2017-08-01, 22:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag håller med att vi får skulden för mycket här. Visst vissa saker som sagts kanske man kunnat skriva på ett bättre sätt eller formulerat om hela inlägget. Lätt att vara efterklok. Jag hoppas verkligen inte att det är någon ur vår "familj" som skickat elaka pm och startat vidriga facebook sidor.

Men om vi bara kunde få svar på vissa detaljer som vi ständigt spekulerar om så hade vi kunnat spåna vidare på korrekt fakta. Förstår inte varför det skall vara hemligt, är det inte bra att det sitter "privat deckare" här som verkligen vill försöka finna teorier som kan ha skett. Alla vill vi ju att P skall hittas.

Vi har aldrig bett att föräldrarna skall öppna sig och berätta privata saker om P eller sig själva. Föräldrarna ber om hjälp att finna P, det förstår jag men vi alla går inte åt ett håll för att någon säger det. Det har ju visat sig efter 2 månader att det inte har fungerat
Vi som vill tänka själva få fram egna teorier och ev. åka dit för att leta själva kan faktiskt vara till hjälp. Som t ex mot alla odds nu tänker göra.

Nu kom Dina länkar till trådstarten!!!!

Det är det jag menar!
De flesta "personliga" spekulationerna kommer ifrån sekten!
De ville ha all möjlig -omöjlig information så, att mamman slutligen gav efter och berättade i ett inlägg, om hennes senaste mobilsamtal med Patrik!

De tre senaste dagarna och kvällarna har det varit en tryckt, sammanbiten och dyster stämning här. Jag vet! Det är ingen rolig historia!
Några har skrivit "samma" inlägg några gånger, som om de är rädda, att inlägget skall blåsa bort.
Vi har ingen ny information och sitter inte på aldrig redovisad information!
Citera
2017-08-01, 23:03
Medlem
Har det kommit fram nån ny info i HP idag? (Kanske som en trisslott - plötsligt händer det)
Har någon som inte är anhörig ringt och hört om de kan få någon info av polis?
Kranföraren, vet ni om någon hittat/pratat med honom?
Citera
2017-08-01, 23:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Har det kommit fram nån ny info i HP idag? (Kanske som en trisslott - plötsligt händer det)

Sekten är numera sluten vilket gör, att informationen hålls inom lyckta dörrar!
Endast sektmedlemmarna äga tillträde!
Citera
2017-08-01, 23:32
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Enda aktiviteten idag i hp är att J ändrade omslagsbild. Nu 2-3 kort på p i röda tröjan. Bilder vi sett innan.. kommentarsfält stängdes fort.. annars helt tyst i gruppen!
Citera
2017-08-01, 23:36
Medlem
Citat:
Jo jag vet att den är stängd, men vi har ju haft några som varit medlemmar där som kunnat rapporter hit.

När börjar högskolorna? Undrar om föräldrarna kontaktat Malmö musikhögskola och kollat om P kontaktat dem ang sin plats? Detta förutsätter ju såklart att han är vid liv...
Citera
2017-08-01, 23:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Nej ingen ny info. Hittade lite länkar som Mod. (tack förresten) la till i trådstarten. Läser man dom så blir allt ännu rörigare och fler frågetecken dyker upp.

Kan inte tänka mig att polisen lämnar ut uppgifter om man ringer men gör ett försök.

Har också tänkt på kranföraren. Enl. någon här i tråden som bor i området säger att det är ett bygge bakom dollarstore någonstans. Kanske man kan ta reda på vilket företag det är och se om denne kranförare vill prata lite.

Man vill göra så mycket men just nu känns det som om vi har kört fast. Zippzon tyckte igår att vi skulle lämna diskussionerna om vad som skedde på tåget och perrongen för att ge oss iväg ut på åkrarna sedan har vi inte kommit längre.
Citera
2017-08-01, 23:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Enda aktiviteten idag i hp är att J ändrade omslagsbild. Nu 2-3 kort på p i röda tröjan. Bilder vi sett innan.. kommentarsfält stängdes fort.. annars helt tyst i gruppen!

Ja, jag såg "polkagriströjbilderna!"
SÅ långt kommer vi "icke oinvigda!"
Menar Du, att kommentarsfälten varit öppna under dagen? Utan, att någon kommenterat?
Är det inte ens någon ny sökning ledd av "MPS" på gång?
Citera
2017-08-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Och jag har hela tiden undrat hur man kan säga att allt var orört i väskorna. HUR kan man veta det?? Då måste de veta exakt vad han packade ner. Säger de så för att det inte var stökigt i väskorna? Eller för att datorn var kvar?

De har ju ingen aning om ifall han inhandlat nya kläder sedan sist. Kanske han tagit med sig tröjor, sockar och de blommiga skorna innan slängde väskorna? 😉
Det tror jag däremot är en polis sak att avgöra. OCh det har dom vad jag vet gjort.. Hur gör man det då? Ja man kan ju inte vara 100%.. Men åter igen så får man ju utesluta. Är det något annat som tyder på en 2a part som är inblandad i försvinnandet? Nej.
Är väskorna stängda? Ja.
Verkar det som något saknas? Nej.
Finns de något annat som tyder på att någon tagit väskorna och ställt dom där? Nej.

Skulle någon tagit väskorna när han är ute ur bild från kameran, Flytta dom några hundra, Rota igenom den, men inte ta några värdefulla saker. Och sedan packa ihop dom fint, stänga och ställa dom tjusigt? Varför då?
Det är ju inte särskilt svårt... Vem som helst kan ju se om någon rotat i en väska. Och ja, jag säger även att det såklart inte är 100%, men sannolikt verkar det ju inte finnas något annat som tyder på fulspel, så då stärker det ju teorin att ingen annan tagit väskorna då dom verkar vara orörda. Svårare än så är det inte.
Citera
2017-08-01, 23:43
Medlem
Citat:
Menar Du, att kommentarsfälten varit öppna under dagen? Utan, att någon kommenterat?

Kommentarsfält för nya "gruppbilden" var enbart öppen en kort stund (3 kommentarer hanns med)
Ingen övrig aktivitet... inga swishredovisningar el dyl heller dock tillkommit medlemmar.
Citera
2017-08-01, 23:44
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:

Bara under bilden och endast några få minuter. Hann bli 3 kommentarer eller nått. Inga frågor eller så utan hjärtan och fina ord typ.

Inget om fikk eller mp..
Citera
2017-08-01, 23:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jo jag vet att den är stängd, men vi har ju haft några som varit medlemmar där som kunnat rapporter hit.

När börjar högskolorna? Undrar om föräldrarna kontaktat Malmö musikhögskola och kollat om P kontaktat dem ang sin plats? Detta förutsätter ju såklart att han är vid liv...

Jag undrar fortfarande om Patrik hörde av sig till sin sommartjänst och bekräftade eller avsade sig tjänsten.

Antagligen har inte skolan missat, att Patrik saknas.
Citera
2017-08-01, 23:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Kommentarsfält för nya "gruppbilden" var enbart öppen en kort stund (3 kommentarer hanns med)
Ingen övrig aktivitet... inga swishredovisningar el dyl heller dock tillkommit medlemmar.

Närmare 20 000 medlemmar står det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in