2017-08-01, 19:20
Medlem
Nu tror jag att jag vet varför jorden är rund
nu kan jag inte för stunden räkna ut ytan på en boll men jag tar en cirkels omkrets istället.

diameter 2 gånger 3.1415926 pi är 6.28 meter runt om med en yta på 3,14 hektar
Tar jag nu 3,14 hektar i en fyrkant sida ett på fykanten blir 1.77 meter sen gångrar jag den sidan med andra 1.77 metern som då blir 3.1415 hektar. medans omkretsen typ ytan runt boxen blir 1.77 gånger 4 sidor = ca 7.08 runt om boxen medans cirkeln runt om bara är 6.128 runt om.

Alltså blir rund boll det mest effektiva sättet att packa ihop materialet som hör ihop.

Så lätt som en plätt nu vet alla varför jorden inte är platt
Citera
2017-08-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Att saker och ting, med högre densitet än atmosfären, faller till marken med en viss hastighet bevisar ingenting mer än att lyftkraften har upphört.

Och hur räknar du ut den hastigheten?
Citera
2017-08-01, 21:04
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Bästa beviset är naturligtvis du och dina likasinnade kolleger som kommer med det ena sanslösa påståendet efter det andra som bevis på att jorden är en roterande glob.
Vilka sen tjänar på lögnen får du lista ut själv men svaret är ganska uppenbart.

Du svarade inte på frågan: Vad har du för bevis för detta enorma lurendrejeri som då alltså pågår på varenda universitet runt om i världen? Och vem skulle tjäna på detta? Detta då avseende att Cavendish experimentet är ett vanligt experiment som faktiskt utförs i universiteten runt om i världen.

Citat:
Det fanns inga vetenskapliga bevis på eterns existens, det var en allmänt accepterat teori, på samma sätt som den roterande jordgloben är accepterad idag.

Bra, då var det utrett. Då slipper vi förhoppningsvis framtida snack om etern i tråden.

Citat:
Det uppstår ingen ”tyngdlöshet” när planet flyger horisontalt eller när planet stiger. Förstår helt enkelt inte hur du tänker.

Jo, det är precis vad det gör, det kan du se själv i deras informationsvideo. Och det är något du behöver förklara.
Citera
2017-08-01, 21:10
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Är övertygad om att frågor inom den så kallade vetenskapen som direkt eller indirekt berör det existentiella är egentligen ingenting annat än medeltida judisk kabbalism eller mysticism, maskerad som vetenskap. Dom försöker inte ens dölja det längre men med spelad förvåning naturligtvis.

https://www.youtube.com/watch?v=fz2q2U_ShVc

Heliocentrism, evolutionism, sionism och kommunism alla dessa ”ismer” är från samma tidsperiod och alla är de samma andas barn. Påståenden som att, redan de gamla grekerna visste att jorden är en glob, är nonsens och är en del av globpropagandan. Man har helt enkelt flyttat den heliocentriska världsbilden längre och längre tillbaka i historien för att tramset skulle bli mer trovärdig i allmänhetens ögon.
Det egentliga syftet med den materialistiska religionen, heliocentrism, är att döda individens andlighet och tro på en högre makt och på det sättet göra oss mer lättkontrollerade. Du måste väl hålla med om att ni globkramare ser psykopaterna på toppen som auktoriteter, vars lögner blir era universella sanningar som inte kan ifrågasättas.

Det är ett också ett sätt att ta ifrån oss vår självständighet och förståelsen av att det finns en mening med skapelsen.

I grund och botten är det egentligen inte frågan om jordgloben vs den platta jorden, det går mycket djupare än så.

Har du några bevis för något av detta? Eller tror du bara?
Citera
2017-08-01, 22:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är övertygad om att frågor inom den så kallade vetenskapen som direkt eller indirekt berör det existentiella är egentligen ingenting annat än medeltida judisk kabbalism eller mysticism, maskerad som vetenskap. Dom försöker inte ens dölja det längre men med spelad förvåning naturligtvis.

https://www.youtube.com/watch?v=fz2q2U_ShVc

Heliocentrism, evolutionism, sionism och kommunism alla dessa ”ismer” är från samma tidsperiod och alla är de samma andas barn. Påståenden som att, redan de gamla grekerna visste att jorden är en glob, är nonsens och är en del av globpropagandan. Man har helt enkelt flyttat den heliocentriska världsbilden längre och längre tillbaka i historien för att tramset skulle bli mer trovärdig i allmänhetens ögon.
Det egentliga syftet med den materialistiska religionen, heliocentrism, är att döda individens andlighet och tro på en högre makt och på det sättet göra oss mer lättkontrollerade. Du måste väl hålla med om att ni globkramare ser psykopaterna på toppen som auktoriteter, vars lögner blir era universella sanningar som inte kan ifrågasättas.

Det är ett också ett sätt att ta ifrån oss vår självständighet och förståelsen av att det finns en mening med skapelsen.

I grund och botten är det egentligen inte frågan om jordgloben vs den platta jorden, det går mycket djupare än så.
Att jorden är rund är inte samma sak som helicentrism. Dom gamla grekerna förstod att jorden var rund men då trodde man fortfarande att jorden var i centrum. Den heliocentriska världsbilden slog väl igenom först med Copernicus och då blev det mycket konflikter med bland annat katolska kyrkan som vägrade acceptera detta men då hade man ju redan seglat jorden runt så att att jorden var rund var ju känt sedan länge då. Kommunismen kom väl ändå ett par hundra år senare än Copernicus.
Citera
2017-08-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Detta stämmer inte.

Det finns dokument bevarade, skrifter och uträkningar, som i alla fall beskriver en del av vad Erastothenes sysslade med - den grek som räknade ut Jordens omkrets. Han uppfann även flera andra koncept som vi faktiskt använder än idag, såsom Eratosthenes såll, en algoritm som ligger till grund för flera andra avancerade sådana - utan den här upptäckten så skulle massor av saker inte fungera.

Så vi vet att Erastothenes levde, och vi vet att han var oerhört klyftig.

Nu har jag svårt att hitta exakta länkar och bilder av hans manuskript, eller av senare, medeltida avskrifter av dessa, men dom finns, därav varför vi vet vad han höll på med.

Jag föreslår att du läser lite om honom, för han var en väldigt fascinerande figur:

https://www.famousscientists.org/eratosthenes/

Nu handlar dock tråden om huruvida Jorden är PLATT eller ej, inte om huruvida universum snurrar runt jorden eller ej - som du mycket väl vet, så finns det gott om GEOcentrister som menar att Jorden ändå är rund - det är således inte nödvändigt att vara heliocentrist bara för att man anser jorden vara rund.

En annan fråga då, om man bortser från dom andra faktan som jordens form är kopplade till, varför skulle Jorden vara mindre speciell om den var RUND än om den var PLATT? Många plattjordingar menar ju att månen inte är en rund klomp ändå, och att andra runda planeter är något annat än planeter - så varför skulle inte Jorden då ändå kunna vara rund och fortfarande speciell?

Sedan frågar jag mig vilka du menar att Psykopaterna på toppen skulle vara? Om du menar världsledarna och diverse Industriledare så ser jag inte dom som auktoriteter - dom ska ge farao i mig och mina åsikter och tankar - Donald Trump, Kim Jong Un och Vladimir Putin ser jag som självklara opålitliga psykopater - dom ser jag inte upp till för fem öre.

Om du menar dom ödmjuka, vältaliga och visa historiska Filosofer och Vetenskapsmän som har kommit fram till att Jorden är rund, med sina utmärkta sinnen så JO, dessa ser jag absolut som auktoriteter och föredömen.

De bortom tvivel fastställda årtalen för Eratosthenes födelseår och dödsår talar sitt tydliga språk.
http://runeberg.org/nfbg/0391.html
Bibliotekarien Eratosthenes, har aldrig existerat i verkligheten och inte heller det antika Grekland så som vi har blivit lärda. Samma gäller den Romerska Imperiet för den delen
Det är sagor från 16- och 1700-talet som har förvandlats till den officiellt godkända och politiskt korrekta historieskrivningen.

Håller nog med, en rund jord skulle kunna vara lika speciell som en platt sådan men problemet är att en roterande glob funkar inte utan magi, gravitaion. Universum funkar inte och skulle inte ha kunnat skapas utan applicering av magi, gravitation och Big Bang.
Med psykopater menar jag individer på pyramidens topp som är medvetna om sanningen men väljer att medvetet vilseleda för egen vinning.
Lite lustigt att du väljer ut just de tre ”psykopater” som mediehororna för tillfället hetsar mot.
Har du inte förstått att mediernas uppgift är att manipulera oss i önskad riktning?
Senast redigerad av Sebban 2017-08-02 kl. 15:50.
Citera
2017-08-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om passagerarna ställer sig på en våg kommer vågen att visa 0 kg. Passagerarna saknar tyngd, de är tyngdlösa. Och detta trots att de befinner sig i en trycksatt kabin med luft och luften har lägre densitet än passagerarna.

Så på något sätt faller luften i planet och passagerarna lika snabbt. Varför?

Hur tänker du egentligen? När planet flyger horisontalt så har passagerarna samma vikt som på marken. Planet dyker med samma hastighet som passagerarnas fallhastighet, så skapas illusionen om tyngdlöshet, men i själva verket faller passagerarna och planet med samma hastighet.

Planet dyker inte i 90 graders vinkel rakt ner mot marken. Det räcker med att det dyker i en viss vinkel för att hålla samma fallhastighet som passagerarna. Det är väl då ganska uppenbart att, om planet hade riktat nosen rakt ner mot marken så hade planets fallhastighet överstigit passagerarnas.
Citera
2017-08-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad är lyftkraft i din förvirrade värld?
Du vet väl vad jag sagt om att ta vedertagna termer såsom lyftkraft och göra om dem till något annat.

Lyftkraft eller flytkraft är definierat mha av gravitation. Ingen gravitation - ingen flytkraft.

Lyftkraften kan vara muskelkraft, t. ex. när man lyfter eller kastar upp nåt, eller att man nyttjar lufttryck som lyftkraft, raketer, flygplan eller varmluftsballonger. Det är inte gravitation som får saker och ting att falla, det är avsaknaden av lyftkraft.
Citera
2017-08-02, 15:43
Medlem
Citat:
De bortom tvivel fastställda årtalen för Eratosthenes födelseår och dödsår talar sitt tydliga språk.
http://runeberg.org/nfbg/0391.html
Bibliotekarien Eratosthenes, har aldrig existerat i verkligheten och inte heller det antika Grekland så som vi har blivit lärda. Samma gäller den Romerska Imperiet för den delen
Det är sagor från 16- och 1700-talet som har förvandlats till den officiellt godkända och politiskt korrekta historieskrivningen.

Alltså, jag är uppriktigt intresserad av att höra om hur du har kommit till den här insikten.
Citera
2017-08-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att jorden är rund är inte samma sak som helicentrism. Dom gamla grekerna förstod att jorden var rund men då trodde man fortfarande att jorden var i centrum. Den heliocentriska världsbilden slog väl igenom först med Copernicus och då blev det mycket konflikter med bland annat katolska kyrkan som vägrade acceptera detta men då hade man ju redan seglat jorden runt så att att jorden var rund var ju känt sedan länge då. Kommunismen kom väl ändå ett par hundra år senare än Copernicus.

En del historiker menar att Copernicus inte vågade skriva och publicera sitt berömda verk förrän strax innan han ställde tofflorna, han visste tydligen när han skulle avlida, andra historiker säger att verket gavs ut strax efter hans död. Jag anar ugglor i mossen.
Personligen anser jag nog att Copernicus är en myt och att hans berömda bok som förändrade vår syn på tillvaron, är från betydligt senare datum.
Citera
2017-08-02, 15:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Lyftkraften kan vara muskelkraft, t. ex. när man lyfter eller kastar upp nåt, eller att man nyttjar lufttryck som lyftkraft, raketer, flygplan eller varmluftsballonger. Det är inte gravitation som får saker och ting att falla, det är avsaknaden av lyftkraft.
Avsaknad av kraft får ingenting att flytta sig.
Objektet vet ju inte åt vilket håll det ska flytta sig om det inte påverkas i en riktning, av en kraft.
Citera
2017-08-02, 17:55
Medlem
Jinxess avatar
Citat:

Det är både underhållande och skrämmande för mig som yrkesverksam civilingenjör att du som är till synes fullständigt obildad tror att du har grepp om sådana här saker. Det är nämligen så att vi som använder oss av vetenskap du försöker bortförklara använder den för att räkna ut hur vi måste konstruera för att saker ska fungera. Förstår du inte det? Vetenskapsmän är inte vilt främmande gubbar i ett mörkt rum i USA som kokar ihop en konspiration utan oftast helt vanliga Svensson som du kan träffa på ICA.

En fråga bara: Vad har dina alternativa teorier för användning om de inte kan räkna ut någonting? Du har inte presenterat någonting annat än negation av det som fungerar. Hur ska jag designa en bro med hjälp av ditt svammel om densitet? Har du några uträkningar jag kan titta på? Jag har mängder av uträkningar som våra teorier förutsäger vilka fungerar i verkligheten.

Vad har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in