2017-08-02, 00:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du har aldrig tänkt tanken att någon kanske manipulerar dig och således försöker få dig att spinna vidare på något annat är KM-spåret?

Jo, det är EXAKT det som jag har gjort!!! Det är också därför som jag öppet nu konfronterar personen att bekänna färg! Avledningsmanövrer har vi sett många, utan att nu veta om detta är fallet just här. (Jag gick ju aldrig användarens önskan till mötes, utan väntade ut användaren.)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 00:43.
Citera
2017-08-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Jag älskar er allihopa, för ert engagemang och för den tid ni lägger på detta.
Ibland undrar jag bara om vi amatör Sherlock Holmsare är ute och cyklar rätt ordentligt och att drevet skenar åt alla möjliga håll i hopp om att bidra till "skandaler" som inte finns.
Vissa av oss/er är genuint angelägna att denna tråd ska leda framåt.
Andra av oss/er verkar tycka det är viktigare att "ha mest rätt" och med (ibland rätt tråkig stil) försöka övertyga oss/er andra i tråden att hen's tanke/idé är så kass att den inte borde få plats.
Ingen tanke/idé är i detta skede bättre eller sämre än någon annans.
Fortsätt att tänka stort och utanför boxen för innanför boxen har varken LGWP, polisen, PW eller tråden kommit GM nämnvärt närmare.
Jag ber er härmed att till 100% släppa prestigen (eller lämna tråden) och att fokusera på det som är av vikt, dvs att vi/ni gemensamt kommer framåt och att tråden kan hjälpa utredningen att komma i mål eller åtminstone tar steg i rätt riktning.

Och i nästa steg får du gärna passa på att specificera vad du menar med skenar iväg, drevet går etc. Är det något speciellt spår eller drev du tänker på? Är du månne kompis med fighter83 och kan dementera att kgm har något med saken att göra?
Citera
2017-08-02, 01:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ingen tanke/idé är i detta skede bättre eller sämre än någon annans.
Mycket märkligt resonemang... hur tänker du nu? utveckla gärna.

Jodå, det är tack vare dom bättre tankarna och idéerna som vi nu har hittat en röd tråd som vi sakta men säkert håller på att nysta upp... dom sämre tankarna förpassas numera till papperskorgen.
Citera
2017-08-02, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så bra att du ÄNTLIGEN tog till orda!!! Du har bombat mig med PM om JAG ska ta upp spåret "BW" och en "koppling till Eksjö" i ditt ställe. Jag vet inte hur många PM vi utbytte, i vilka jag bad dig att precisera dig. Men inte ett ord om själva kärnan. Jag skulle alltså å dina vägnar och på din begäran börja spana om "BW" igen. Jag vägrade. Jag skrev till slut att jag vet att BW har en syster som bodde i Eksjö redan när Helena försvann och att jag (föga överraskande) vet att en kropp har hittats i Eksjö. Jag bad dig att (för femtioelfte gången) återkomma om vad du mer "visste" om "kopplingen" BW och Eksjö än att hans syster bodde och bor där och att man har hittat en kropp där. Men inte ett ord. Du skyllde din förfrågan om att jag skulle ta upp "BW" i tråden med att du var nyregistrerad och inte kunde skriva i tråden! Jo, tjena ... Och nu pratar vi många dagar sedan.

Kan du NU DÅ mumla ur skägget? Vilken ytterligare koppling till Eksjö har "BW" än att hans syster bor där och att man har hittat en kropp där? Du skrev till mig i PM att det finns ytterligare en koppling. Min fråga är då: Vilken är den kopplingen? Nu väntar jag spänt på svaret.

Detta blir första och sista gången jag öppet kommenterar ditt inlägg.
Du är öppenbart störd och har svårt att ta in vad andra människor har för tankar och åsikter.
Jag har inte bombat, men jag bad dig, liksom jag bad andra att fundera på ... andra kopplingar.
Jag var nyregistrerad och kunde uppenbarligen inte skriva i tråden.
Ojoj, vad många dagar sedan det är, haha.
För femtiotolfte gången, fatta nu, att din attityd och stil INTE passar trådens syfte!!
Vad är ditt syfte här? Är du Mariestadsbo?
Har du åldern inne för att veta "vilka" personer det pratas om?
Glöm nu att jag tänker besvara ditt svar på detta, jag är smart nog att förstå mig på och undvika idioter...
Citera
2017-08-02, 01:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du är öppenbart störd och har svårt att ta in vad andra människor har för tankar och åsikter.
Jag har inte bombat, men jag bad dig, liksom jag bad andra att fundera på ... andra kopplingar.
För femtiotolfte gången, fatta nu, att din attityd och stil INTE passar trådens syfte!!
Glöm nu att jag tänker besvara ditt svar på detta, jag är smart nog att förstå mig på och undvika idioter...

En sådan härdsmälta ... Och vilket språkbruk ... Och det där med att undvika idioter gällde tydligen inte i PM:en - däremot undvek jag dig ...
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 01:17.
Citera
2017-08-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Och i nästa steg får du gärna passa på att specificera vad du menar med skenar iväg, drevet går etc. Är det något speciellt spår eller drev du tänker på? Är du månne kompis med fighter83 och kan dementera att kgm har något med saken att göra?

Nepp, jag vet inte vem fighter83 är.
Nej, jag kan inte kommentera KGM, jag vet inte.
Citera
2017-08-02, 01:38
Medlem
Citat:

Oj... lugn å fin nu.
Det är ju ett perfekt sätt att komma in som nyreggad och göra sej ovän med de flesta.
Vem är du igentligen?
Bekant till KGM?
Tidigare omtalad GM?
Ta inte illa upp.....bara fråga.
Vet du något som ingen annan vet?

Mvh, M
Citera
2017-08-02, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Oj... lugn å fin nu.
Det är ju ett perfekt sätt att komma in som nyreggad och göra sej ovän med de flesta.
Vem är du igentligen?
Bekant till KGM?
Tidigare omtalad GM?
Ta inte illa upp.....bara fråga.
Vet du något som ingen annan vet?

Mvh, M

Perfekt timing, tja, kanske inte, men mina avsikter är 100% ärliga och jag hade tröttnat på och fått nog av alla som tror sig veta så satans mycket i fallet och trött på de som bara svamlar och vill spela "Allan" här på tråden.
Jag är Mariestadsbo, med åldern inne att veta vilka x.x det talas (tidigare talats om) i tråden.
Som jag sa i PM till Ugglan har jag åldern inne att ha träffat, umgåtts med, festat med, merparten av de personer som varit omtalade på tråden. Jag känner många, men långt ifrån alla.
Nepp, jag vet inte vem KGM är.
Nepp, jag är ingen tidigare omtalad GM.
Nepp, jag tror inte jag vet nått som ingen annan vet.

PS. Ugglan kunde inte ge svar på, blev tagen på sängen, hade ingen förklaring etc. på de frågor jag gav honom.... så han såg ingen annan utväg än att blockera mig, vilket jag i och för sig redan hade anat och som fick mig att slutligen inse att vederbörande inte är att lita på. DS
Senast redigerad av MstadBoSen1986 2017-08-02 kl. 02:19.
Citera
2017-08-02, 03:48
Medlem
Kan någon vänlig person här på tråden ta oss tillbaka till det som trots allt är väsentligt.
Är det någon som har nått emot att vi försöker ta oss steg för steg (om än små) fram emot och diskuterar nya och olika vinklingar på HA fallet?
Citera
2017-08-02, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så bra att du ÄNTLIGEN tog till orda!!! Du har bombat mig med PM om JAG ska ta upp spåret "BW" och en "koppling till Eksjö" i ditt ställe. Jag vet inte hur många PM vi utbytte, i vilka jag bad dig att precisera dig. Men inte ett ord om själva kärnan. Jag skulle alltså å dina vägnar och på din begäran börja spana om "BW" igen. Jag vägrade. Jag skrev till slut att jag vet att BW har en syster som bodde i Eksjö redan när Helena försvann och att jag (föga överraskande) vet att en kropp har hittats i Eksjö. Jag bad dig att (för femtioelfte gången) återkomma om vad du mer "visste" om "kopplingen" BW och Eksjö än att hans syster bodde och bor där och att man har hittat en kropp där. Men inte ett ord. Du skyllde din förfrågan om att jag skulle ta upp "BW" i tråden med att du var nyregistrerad och inte kunde skriva i tråden! Jo, tjena ... Och nu pratar vi många dagar sedan.

Kan du NU DÅ mumla ur skägget? Vilken ytterligare koppling till Eksjö har "BW" än att hans syster bor där och att man har hittat en kropp där? Du skrev till mig i PM att det finns ytterligare en koppling. Min fråga är då: Vilken är den kopplingen? Nu väntar jag spänt på svaret.

Även jag har fått frågan om BWs kopplingar till Eksjö, det har jag ingen aning om och jag tror inte heller att det är relevant.
Citera
2017-08-02, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
http://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-
jodå. Sannolika skäl. Dom måste ha mycket på honom. Kanske är teknisk bevisning som måste till.

Jag har nu hittat en artikel (kan inte länka) i Expressen där det står att Pilot är på sannolika skäl misstänkt i mordet på HA och är delgiven om detta. Han är även fortfarande misstänkt, men släppt i brist på bevis.

För att bli sannolikt misstänkt krävs dock någon form av konkret bevisning. Vad denna bevisning verkligen består av vet vi inte. Det kan vara DNA, vittnesuppgifter mm. trots allt har de något på Pilot. Polisen tror m.a.o. att Pilot är GM.

Det här med sannolika skäl irriterar mig lite grann. Hur kommer det sig att polisen/tidningen påstår att misstanken om mord når upp till sannolika skäl, vilket är den HÖGRE misstankegraden, men samtidigt kan/vågar/vill åklagaren i detta fall INTE häkta Pilot - i brist på bevisning.

Åklagaren tror/vet att den bevisning som finns i fallet inte kommer att räcka för en häktning i en häktesförhandling och därmed avstår att ens försöka. Motstridiga uppgifter.

Någonting är knepigt, men vad?
Citera
2017-08-02, 07:59
Medlem
BlurryFace69s avatar
Finns det verkligen ingen som var på Stadt den aktuella kvällen och
kan bekräfta att KM stötte /klängde på HA??

Vilket år är KM född? Om det kan vara värt att gå upp på vinden och
leta fram skolkatalogerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in