2017-08-02, 00:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Inne på sidan är det just nu 21513
Nog om Hp tråden.. kommer inte hända mer där såvida inget sök/funnen Patrik nämns.

Hoppas kunna fara till hallsberg inom kort när jag kartlagt hur jag ska gå runt 😏

Det var ett tag sedan jag tittade efter!

Inte låter vi Dig åka så här sent!!!!

Tänk på "fågelskrämman, som plockar flyghavre!"
Fråga här under dagen om några - tre / fyra kan åka med Dig!
Vi har ju "Busanns" fina kartor i trådstarten!
Citera
2017-08-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det var ett tag sedan jag tittade efter!

Inte låter vi Dig åka så här sent!!!!

Tänk på "fågelskrämman, som plockar flyghavre!"
Fråga här under dagen om några - tre / fyra kan åka med Dig!
Vi har ju "Busanns" fina kartor i trådstarten!

Åker definitivt inte idag 😂 Tar mig 4 timmar dit+ att jag försöker finna en rimlig sök/gång väg under de timmar jag kan vara i hallsberg. Kartorna har jag printat ut 😏
Citera
2017-08-02, 00:12
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Förstår inte ditt svar här faktiskt.. kan finnas nyblivna medlemmar som tillkommit efter det att gruppen blev sluten just pga av de vill se vad som händer/ eller orsak till varför gruppen blivit sluten.

Jag menar, att samma natt sekten slöts anade vi oråd och spekulerade i om P hittats!
Åtminstone att "fynd" gjorts.
Det visade sig, att de bara ändrat till sluten grupp och bestämt sig för, att så förbli en tid framöver.
Ingen av oss förväntar sig, att den skall bli offentlig!
Citera
2017-08-02, 00:15
Medlem
Citat:
Inte "medvetet" skadat! Mer, att den personen överdrivit så, att en "oskyldig lek gått överstyr!"
Nu låter det ju dumt mot P's anhöriga, men vilken spännande teori! Vill du dela med dig mer av vad du funderat på? Vad för sorts lek? Hur gick den överstyr?
Citera
2017-08-02, 00:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Åker definitivt inte idag 😂 Tar mig 4 timmar dit+ att jag försöker finna en rimlig sök/gång väg under de timmar jag kan vara i hallsberg. Kartorna har jag printat ut 😏

Ja, Di berättade, att Du skulle skriva ut kartorna!
De går, att förstora -som om Du inte redan insett det - så, att Du kan titta på stora kartan och rita små käcka ringar och andra nyttigheter på den utskrivna kartan!
Kom ihåg, att "ha med litet choklad, kex, frukt, vatten, varm dryck och extrakläder samt förbandslåda!"
Kom ihåg körkortet, FIKKLampa, en penna, mobiltelefon, laddare och solglasögon!!!!!
Citera
2017-08-02, 00:23
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Nu låter det ju dumt mot P's anhöriga, men vilken spännande teori! Vill du dela med dig mer av vad du funderat på? Vad för sorts lek? Hur gick den överstyr?

Du borde inte ha frågat!

"Lek" menade jag - inte "kurra gömma" eller "kull" utan mer ett "skämt," som överdrivits!
Citera
2017-08-02, 00:26
Medlem
Citat:
Du borde inte ha frågat!

"Lek" menade jag - inte "kurra gömma" eller "kull" utan mer ett "skämt," som överdrivits!
Jo det förstår jag också - att du inte syftade på kurragömma. (Dock skulle detta ge en förklaring till varför P fortfarande inte kommit fram ur busken.)
Du gör mig nyfiken - jag vill höra mer!

Tänk om du faktiskt är sanningen på spåren?!
Citera
2017-08-02, 00:26
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla

Skulle någon tagit väskorna när han är ute ur bild från kameran, Flytta dom några hundra, Rota igenom den, men inte ta några värdefulla saker. Och sedan packa ihop dom fint, stänga och ställa dom tjusigt? Varför då?
Det är ju inte särskilt svårt... Vem som helst kan ju se om någon rotat i en väska. Och ja, jag säger även att det såklart inte är 100%, men sannolikt verkar det ju inte finnas något annat som tyder på fulspel, så då stärker det ju teorin att ingen annan tagit väskorna då dom verkar vara orörda. Svårare än så är det inte.

Nu menade jag inte om de blivit stulna. Jag tänkte på Patrik själv, om han "vandrat vidare" kroppsligt (inte bildligt talat). Han kan ju ha tagit ut tröjor, skor m.m. Blommiga skorna är ju borta. Kanske ville han ha en väska/kasse som är mindre. Var det det han ville söka efter på Dollarstore? (Men då hade han väl fångats på deras kamera?) Hypotetiskt kan han ha packat om för att få mindre att bära på. Lämna datorn är givetvis konstigt. Men om han har allt i molnet, datorn är gammal, han har en till etc så kanske det inte var så allvarligt....
Citera
2017-08-02, 00:34
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Teorier som jag inte tycker är helt upp åt väggarna (att han vandrar mellan Grängesberg, Eskilstuna, Stockholm, Göteborg ser jag som orealistiskt):

1, P ramlade i diket/ån efter att han kastat över ryggsäcken. Detta gjordes pga förvirring/psykos, han visste inte var han var, vart han skulle.

FIKK hade ju sökning där en dykare letade igenom dikena utan att hitta något. Dykaren sa att det inte var mycket vatten där, det handlade mer om att vada i lera. Men var mynnar dessa diken ut och är strömmen så stark att man skulle kunna fara iväg?
Citera
2017-08-02, 00:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

För guds skulle glöm inte mobilladdaren. Vet inte om det finns förvaringsboxar på stationer nu för tiden. Om det fanns kanske du skulle kunna låsa in din tänkta sökväg där. Menar så vi genast kan ge oss iväg för att hämta dig ifall det skulle vara så att det finns ngt typ Bermudatriangeln i Hallsberg.

Inte illa menat och det vet du. Hoppas hoppas du finner något
Citera
2017-08-02, 00:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Inte "medvetet" skadat! Mer, att den personen överdrivit så, att en "oskyldig lek gått överstyr!"

Ny och spännande teori. Ja då kan man ju verkligen säga att den gått överstyr och borde inte 3 personer vara försvunna isf.
Om det skulle vara en modern lek och bara P skadats så borde ju "puss och kram" hört av sig till polisen
Citera
2017-08-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
FIKK hade ju sökning där en dykare letade igenom dikena utan att hitta något. Dykaren sa att det inte var mycket vatten där, det handlade mer om att vada i lera. Men var mynnar dessa diken ut och är strömmen så stark att man skulle kunna fara iväg?
Ja dykaren va väl o för ett par veckor sedan, men hur vattennivån och som du säger strömmen var i maj hade varit intressant.

Jag vet iaf vilka jag ska söka upp när jag vill ha ett mysterium löst eller när jag startar detektivbyrå, här finns både vilda fantasier, haka-påare och dom som drar i nödbromsen = en fantastiskt bra grupp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in