Citat:
Ursprungligen postat av
FiffelMona
Vilka doser Lyrica ska du äta? Folk som pundar på det trycker ofta i sig 1g+
Jag har Gad och käkade lyrica länge, fungerade jättebra. Men jag har andra missbruksproblem som eskalerade under den här tiden, så det slutade med att jag använde det mest för att boosta mina opiatrus/tog massor för att slippa vara sjuk från heroin. När jag hamnade på sjukhus så jag som det var och tog bort lyrican. Tappade ned från 600mg om dagen under lite mer än en månad och det gick ganska bra. Mådde såklart skit ett tag, men det är mycket värre med en benso-at tycker jag.
På lyrica så behöver man ofta inte äta så höga doser för bra effekt, benso slår snabbt och hårt även om man bara tar några få mg ikto. Så det är mycket lättare att bli beroende av ikto, tycker jag. Jag tror att läkaren resonerar på samma sätt.
Tanken är väl att jag ska börja på 150/dag. Men även läkaren var införstådd vid tolerans och så att det kan komma att behöva höjas.
Läste att Lyrica sänker kramptröskeln? Har en varningssignal på Theralen redan pga av att jag får kramp av Theralen. Alltså typ epilepsianfall där jag inte minns nåt efteråt. Är det ett krampanfall? Ligger och krampar och kommer skum från munnen och har inget minne. Hände 4 gånger när jag fick Theralen.
Någon medicinering behöver jag ju men blev väldigt skeptisk att ens ta ut Lyrica för läste om den hemska AT alla har.
Fick ingen värre AT av Iktorivil. En vecka i sängen med Netflix, sen var det över.
Har inte ätit ett enda läkemedel på ett halvår, förutom panodil några ggr. Så jag är jävligt glad att ha kommit bort från allt. Men har en svacka nu där jag knappt orkar öppna ett mjölkpaket.
Varför krossar folk Lyrica och snortar? Är det för att bli "hög"?
För nåt år sedan gick jag på 4 olika utskrivna läkemedel mot depression. Kastade allt åt helvete och äter ingenting idag. Har imovane på recept men tar inte ut det heller.
Det enda som funkar hittills vid mina svackor är Iktorivil. Fick utskrivet Stesolid men det funkade inte heller. Bara iktorivilen som funkar.
Ska nog prova lyrica nu när jag ändå fick utskrivet det men är rädd att bli beroende / missbruka det. Med ikto så låg jag på 4 mg per dag länge utan att öka dosen.