Citat:
Ursprungligen postat av
Abdullakastrulla
Det tror jag däremot är en polis sak att avgöra. OCh det har dom vad jag vet gjort.. Hur gör man det då? Ja man kan ju inte vara 100%.. Men åter igen så får man ju utesluta. Är det något annat som tyder på en 2a part som är inblandad i försvinnandet? Nej.
Är väskorna stängda? Ja.
Verkar det som något saknas? Nej.
Finns de något annat som tyder på att någon tagit väskorna och ställt dom där? Nej.
Skulle någon tagit väskorna när han är ute ur bild från kameran, Flytta dom några hundra, Rota igenom den, men inte ta några värdefulla saker. Och sedan packa ihop dom fint, stänga och ställa dom tjusigt? Varför då?
Det är ju inte särskilt svårt... Vem som helst kan ju se om någon rotat i en väska. Och ja, jag säger även att det såklart inte är 100%, men sannolikt verkar det ju inte finnas något annat som tyder på fulspel, så då stärker det ju teorin att ingen annan tagit väskorna då dom verkar vara orörda. Svårare än så är det inte.
Jag förstår att det är en polissak och de vet säkert hur man kan konstatera att dom är orörda. Men det skulle vara oerhört intressant att höra polisens teorier
Varför dom inte misstänker något brott, är det på grund av väskorna?
Isf borde de ju ha en teori om varför P lämnade väskorna lite här och lite där.
Kommer inte ihåg vem det var som skrev några inlägg här för några dagar sedan. Han/hon verkade väldigt insatt och påläst om många försvinnanden. Hoppas han hon läser här och kommer med fler kommentarer