo känns som att det borde finnas vittnen. Hoppas någon tagit reg.nr. på bilen som stack därifrån. Men blir ju besvärligare ifall det skedde bakom någon knut eller nåt och ingen såg själva gärningen.
Citera
2017-08-02, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det är nog inte så många som vill gå offentligt med att de har sett mördaren så länge han är på fri fot.
Citera
2017-08-02, 18:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är nog inte så många som vill gå offentligt med att de har sett mördaren så länge han är på fri fot.

Ja då förstår man ju det men sitter ju någon tjomme bakom galler. Men verkar osäkert om han är GM...
Citera
2017-08-02, 19:05
Medlem
Browndawgs avatar
Den anhållna nekar alltså till brott, han plockades in kl 16 och anhölls först vid 22.30 på den lägre misstankegraden och en granne har beskrivit honom som världens snällaste.
Den anhållna nekar till brott.

Han har fått försvarare utnämnd.

Källa http://www.aftonbladet.se/a/KVgr7

Vad mer vet vi? Förlåt om jag upprepar nåt.
Citera
2017-08-02, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja då förstår man ju det men sitter ju någon tjomme bakom galler. Men verkar osäkert om han är GM...
Vittnena vet inte om tjommen är den de såg.
Citera
2017-08-02, 19:14
Medlem
Vad hände med kopplingen(!) till VVS firman som fanns inledningsvis? Är Reio röris?
Citera
2017-08-02, 19:18
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Den anhållna nekar alltså till brott, han plockades in kl 16 och anhölls först vid 22.30 på den lägre misstankegraden och en granne har beskrivit honom som världens snällaste.
Den anhållna nekar till brott.

Han har fått försvarare utnämnd.

Källa http://www.aftonbladet.se/a/KVgr7

Vad mer vet vi? Förlåt om jag upprepar nåt.
Står det att han hämtades in redan klockan 16? Då satt han alltså sex timmar i förhör innan de beslutade att de ville ha kvar honom. Har hans advokat sagt att han nekar?

Förmodligen så har gubben fått berätta saker som kan ge honom alibi så de kan utesluta honom. Detta kan ju dock bli knepigt om han bara varit hemma. Att kolla på TV eller dammsuga är ju inget som ger alibi. Antagligen så släpps han innan det är dags för häktning eller så söker de få honom häktad men nekas. Skulle tro att dom släpper ut honom utan att begära honom häktad.
Citera
2017-08-02, 19:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Står det att han hämtades in redan klockan 16? Då satt han alltså sex timmar i förhör innan de beslutade att de ville ha kvar honom. Har hans advokat sagt att han nekar?

Förmodligen så har gubben fått berätta saker som kan ge honom alibi så de kan utesluta honom. Detta kan ju dock bli knepigt om han bara varit hemma. Att kolla på TV eller dammsuga är ju inget som ger alibi. Antagligen så släpps han innan det är dags för häktning eller så söker de få honom häktad men nekas. Skulle tro att dom släpper ut honom utan att begära honom häktad.

Klart som korvspad att han är skyldig. Han mördade ju kvinnan inför flera vittnen. Detta måste vara världens enklaste fall för polsen.

- Mord mitt på dagen
- Flera vittnen

Kan det bli något lättare?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in