2015-08-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
http://i.imgur.com/P6Soh.jpg
Det var en låg isvägg. Eftersom man ser ovansidan av väggen finns det ingenting som hindrar flygplanet från att flyga över isväggen.
Citera
2015-08-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Sjuttonhundratalet.. Någon det senaste millenniet?
FNs soldater omringade isväggen på det senaste millenniet, så det är inte längre lagligt för folk att utforska det som för ett par hundra år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
Borde inte den påstådda isväggen vara otroligt mycket högre än så?
Varför "borde" den vara högre? Den räcker för att hålla vattnet inne i jorden.

Sen har jag dock hört att det kommer högre isberg efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det var en låg isvägg. Eftersom man ser ovansidan av väggen finns det ingenting som hindrar flygplanet från att flyga över isväggen.
Ja, jag har inte påstått att det finns något som hindrar det, förutom några soldater som möjligtvis skjuter ner dig, och kanske högre isväggar bortom...
Citera
2015-08-28, 17:04
Bannlyst
Citat:
FNs soldater omringade isväggen på det senaste millenniet, så det är inte längre lagligt för folk att utforska det som för ett par hundra år sedan.

Varför "borde" den vara högre? Den räcker för att hålla vattnet inne i jorden.

Sen har jag dock hört att det kommer högre isberg efter det.

Ja, jag har inte påstått att det finns något som hindrar det, förutom några soldater som möjligtvis skjuter ner dig, och kanske högre isväggar bortom...
Det är alltså ingen isvägg utan bara en barriär? Vad är bortom barriären och bergen?
Citera
2015-08-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
Vad är bortom barriären och bergen?
Ingen vet, förutom frimurarna kanske. Det kan vara att isen fortsätter oändligt, eller så finns det mer land och kontinenter bakom den, eller så finns det nån typ av vägg osv.
Citera
2015-08-28, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ingen vet, förutom frimurarna kanske. Det kan vara att isen fortsätter oändligt, eller så finns det mer land och kontinenter bakom den, eller så finns det nån typ av vägg osv.
Vad skulle det vara för typ av vägg?
Citera
2015-08-28, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur kan du påstå att jorden är både platt och 'en massiv boll'?
(FB) Hollow Earth: Underjordiska världar, inomjordingar (IT); VIDEO-bevis och vittnen...

Tror du ens själv på dina påståenden eller tycker du bara det är kul att provocera?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-08-28 kl. 17:40.
Citera
2015-08-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
(FB) Hollow Earth: Underjordiska världar, inomjordingar (IT); VIDEO-bevis och vittnen...

Tror du ens själv på dina påståenden eller tycker du bara det är kul att provocera?

Personligen tror jag bara han har otur när han tänker..
Citera
2015-08-28, 17:54
Medlem
Citat:

Har aldrig påstått att jag tror att jorden är platt. Jag bara pratar om vad den platta jord modellen säger.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." -- Aristotle
Senast redigerad av elsydeon 2015-08-28 kl. 17:56.
Citera
2015-08-28, 18:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Har aldrig påstått att jag tror att jorden är platt. Jag bara pratar om vad den platta jord modellen säger.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." -- Aristotle
Det har du visst.

Citat:
Ingen vet, precis som ingen (förutom frimurarna kanske) vet vad som finns bakom isväggen. Det djupaste man har borrat i jorden är 12 km [1]. Ändå hävdar vetenskapsmän att de vet vad som finns 5000 km inne i jorden.

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Kola_Superdeep_Borehole

Nej, det är bara att fönstren på flygplan är ofta krökta som får det att se ut så.

Amatörvideor som har tagits mycket högre upp visar att jorden är platt:
https://www.youtube.com/watch?v=jDs2T2PgxNM
https://www.youtube.com/watch?v=pnzUgKZ8m2k
Citera
2015-08-31, 12:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Skojigt värre

Exemplet på svenska som jag drog till med var mest bara som en rolig ordlek. Satans största språk och det språk som dominerar detta falska matrix är just engelska, så det är i de engelska orden som vi måste söka efter dolda budskap och det är där vi kan påbörja avkodningen för att nå fram till sanningen.

Jag gjorde en edit till mitt inlägg angående språken.
Baal har feniciskt ursprung
Satan har grekiskt/hebreiskt ursprung
Beelzebub är Latin tror jag (osäker på denna)

Varför man ska blanda in modern engelska för att hitta ord som låter lika är ganska svårt att förstå.
Ball och Baal är förstås inte besläktade ord på något vis.
Citera
2015-08-31, 13:40
Medlem
Citat:
Jag gjorde en edit till mitt inlägg angående språken.
Baal har feniciskt ursprung
Satan har grekiskt/hebreiskt ursprung
Beelzebub är Latin tror jag (osäker på denna)

Varför man ska blanda in modern engelska för att hitta ord som låter lika är ganska svårt att förstå.
Ball och Baal är förstås inte besläktade ord på något vis.

Ok, jag ger mig angående språkens ursprung som du har presenterat här. Men mycket har med fonetik, ljud och uttal att göra också, och kan ha mindre med själva stavningen att göra.

Min åsikt är trots detta att det engelska språket är ett kodat språk och att det är det språk som dominerar i det falska matrixet så jag tycker ändå att det kan vara intressant att avkoda det ibland.

Men för att gå on topic igen så anser jag ändå att jorden INTE är en snurrande boll. Tror att detta är en felaktig teori och jag tror också att NASA förmedlar en massa lögner till folket.

Jorden kan mycket väl vara platt, det är det mest troliga. Men jag vet att du är av en annan åsikt.

So let's agree to disagree on this topic ... as per usual.
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-31 kl. 13:58.
Citera
2015-08-31, 14:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men för att gå on topic igen så anser jag ändå att jorden INTE är en snurrande boll. Tror att detta är en felaktig teori och jag tror också att NASA förmedlar en massa lögner till folket.

Jorden kan mycket väl vara platt, det är det mest troliga. Men jag vet att du är av en annan åsikt.

So let's agree to disagree on this topic ... as per usual.

Jaha - det var ju intressant att höra att du anser att jorden är platt. Eller inte...

Problemet är att det inte handlar om din tro eller vad du anser. Det handlar om vetenskap. Vi vet - utan tillstymmelse till tvekan - att jorden är en sfär.

Citat:
Jorden kan mycket väl vara platt, det är det mest troliga.
Det är ett fullständigt befängt påstående.
Senast redigerad av madtop 2015-08-31 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in