2017-08-01, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Så hennes brev till AB var inte adresserat dit... trots att det stod det ... skrivet av henne? Detta brevet må hända ha varit till TR. Hon fäktar ju som bekant överallt.

So what med hennes tuttar... de har hon betalt för.... host host fadern.

JM vänder sig till pressen....
Är du dum? Det är exp som söker sig t JM via tingsrätten och plockat ut "brevet". Du kan göra detsamma. Men vill du inte det är det heit i sin ordning att du ist kolla på hennes pattar.
Citera
2017-08-01, 21:53
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Är du dum? Det är exp som söker sig t JM via tingsrätten och plockat ut "brevet". Du kan göra detsamma. Men vill du inte det är det heit i sin ordning att du ist kolla på hennes pattar.

Jag hänvisa till hennes tidigare brev "puckenstein" ... Sista brevet var ju de facto adresserat dit.... detta ...som JAG SKREV ... till TR.... som jag skrev... hon fäktar överallt
Citera
2017-08-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, nog fan finns det alltid folk som gärna sluter upp kring våra överbevisade mördare
och kommer att förnedra sig själva å det grövsta när de ska försvara sina kära gunstlingar.
Som här, så jävla sjukt:
"Ja, hon är oskyldig. Jag har egna erfarenheter av försummelse och känner igen hennes situation. Troligtvis är det mamman som borde åtalas."

Isabella heter den vilseförda stackaren alltså som presterat detta.

"Arbogakvinnan Johanna Möller är oskyldig. Rättspsykiatrin har för lite inflytande över ett föråldrat rättsväsende."
"Johanna Möller är oskyldig, frihetsberövad i en hotfull situation och försvarar rätten till en lindrig diagnos."
"Johanna är vacker och lyckligt omedveten om hur farligt hon lever tillsammans med sin planerade make Rajabi."
..."verkar som om det är oroväckande många som vill utnyttja den svaga Arbogakvinnan på pengar. Hon nekar till brott."

https://twitter.com/isabellarubin2

Det kanske är lite tunt att basera funderingar om en trend på dessa framträdanden, men man blir ju orolig för kvinnor som Isabella och DP i AB. Något hos JM tycks fascinerande för en del kvinnor och det tycks vara möjligt att göra någon typ av generell identifikation med henne - förtryckta/utnyttjade kvinnor, övergrepp av manssamhället, eller vad ? Typiskt använder de enbart generaliserande identitetsargument, inte ett uns av vikt läggs på verkliga fakta i målet. Tänk om hon skulle lyckas manipulera inte bara tio utan hundra eller tusen groupies ?
Citera
2017-08-01, 21:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Exp har tagit ut brevet som finns att få på tingsrätten, offentlig handling. JM vänder sig inte t exp när hon vill förmedla något. Mattias Wikström lanserar ännu en artikel där JMs pattar måste visas, gud så exp älskar hennes boobs <3
Nej, där har du rätt. Hon vänder sig inte till Expressen när hon vill förmedla något.
Hon vänder sig till Aftonbladet.

Så jävla kul är det dock inte att kolla på hennes hängande silikonpattar och valkar. Förstår inte varför de envisas med att visa den bilden. Är väl kanske för att det är en av de sista bilderna i frihet.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-01 kl. 21:58.
Citera
2017-08-01, 21:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Den sista versionen gäller i din spoiler, synd bara att du kortat ner den för det är den JB konfronteras med. Fhl omvandlar denna histori t att dom vet att JJ varit på plats t JB. LÖGN. Som alltid växer MRs version och formas så fhl gillar den, alltså din sista spoiler. När MR gett fhl det de vill så agerar dom .Finns ju inget av värde i historien, åk själva via sina rättsläkare dissar berätteltsen, dock räcker den t medmisstänkta för jj, jb och db.
Det finns annat material (som tagits bort från FUP) - och alla tre är fortfarande misstänkta. - Svårt att göra några mer säkra bedömningar utan att allt som finns läggs upp på bordet. - Exempelvis vet vi inte vad som gäller betr. det svar man sagt sig invänta från annat land (om man nu inte redan fått det).
Citat:
Vill också påminna om att DB i början av MRs historia var en okänd "D'vid". kompis t jj som senare blev DB med fhl-tiden.
Det kan vara fråga om språkförbistring. - Tycker annars att MR (vid förhörstillfällena odrogad) lyckas redogöra rätt bra för sin intuitiva känsla att DB resp. JJ försökt dölja något för honom. - Det var ju också hans intuition som fick honom att på inrådan av en kompis spela in JM (hans farhågor gjorde att han snackade med kompisen om sin situation). - Men vi får väl snart se om det är fantasi, intuition - eller rena rövarhistorier. - Det senare finns det annars gott om i den här tråden... Min intuition säger mig att det sista kastet av 90 kg-bjässen AP över bryggstaketet ännu inte är färdigutrett...
Citera
2017-08-01, 21:57
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Jag hänvisa till hennes tidigare brev "puckenstein" ... Sista brevet var ju de facto adresserat dit.... detta ...som JAG SKREV ... till TR.... som jag skrev... hon fäktar överallt

Citat:

Ren svenska.

JM skriver till - AB, Kai Linna, mor, dotter, syster, TR, någon på Twitter..... dvs ÖVERALLT

Att kalla mig dum får dig att framstå som imbecill i sitt samanhang
Citera
2017-08-01, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan man inte tänka sig "anknytningsmössigt" att JM vänt sig till JJ på ganska bred front när AP "gled ifrån" henne (och JJ / JB väntade barn) – och att sen när MR dyker upp och växer in i bilden så upplever sig JJ som åsidosatt, eller med risk för att bli det? Dvs en roll som AP aldrig tog eller aldrig fick ("herre på täppan", eller relativ sådan) antyddes kunna komma JJ till del, men den rollen blir inget av, och sen dyker MR upp? Om du förstår?

Om du gör si eller så (städar badrummet, sätter upp rockhängaren, tapetserar om) så kan det bli si eller så.
Detta talar ju för JJ som inblandad förstås.
Fick Bowlbys anknytningsteori i huvudet; såg framför mig hur JJ inte kunde knyta an till sin matmamma, hur hon inte var kontaktbar pga sina nya mordplaner, han blev negligerad.
Ursäkta, lite trött.

Hon har vänt sig till honom på bred front, allt enligt honom själv. Han verkar ha dämpat hennes framfart men eftersom hon är så ivrig så börjar hon bearbeta MR istället.
Skiftbyte i partner in crime fabriken?
Citera
2017-08-01, 22:04
Medlem
Kallixs avatar
develis kommande ”karamell”, fick mig att läsa förhören med JB igen!

I det sista (?) förhöret men JB (den 20/3-17) säger hon något som åtminstone jag reagerade över. Det kan vidimera något av en av de teorier vi diskuterat nyligen i tråden.

JB hade vid upprepade tillfällen svarat på frågor om vilka hon hade diskuterat Akis dödsfall med, hon hade beskrivit att hon både med Jafar, och med syskonen, ”spånat” om att Johanna inte kunde fixat detta själv.

JB – ”Vi har spånat och kollat vem som kan ha varit med henne för det är omöjligt för henne om man säger så att göra det själv.”
Fhl: - ”Mm.”
JB – ”En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.”
Fhl – ”Nej.”
JB – ”Det är ju mest omöjligt på den långa biten.”
(s. 909-910 Huvudprotokollet, del 8, min fetning.)

JB vet förmodligen om hela scenariot. Aki är dödats/kvävts/dränkts en bra bit från bryggan.
Citera
2017-08-01, 22:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Svårt att summera, men jag gör ett försök.

Flera olika vittnesmål som pekar i liknande riktning. Svårt att avfärda.

Finns detaljer som inte stämmer, inte minst i vad JJ har berättat vid olika tillfällen.

En tänkbar förklaring är att JM regisserat allt, ungefär som när föräldrarna skulle mördas. De övriga inblandade hade fått utfästelser om rejäl "kompensation" för sina insatser och då menar jag inte bara entrecôte. Två av de övriga kände JM så bra så dom blev inte överraskade när "kompensationen" uteblev. För den tredje var det en hederssak. Han hade riskerat att bli insydd för mord, men insåg när det gått ett par månader utan klirr i kassan att han hade nog blivit blåst. Besvikelsen och ilskan uttryckte han på Facebook. Samma besvikelse och ilska kom till uttryck i samtal med bl.a. MR, men även andra fick höra valda delar om vad som hänt. JJ var samtidigt noga med att inte säga exakt vad som hänt, för då riskerade han för mycket, för egen del. Det JJ sagt räckte för att hålla honom i häkte en dryg månad, men det behövs mer för att han ska kunna åtalas. Vi får se om det som behövs kommer. JJ och JM har hakar på varandra, men när JMs dom vunnit laga kraft så har inte längre JJ någon hållhake på JM.

Han har ju sagt att JM planerat inför AP:s drunkning - vilket torde inkludera exklusiv kunskap. - Förundersökning pågår.
Citera
2017-08-01, 22:10
Medlem
Bewitcheds avatar
Den där lådan de talar om.... hade det regnat dagarna innan?? Karln kan ju i sådant fall ha dränkts i regnvatten i båten....
Citera
2017-08-01, 22:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
develis kommande ”karamell”, fick mig att läsa förhören med JB igen!

I det sista (?) förhöret men JB (den 20/3-17) säger hon något som åtminstone jag reagerade över. Det kan vidimera något av en av de teorier vi diskuterat nyligen i tråden.
JB hade vid upprepade tillfällen svarat på frågor om vilka hon hade diskuterat Akis dödsfall med, hon hade beskrivit att hon både med Jafar, och med syskonen, ”spånat” om att Johanna inte kunde fixat detta själv.

JB – ”Vi har spånat och kollat vem som kan ha varit med henne för det är omöjligt för henne om man säger så att göra det själv.”
Fhl: - ”Mm.”
JB – ”En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.”
Fhl – ”Nej.”
JB – ”Det är ju mest omöjligt på den långa biten.”
(s. 909-910 Huvudprotokollet, del 8, min fetning.)

JB vet förmodligen om hela scenariot. Aki är dödats/kvävts/dränkts en bra bit från bryggan.
Bra att du uppmärksammade detta.
Låter som en JM-felsägning, lika avslöjande.
Ja, att JB vet om hela scenariot låter helt uppenbart.
Aki har dödats en bra bit från bryggan.
Citera
2017-08-01, 22:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fick Bowlbys anknytningsteori i huvudet; såg framför mig hur JJ inte kunde knyta an till sin matmamma, hur hon inte var kontaktbar pga sina nya mordplaner, han blev negligerad.
Ursäkta, lite trött.

Hon har vänt sig till honom på bred front, allt enligt honom själv. Han verkar ha dämpat hennes framfart men eftersom hon är så ivrig så börjar hon bearbeta MR istället.
Skiftbyte i partner in crime fabriken?

Ja om du förstår. Det finns ju något av en nyckelhändelse i att JJ börjar arbeta på Pangelius. Finns ju inget som säger att han vill ägna sig åt sånt eller jobba med eller åt henne.

Nu kan det ju vara begränsat i timmar och han vill skaffa kundunderlag, men det ser ju ut som en möjlig "konsolidering" av familjen.

Och ngn är ute ur bilden.

Och sen kommer en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in