2017-08-01, 19:35
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja men vad spelar det för roll,jag vill ju bara att det här löses

Nä ok.. upp till dig! 👍
Citera
2017-08-01, 19:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Du är även medveten om att du nyss röjt din identitet? Att dom läser här på fb är ju känt sen innan...

Japp, tänkte också på det men Eva har även tidigare sagt att hon haft kontakt med mamman. Sedan tycker jag att hon visar väldigt mycket sympatier för föräldrarna och deras son
Citera
2017-08-01, 20:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja men vad spelar det för roll,jag vill ju bara att det här löses

Jag skulle bli mäkta förvånad om lösningen på "Världens story" löses genom, att vi får veta vem Patrik sade; "Puss och kram" till!
Citera
2017-08-01, 20:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Japp, tänkte också på det men Eva har även tidigare sagt att hon haft kontakt med mamman. Sedan tycker jag att hon visar väldigt mycket sympatier för föräldrarna och deras son

Det är många, som haft kontakt med mamman!
Fler KAN ha ställt samma fråga!
Citera
2017-08-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag skulle bli mäkta förvånad om lösningen på "Världens story" löses genom, att vi får veta vem Patrik sade; "Puss och kram" till!
Då är vi två... Det som har hänt har ju redan hänt. Hade dock morsan kläckt ur sig den infon dag ett så hade det varit en helt annan sak. Lite det här jag menar... Det spekuleras och nystas i detaljer kring honom under tågresan osv.. Två månader senare finns det tydligen frågor och det kommer fram nya vinklar då och då, Varför i h-vete fokuserade man inte på sådant i början? Blir ju något lack på den här gröten...
Citera
2017-08-01, 21:20
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Då är vi två... Det som har hänt har ju redan hänt. Hade dock morsan kläckt ur sig den infon dag ett så hade det varit en helt annan sak. Lite det här jag menar... Det spekuleras och nystas i detaljer kring honom under tågresan osv.. Två månader senare finns det tydligen frågor och det kommer fram nya vinklar då och då, Varför i h-vete fokuserade man inte på sådant i början? Blir ju något lack på den här gröten...

Ja, håller med. SÅ mycket som inte kommit fram från början. Inte ens kläderna stämde. Och ingen vet fortfarande var väskorna hittades. Både märkligt och irriterande. Förstår inte problemet.

Märkligt är också att mamman säger sig inte veta var väskorna hittades. Visst är vi olika (tack och lov). Men om våra tankar snurrar efter svar, borde man som mor inte vara ännu mer frågvis?! Med all respekt för föräldrarna som genomlever ett helvete. Tycker bara en del saker är ... "ovanliga".
Citera
2017-08-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, håller med. SÅ mycket som inte kommit fram från början. Inte ens kläderna stämde. Och ingen vet fortfarande var väskorna hittades. Både märkligt och irriterande. Förstår inte problemet.

Märkligt är också att mamman säger sig inte veta var väskorna hittades. Visst är vi olika (tack och lov). Men om våra tankar snurrar efter svar, borde man som mor inte vara ännu mer frågvis?! Med all respekt för föräldrarna som genomlever ett helvete. Tycker bara en del saker är ... "ovanliga".

Jo men hon visste väl inte det,eftersom hon var ju inte där....
Hon har fullkomligt nog med att tänka på sin son
Hennes saknad är så stor så det finns ingen plats för varken väskor eller åkrar.
Det måste vi försöka förstå, och inte kritisera......

Ps ; (Nu blir jag avstängd så ni får ha det så bra härinne,tack för att jag fick vara med, tänker på Patrik ofta.....och hans föräldrar..och bror....:/)
Senast redigerad av evaveva 2017-08-01 kl. 22:09.
Citera
2017-08-01, 22:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla

Efter mammans uttalande om vad, som sades under tågresan har det ju framkommit ny information!
Det är inte "Flashbacks" fel, men vi får många snytingar!
Citera
2017-08-01, 22:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Jag har ifrågasatt vid ett flertal tillfällen, hur föräldrarna kunde veta vad Patrik hade på sig.
Om någon i skolan berättat det!
Att de blommiga skorna saknas behöver inte betyda, att han hade den på sig!
De KAN ha gått sönder så, att han slängt dem!
Citera
2017-08-01, 22:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Efter mammans uttalande om vad, som sades under tågresan har det ju framkommit ny information!
Det är inte "Flashbacks" fel, men vi får många snytingar!

Jag håller med att vi får skulden för mycket här. Visst vissa saker som sagts kanske man kunnat skriva på ett bättre sätt eller formulerat om hela inlägget. Lätt att vara efterklok. Jag hoppas verkligen inte att det är någon ur vår "familj" som skickat elaka pm och startat vidriga facebook sidor.

Men om vi bara kunde få svar på vissa detaljer som vi ständigt spekulerar om så hade vi kunnat spåna vidare på korrekt fakta. Förstår inte varför det skall vara hemligt, är det inte bra att det sitter "privat deckare" här som verkligen vill försöka finna teorier som kan ha skett. Alla vill vi ju att P skall hittas.

Vi har aldrig bett att föräldrarna skall öppna sig och berätta privata saker om P eller sig själva. Föräldrarna ber om hjälp att finna P, det förstår jag men vi alla går inte åt ett håll för att någon säger det. Det har ju visat sig efter 2 månader att det inte har fungerat
Vi som vill tänka själva få fram egna teorier och ev. åka dit för att leta själva kan faktiskt vara till hjälp. Som t ex mot alla odds nu tänker göra.
Citera
2017-08-01, 22:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Här är lite länkar till vad som skrivits om Patrik samt lite olika film klipp

Till trådstarten.

/Mod
Citera
2017-08-01, 22:28
Medlem
Liberty75s avatar
Och jag har hela tiden undrat hur man kan säga att allt var orört i väskorna. HUR kan man veta det?? Då måste de veta exakt vad han packade ner. Säger de så för att det inte var stökigt i väskorna? Eller för att datorn var kvar?

De har ju ingen aning om ifall han inhandlat nya kläder sedan sist. Kanske han tagit med sig tröjor, sockar och de blommiga skorna innan slängde väskorna? 😉
Senast redigerad av Liberty75 2017-08-01 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in