2017-08-02, 01:12
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ny och spännande teori. Ja då kan man ju verkligen säga att den gått överstyr och borde inte 3 personer vara försvunna isf.
Om det skulle vara en modern lek och bara P skadats så borde ju "puss och kram" hört av sig till polisen

"Puss och kram" kanske HAR hört av sig!
Jag menar ungefär en sådan lek, som jag uppfattade, att P varit "offer" för i "Gotlandsfilmen på apoteket!" JAG anser, att P inte ser ett dugg road, utan enbart besvärad ut på den filmen!
Citera
2017-08-02, 01:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jo det förstår jag också - att du inte syftade på kurragömma. (Dock skulle detta ge en förklaring till varför P fortfarande inte kommit fram ur busken.)
Du gör mig nyfiken - jag vill höra mer!

Tänk om du faktiskt är sanningen på spåren?!

Jag VET, att jag har livlig fantasi!
Jag menar en sådan typ av "lek;" JAG anser, att P var utsatt för på Gotlandsfärjans apoteksfilm!
Jag tycker, att han ser obekväm och inte alls road ut i den roll, som tilldelats honom!
Citera
2017-08-02, 01:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Puss och kram" kanske HAR hört av sig!
Jag menar ungefär en sådan lek, som jag uppfattade, att P varit "offer" för i "Gotlandsfilmen på apoteket!" JAG anser, att P inte ser ett dugg road, utan enbart besvärad ut på den filmen!

Förstår vad du menar med lek. Det finns ju fullständigt livsfarliga "lekar" nu för tiden. Apoteksfilmen är ju väldigt oskyldig. Visst P ser en aning besvärad ut men samtidigt känns det som om han har svårt att hålla sig för skratt. Precis i slutet av filmen hör man hur bägge skrattar hjärtligt.

Jag känner inte P men nu har man läst så mycket och sett en hel del klipp med P så på något sätt känns det ändå att man känner honom. För mig verkar han vara en väldigt omtänksam och varm person som är väldigt omtyckt. Men kan mycket väl tänka mig honom busa till det ibland, ja en spjuver som man inte riktigt vet var man har.
Tror inte att han är ett offer, han kan nog säga ifrån.
Citera
2017-08-02, 01:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Förstår vad du menar med lek. Det finns ju fullständigt livsfarliga "lekar" nu för tiden. Apoteksfilmen är ju väldigt oskyldig. Visst P ser en aning besvärad ut men samtidigt känns det som om han har svårt att hålla sig för skratt. Precis i slutet av filmen hör man hur bägge skrattar hjärtligt.

Jag känner inte P men nu har man läst så mycket och sett en hel del klipp med P så på något sätt känns det ändå att man känner honom. För mig verkar han vara en väldigt omtänksam och varm person som är väldigt omtyckt. Men kan mycket väl tänka mig honom busa till det ibland, ja en spjuver som man inte riktigt vet var man har.

Det är bra, att Du och jag inte har exakt samma åsikt! Hade vi det bleve det en enformig diskussion!
Jag ser P, som ett "offer!"
Citera
2017-08-02, 01:35
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller på att P har utsatts för brott. Hans tillhörigheter har säkert noggrant inspekterats (fingeravtryck, orört innehåll osv.) någonting har de "hittat" för att säkerställa att ett brott inte har föregåtts (kan vara info i dator, skriven lapp eller vad som?!)
Citera
2017-08-02, 01:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är bra, att Du och jag inte har exakt samma åsikt! Hade vi det bleve det en enformig diskussion!
Jag ser P, som ett "offer!"

Ja hade vi alla tyckt och trott samma så hade vi aldrig haft några trådar. Nej nu börjar det bli dags att knyta sig. Vi får se om vi kan finna nya vinklingar imorgon. Skall bli väldigt spännande när mot-alla-odds kommer tillbaka efter sitt sök
Natti och sov gott alla vänner
Citera
2017-08-02, 01:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Jag tror inte heller på att P har utsatts för brott. Hans tillhörigheter har säkert noggrant inspekterats (fingeravtryck, orört innehåll osv.) någonting har de "hittat" för att säkerställa att ett brott inte har föregåtts (kan vara info i dator, skriven lapp eller vad som?!)

En sista fråga innan sängen

Jag fattar också att polisen vet vad dom gör men om vi tar min andra fråga (iofs i ett annat inlägg) men om de nu känner sig säkra på att inget brott har begåtts så bör ju ändå polisen ha teorier om varför P droppat sina väskor lite här och där
Citera
2017-08-02, 02:08
Medlem
Citat:
En sista fråga innan sängen

Jag fattar också att polisen vet vad dom gör men om vi tar min andra fråga (iofs i ett annat inlägg) men om de nu känner sig säkra på att inget brott har begåtts så bör ju ändå polisen ha teorier om varför P droppat sina väskor lite här och där

De har de säkert men går inte ut med det till allmänheten 😏
Citera
2017-08-02, 02:35
Medlem
Det är galet vad ni drar igång spekulationer med noll i värde, drar upp sånt som redan är avklarat och hänger upp er på minsta ord ni läser men den här tråden har sedan några hundra sidor tillbaka förvandlats till en ryggdunkarklubb mellan några stammisar verkar det som..

Avklarade ämnen:
*Han kan inte byta sim oupptäckt för det märker operatören/polisen som har IMEI-nr på hans telefon. Han måste alltså byta telefonen också.
*Polisen/operatören/föräldrarna vet med största sannolikhet vem sista samtalet gick till såvida han inte haft två telefoner. Polisen har sagt att ingen telefontrafik eller bankkortsanvändning har förekommit sedan dagen han försvann så med andra ord har dom sett vilka han ringt från sin telefon oavsett SIM-kort.
*Hans skor har varit ett hett ämne sedan trådstart: spelar det någon roll vad han hade för skor på sig? Skorna hittar dom antingen på Patriks kropp när den hittas eller när han själv kommer tillbaka självmant eller släpps av eventuella "kidnappare" Skorna kommer ju inte att identifiera honom utan det är tandraden som gör det.
*Det är normalt att säga "puss & kram" till sina föräldrar.

Jag tycker att Patrik målats upp som en osäker, smått efterbliven person men efter att ha sett hans tal till sin vän så tycker jag han verkar vara en helt normal kille. Jag tycker dessutom att han ser längre ut än 173 men det kan vara för att han är smal. Håller han sig undan frivilligt så lär han ha stora problem med ångest efter all cirkus om honom på internet.

Jag hoppas verkligen att han håller sig undan frivilligt men jag finner det extremt osannolikt att han klarat av det så här länge även fast det är möjligt och det har hänt förr. Jag tror tyvärr att han är avliden och när han hittas får vi inte svar på några av frågorna som ställts här inne utom möjligtvis åt vilket håll han gått, vart han hittades och kanske orsaken till hans död.

Mina 2 cent - utan spekulationer om Patriks kidnappare, mördarälgar, gömställe i Junsele eller färg på kalsongerna.
Citera
2017-08-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentium3
Det är galet vad ni drar igång spekulationer med noll i värde, drar upp sånt som redan är avklarat och hänger upp er på minsta ord ni läser men den här tråden har sedan några hundra sidor tillbaka förvandlats till en ryggdunkarklubb mellan några stammisar verkar det som..

Avklarade ämnen:
*Han kan inte byta sim oupptäckt för det märker operatören/polisen som har IMEI-nr på hans telefon. Han måste alltså byta telefonen också.
*Polisen/operatören/föräldrarna vet med största sannolikhet vem sista samtalet gick till såvida han inte haft två telefoner. Polisen har sagt att ingen telefontrafik eller bankkortsanvändning har förekommit sedan dagen han försvann så med andra ord har dom sett vilka han ringt från sin telefon oavsett SIM-kort.
*Hans skor har varit ett hett ämne sedan trådstart: spelar det någon roll vad han hade för skor på sig? Skorna hittar dom antingen på Patriks kropp när den hittas eller när han själv kommer tillbaka självmant eller släpps av eventuella "kidnappare" Skorna kommer ju inte att identifiera honom utan det är tandraden som gör det.

Jag tycker att Patrik målats upp som en osäker, smått efterbliven person men efter att ha sett hans tal till sin vän så tycker jag han verkar vara en helt normal kille. Jag tycker dessutom att han ser längre ut än 173 men det kan vara för att han är smal. Håller han sig undan frivilligt så lär han ha stora problem med ångest efter all cirkus om honom på internet.

Jag hoppas verkligen att han håller sig undan frivilligt men jag finner det extremt osannolikt att han klarat av det så här länge även fast det är möjligt och det har hänt förr. Jag tror tyvärr att han är avliden och när han hittas får vi inte svar på några av frågorna som ställts här inne utom möjligtvis åt vilket håll han gått, vart han hittades och kanske orsaken till hans död.

Mina 2 cent - utan spekulationer om Patriks kidnappare, mördarälgar, gömställe i Junsele eller färg på kalsongerna.
Polisen kollar alltså kontot än idag? Mer än 2 månader senare? Hur ofta? Funderar på hur de får igenom det när de styrkt att brott inte förekommit och sagt att P kan vara frivilligt borta? Jag vet inte, men jag antar att polisen måste lämna in uppgift om vems konto och av vilken anledning det ska kollas varje gång ett utdrag ska ske? Gör de detta en gång i veckan?

Jag menar inte att ifrågasätta dig nu utan jag funderar på ifall det är så här det går till?
Citera
2017-08-02, 07:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentium3

Avklarade ämnen:

Hej pentium3 !
jag håller med dig i mycket och alltid intressant med fler här att dunka i ryggen

jag bara har hittat info om att polisen har citat
Citat:
I tidigt skede gjorde polisen en mobilpositionering, som visade att Patriks mobiltelefon senast var påslagen under eftermiddagen samma dag han försvann. En ny positionering visar ingen ny aktivitet.

källa https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888254-patrik-forsvunnen-hallsberg

Jag har fattat det som att polisen misstänker ju ej brott så dom lägger ingen större energi på det här förutom det sök/sökningarna dom gjorde i början .

och varför skulle dom ,inget tyder på brott och grabben är myndig .så varför ska dom lägga energi på att leta efter någon som kanske bara citat "bara vill ta en paus"

och skorna är inte viktiga ,men rätt signalement är viktigt om man ska leta efter någon.

ang hur P är som person får andra uttala sig om det kan varken du/vi eller jag säga något om men man kan tro hur han är om man vill.

jag personligen tror på avliden tyvärr nu efter så lång tid och kommer kanske aldrig återfinnas sorgligt nog .

ang mördarälgar och kalsongfärger så har jag ingen uppfattning
Citera
2017-08-02, 08:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Polisen kollar alltså kontot än idag? Mer än 2 månader senare? Hur ofta? Funderar på hur de får igenom det när de styrkt att brott inte förekommit och sagt att P kan vara frivilligt borta? Jag vet inte, men jag antar att polisen måste lämna in uppgift om vems konto och av vilken anledning det ska kollas varje gång ett utdrag ska ske? Gör de detta en gång i veckan?

Jag menar inte att ifrågasätta dig nu utan jag funderar på ifall det är så här det går till?

Tror att bankernas system har en alert om kontot rörs så skall de kontakta polisen. Mycket sker automatiskt idag så ingen behöver bevaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in