2017-08-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Är det någon som känner till H från Ullervad?

Finns väl hundratals personer i Ullervad, nån måste väl ha efternamn eller förnamn som börjar på H i åldern 0-100 år.

Har det något att göra med ryktet att det passerade en bil utanför Ullervad kyrka natten HA försvann och några där såg passagerarna ducka när de åkte förbi.
Citera
2017-08-01, 20:53
Medlem
Vad var det färg på bilen, vilket märke?
Citera
2017-08-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Vad var det färg på bilen, vilket märke?

Ingen aning, min pappa har hört berättats från nån annan för flera år sen, så detta är tredje handsuppgifter.
Vem tänker DU på?
Citera
2017-08-01, 23:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag skulle vilja lägga ut en fråga bland många andra: Vet någon om PR och KM kände (till) varandra? Det borde de göra/ha gjort med tanke på den senaste tidens snokande i tråden.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-01 kl. 23:18.
Citera
2017-08-01, 23:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Om nu Klas M är Pilotmannen och har "slunkit igenom" och inte granskats ordentligt, efter att ha tillbringat så stora delar av dagen med/kring Helena, är det Kling & Klang-artat och tragiskt. På samma nivå som den sinkade (eller hur det nu var) platsundersökningen. Även om han befunnit sig i periferin av umgänget, så var det ju ingen speciellt omfattande lördagskrets.

Häpnadesväckande då att Klas M inte kunnat pressas mer effektivt, med stöd av "kläng-vittnen" från Statt och av motstridigheten i de uppgifter han själv lämnat, ifall det nu inte är något i hans person som gör det ovanligt svårt att bryta igenom. I så fall är sinnesstämningen i P4 Skaraborg-intervjun också skådespeleri. Som jag ser det är detta möjligt, men inte sannolikt. Är det inte något fullkomligt extraordinärt med Pilotmannens psyke, så är han nog ingen ensam gärningsman. Noterat att fler än jag har fortsatt svårt att helt bortse från den taggbuskboxande herrn och dennes attityd.

Det är uppenbart att det här är en från början väldigt illa skött utredning. Orsaken till att ärendet gick snett och att man tappade tempo var enligt LGWP ett spår att det skulle finnas en narkotika anknytning, något som med facit i hand visade sig vara fullkomligt befängt. Man lade alla resurser på detta och gjorde en tempoförlust under den kritiska tiden på ca. 3 veckor, därefter blev det aldrig något egentligt omtag. Hela historien är tragisk, det här borde ha klarats upp på ett tidigt stadium.
Citera
2017-08-01, 23:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är uppenbart att det här är en från början väldigt illa skött utredning. Orsaken till att ärendet gick snett och att man tappade tempo var enligt LGWP ett spår att det skulle finnas en narkotika anknytning, något som med facit i hand visade sig vara fullkomligt befängt. Man lade alla resurser på detta och gjorde en tempoförlust under den kritiska tiden på ca. 3 veckor, därefter blev det aldrig något egentligt omtag. Hela historien är tragisk, det här borde ha klarats upp på ett tidigt stadium.

Nu tar du många av GW:s ord och resonemang och gör dem till ditt eget resonemang. GW har sågat narkotikaspåret, GW har uttryckt sig om den "kritiska tiden" och GW har använt ordet "omtag" ("utan något egentligt omtag", ungefär). Allt i "Veckans brott". Men vad säger att narkotika inte var inblandat? Kan du utveckla det? Vet du att så inte var fallet?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 00:04.
Citera
2017-08-01, 23:55
Medlem
Jag har hört att H hoppade in i en bil efter vägen, en s.k raggarbil. Den var svart.
Citera
2017-08-02, 00:03
Medlem
Jag älskar er allihopa, för ert engagemang och för den tid ni lägger på detta.
Ibland undrar jag bara om vi amatör Sherlock Holmsare är ute och cyklar rätt ordentligt och att drevet skenar åt alla möjliga håll i hopp om att bidra till "skandaler" som inte finns.
Vissa av oss/er är genuint angelägna att denna tråd ska leda framåt.
Andra av oss/er verkar tycka det är viktigare att "ha mest rätt" och med (ibland rätt tråkig stil) försöka övertyga oss/er andra i tråden att hen's tanke/idé är så kass att den inte borde få plats.
Ingen tanke/idé är i detta skede bättre eller sämre än någon annans.
Fortsätt att tänka stort och utanför boxen för innanför boxen har varken LGWP, polisen, PW eller tråden kommit GM nämnvärt närmare.
Jag ber er härmed att till 100% släppa prestigen (eller lämna tråden) och att fokusera på det som är av vikt, dvs att vi/ni gemensamt kommer framåt och att tråden kan hjälpa utredningen att komma i mål eller åtminstone tar steg i rätt riktning.
Citera
2017-08-02, 00:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu tar du många av GW:s ord och resonemang och gör dem till ditt eget resonemang. GW har sågat narkotikaspåret, GW har uttryckt sig om den "kritiska tiden" och GW har använt ordet "omtag" ("utan något egentligt omtag"). Allt i "Veckans brott". Men vad säger att narkotika inte var inblandat? Kan du utveckla det? Vet du att så inte var fallet?

Nej jag gör det inte till mitt eget resonemang utan återger vad GW hade att säga om den misslyckade utredningen och vad som var orsaken till att det gick snett. Noterade du inte att jag skrev "Enligt LGWP"? Läs om och läs rätt.

'Shoplifter' undrade bl.a. varför KM inte granskades ordentligt efter att ha tillbringat så stora delar av dagen med/kring Helena? varför han inte pressades mer effektivt med stöd av "kläng-vittnena" från Statt och med tanke på alla motstridigheter i de uppgifter han själv lämnat? Svaret är att polisen snabbt kom in på narkotikaspåret och därför missade KM.

Ska du fortsätta att vara magister och nu även ta dig friheten att ha åsikter över hur jag väljer att svara andra användare?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-02 kl. 00:14.
Citera
2017-08-02, 00:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag gör det inte till mitt eget resonemang utan återger vad GW hade att säga om den misslyckade utredningen och vad som var orsaken till att det gick snett. Noterade du inte att jag skrev "Enligt LGWP"? Läs om och läs rätt.

'Shoplifter' undrade bl.a. varför KM inte granskades ordentligt efter att ha tillbringat så stora delar av dagen med/kring Helena? varför han inte pressades mer effektivt med stöd av "kläng-vittnena" från Statt och inte minst p.g.a. av alla motstridigheter i de uppgifter han själv lämnat? Svaret är att polisen snabbt kom in på narkotikaspåret och därför missade KM.

Ska du fortsätta att vara magister och nu även ta dig friheten att ha åsikter över hur jag väljer att svara andra användare?
'

Nej, det enda som var tydligt angående GW var att du anknöt till hans tankar om narkotikaspåret. Jag ber om ursäkt för detta. Resten däremot uppfattade jag som att du tog GW:s tankar och gjorde dem till dina egna.

Att svara andra användare men ändå få svar av "andra" är del av tillvaron här på Flashback. Det är därför vi är här. Tillsammans försöker vi komma framåt.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 00:27.
Citera
2017-08-02, 00:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Jag älskar er allihopa, för ert engagemang och för den tid ni lägger på detta.
Ibland undrar jag bara om vi amatör Sherlock Holmsare är ute och cyklar rätt ordentligt och att drevet skenar åt alla möjliga håll i hopp om att bidra till "skandaler" som inte finns.
Vissa av oss/er är genuint angelägna att denna tråd ska leda framåt.
Andra av oss/er verkar tycka det är viktigare att "ha mest rätt" och med (ibland rätt tråkig stil) försöka övertyga oss/er andra i tråden att hen's tanke/idé är så kass att den inte borde få plats.
Ingen tanke/idé är i detta skede bättre eller sämre än någon annans.
Fortsätt att tänka stort och utanför boxen för innanför boxen har varken LGWP, polisen, PW eller tråden kommit GM nämnvärt närmare.
Jag ber er härmed att till 100% släppa prestigen (eller lämna tråden) och att fokusera på det som är av vikt, dvs att vi/ni gemensamt kommer framåt och att tråden kan hjälpa utredningen att komma i mål eller åtminstone tar steg i rätt riktning.

Så bra att du ÄNTLIGEN tog till orda!!! Du har bombat mig med PM om JAG ska ta upp spåret "BW" och en "koppling till Eksjö" i ditt ställe. Jag vet inte hur många PM vi utbytte, i vilka jag bad dig att precisera dig. Men inte ett ord om själva kärnan. Jag skulle alltså å dina vägnar och på din begäran börja spana om "BW" igen. Jag vägrade. Jag skrev till slut att jag vet att BW har en syster som bodde i Eksjö redan när Helena försvann och att jag (föga överraskande) vet att en kropp har hittats i Eksjö. Jag bad dig att (för femtioelfte gången) återkomma om vad du mer "visste" om "kopplingen" BW och Eksjö än att hans syster bodde och bor där och att man har hittat en kropp där. Men inte ett ord. Du skyllde din förfrågan om att jag skulle ta upp "BW" i tråden med att du var nyregistrerad och inte kunde skriva i tråden! Jo, tjena ... Och nu pratar vi många dagar sedan.

Kan du NU DÅ mumla ur skägget? Vilken ytterligare koppling till Eksjö har "BW" än att hans syster bor där och att man har hittat en kropp där? Du skrev till mig i PM att det finns ytterligare en koppling. Min fråga är då: Vilken är den kopplingen? Nu väntar jag spänt på svaret.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 00:30.
Citera
2017-08-02, 00:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så bra att du ÄNTLIGEN tog till orda!!! Du har bombat mig med PM om JAG ska ta upp spåret "BW" och en "koppling till Eksjö" i ditt ställe. Jag vet inte hur många PM vi utbytte, i vilka jag bad dig att precisera dig. Men inte ett ord om själva kärnan. Jag skulle alltså å dina vägnar börja spana om "BW" igen. Jag vägrade. Jag skrev till slut att jag vet att BW har en syster som bodde i Eksjö redan när Helena försvann och att jag (föga överraskande) vet att en kropp har hittats i Eksjö. Jag bad dig att (för femtioelfte gången) återkomma om vad du mer "visste" om "kopplingen" BW och Eksjö än att hans syster bodde och bor där och att man har hittat en kropp där. Men inte ett ord. Du skyllde din förfrågan om att jag skulle ta upp "BW" i tråden med att du var nyregistrerad och inte kunde skriva i tråden! Jo, tjena ... Och nu pratar vi många dagar sedan.

Kan du NU DÅ mumla ur skägget? Vilken ytterligare koppling till Eksjö har "BW" än att hans syster bor där och att man har hittat en kropp där? Du skrev till mig i PM att det finns ytterligare en koppling. Min fråga är då: Vilken är den kopplingen? Nu väntar jag spänt på svaret.

Du har aldrig tänkt tanken att någon kanske manipulerar dig och således försöker få dig att spinna vidare på något annat är KM-spåret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in