2017-08-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Närmare 20 000 medlemmar står det.

Inne på sidan är det just nu 21513
Nog om Hp tråden.. kommer inte hända mer där såvida inget sök/funnen Patrik nämns.

Hoppas kunna fara till hallsberg inom kort när jag kartlagt hur jag ska gå runt 😏
Senast redigerad av mot-alla-odds 2017-08-01 kl. 23:51.
Citera
2017-08-01, 23:50
Medlem
Teorier som jag inte tycker är helt upp åt väggarna (att han vandrar mellan Grängesberg, Eskilstuna, Stockholm, Göteborg ser jag som orealistiskt):

1, P ramlade i diket/ån efter att han kastat över ryggsäcken. Detta gjordes pga förvirring/psykos, han visste inte var han var, vart han skulle.

2, P lever inte längre och kroppen borde återfinnas i träd (hängning), vatten (drunkning) eller en åker (tagit någon slags överdos) någonstans bortanför ryggsäcken. Anledningen till detta oväsentlig för oss som inte är anhöriga.

3, P blev upphämtad av en vän och på vägen ut från Hallsberg slängde de väskorna.
Det är denna sista teori jag tror på mest.
Citera
2017-08-01, 23:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Bara under bilden och endast några få minuter. Hann bli 3 kommentarer eller nått. Inga frågor eller så utan hjärtan och fina ord typ.

Inget om fikk eller mp..

Jag funderar över vad så många nytillkomna medlemmar skall roa sig med i en öde sekt, utan aktivitet och utan kommentarsmöjligheter!
Citera
2017-08-01, 23:54
Medlem
Citat:
Jag funderar över vad så många nytillkomna medlemmar skall roa sig med i en öde sekt, utan aktivitet och utan kommentarsmöjligheter!

Säkert av ren nyfikenhet.. från öppen till sluten grupp kan tolkas som fynd har gjorts? Kommer droppa av igen..
Citera
2017-08-01, 23:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Teorier som jag inte tycker är helt upp åt väggarna (att han vandrar mellan Grängesberg, Eskilstuna, Stockholm, Göteborg ser jag som orealistiskt):

1, P ramlade i diket/ån efter att han kastat över ryggsäcken. Detta gjordes pga förvirring/psykos, han visste inte var han var, vart han skulle.

2, P lever inte längre och kroppen borde återfinnas i träd (hängning), vatten (drunkning) eller en åker (tagit någon slags överdos) någonstans bortanför ryggsäcken. Anledningen till detta oväsentlig för oss som inte är anhöriga.

3, P blev upphämtad av en vän och på vägen ut från Hallsberg slängde de väskorna.

Jag lutar åt, att han hade bestämt träff i Hallsberg där han skulle hämtas.
Därav de mycket bestämda stegen i en målmeveten riktning!
Jag antar, att det var "Puss och kram;" som skulle hämta honom, men, att någon för P okänd medpassagerare fanns i bilen.
Citera
2017-08-01, 23:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det tror jag däremot är en polis sak att avgöra. OCh det har dom vad jag vet gjort.. Hur gör man det då? Ja man kan ju inte vara 100%.. Men åter igen så får man ju utesluta. Är det något annat som tyder på en 2a part som är inblandad i försvinnandet? Nej.
Är väskorna stängda? Ja.
Verkar det som något saknas? Nej.
Finns de något annat som tyder på att någon tagit väskorna och ställt dom där? Nej.

Skulle någon tagit väskorna när han är ute ur bild från kameran, Flytta dom några hundra, Rota igenom den, men inte ta några värdefulla saker. Och sedan packa ihop dom fint, stänga och ställa dom tjusigt? Varför då?
Det är ju inte särskilt svårt... Vem som helst kan ju se om någon rotat i en väska. Och ja, jag säger även att det såklart inte är 100%, men sannolikt verkar det ju inte finnas något annat som tyder på fulspel, så då stärker det ju teorin att ingen annan tagit väskorna då dom verkar vara orörda. Svårare än så är det inte.

Jag förstår att det är en polissak och de vet säkert hur man kan konstatera att dom är orörda. Men det skulle vara oerhört intressant att höra polisens teorier
Varför dom inte misstänker något brott, är det på grund av väskorna?
Isf borde de ju ha en teori om varför P lämnade väskorna lite här och lite där.

Kommer inte ihåg vem det var som skrev några inlägg här för några dagar sedan. Han/hon verkade väldigt insatt och påläst om många försvinnanden. Hoppas han hon läser här och kommer med fler kommentarer
Citera
2017-08-02, 00:00
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Säkert av ren nyfikenhet.. från öppen till sluten grupp kan tolkas som fynd har gjorts? Kommer droppa av igen..

Fynd misstänkte vi redan då sekten slöt sig inom sitt skal!
Jag har närapå letat glasögonen ur led efter nätinformation!
Jag hittade mest gammal information!
Vi har en del "nya" länkar i trådstarten! De är inte nya, annat än för en del av oss! 57:an var så gullig och krattade ihop en hög åt oss!
Citera
2017-08-02, 00:01
Medlem
Citat:
Jag lutar åt, att han hade bestämt träff i Hallsberg där han skulle hämtas.
Därav de mycket bestämda stegen i en målmeveten riktning!
Jag antar, att det var "Puss och kram;" som skulle hämta honom, men, att någon för P okänd medpassagerare fanns i bilen.
Den här okända, är det någon du tror skadat P på något sätt?
Citera
2017-08-02, 00:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Den här okända, är det någon du tror skadat P på något sätt?

Inte "medvetet" skadat! Mer, att den personen överdrivit så, att en "oskyldig lek gått överstyr!"
Citera
2017-08-02, 00:05
Medlem
Citat:
Fynd misstänkte vi redan då sekten slöt sig inom sitt skal!
Jag har närapå letat glasögonen ur led efter nätinformation!
Jag hittade mest gammal information!
Vi har en del "nya" länkar i trådstarten! De är inte nya, annat än för en del av oss! 57:an var så gullig och krattade ihop en hög åt oss!

Förstår inte ditt svar här faktiskt.. kan finnas nyblivna medlemmar som tillkommit efter det att gruppen blev sluten just pga av de vill se vad som händer/ eller orsak till varför gruppen blivit sluten.
Citera
2017-08-02, 00:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Då är vi två... Det som har hänt har ju redan hänt. Hade dock morsan kläckt ur sig den infon dag ett så hade det varit en helt annan sak. Lite det här jag menar... Det spekuleras och nystas i detaljer kring honom under tågresan osv.. Två månader senare finns det tydligen frågor och det kommer fram nya vinklar då och då, Varför i h-vete fokuserade man inte på sådant i början? Blir ju något lack på den här gröten...

Lite synd att många saker inte blivit offentliga eftersom många är engagerade.
Men, tror ändå att polis vetat dessa detaljer. Om de ändå börjat leta dag ett...
Citera
2017-08-02, 00:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag hoppas på alternativ 3 men 1 tog jag upp igår om det kunde vara så att han kastat över ryggsäcken för att sedan leta efter ett ställe att ta sig över bäcken. Försökte någonstans trillade och slog i huvudet, flöt iväg och sjönk till botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in