2017-08-01, 15:32
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Uppgifter om statsskulden härrör från detta:
https://www.treasurydirect.gov/NP/debt/search?startMonth=01&startDay=20&startYear=2017&en dMonth=08&endDay=01&endYear=2017

Enligt denna sida (en .gov-sida) så är statsskulden drygt 100 miljarder dollar lägre nu än när Trump tillträdde.

Men snälla nån, det har inte funnits ett budgeterat överskott på femton år. Ingen, och absolut inte Trump, räknar med att kunna lägga en balanserad budget på år och dar. Att den amerikanska riksgälden tillfälligt kan minska statsskulden på marginalen är bara noise och beror på att antalet infriade förpliktelser för tillfället överstiger utfärdade. Skuldtaket kommer att behöva höjas inom mycket kort.

Citat:
Siffran 70% handlar om minskning av antalet personer som illegalt försöker ta sig från Mexiko till USA. Huruvida det är exakt 70% vet jag inte men uppgifter om en rejäl minskning förekommer överallt (d.v.s ej bara på Fox News) och det finns ingen, vad jag vet, som ifrågasätter att en minskning har skett.

Du var ganska ospecifik, men jag kan köpa att den illegala invandringen från Mexiko kan ha minskat. Däremot har jag som svensk lite svårt att se det som ett egenvärde.
2017-08-01, 15:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Scaramucci användes för att få bort Priebus. Nu behövs han inte längre, i alla fall inte som kommunikationschef.

Tack för förklaringen. Varför ville Trump få bort Priebus? Priebus är ju en länk mellan GOP och Trump.
2017-08-01, 15:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Slutat nej, fått avgå ja (han fick sparken helt enkelt) och man försöker skylla det på att han vill ge Kelly svängrum trots att muchi inte ens har tillträtt posten.

God damn that Trump! Trump bossar som vanligt. Ge folk sparken för minsta lilla. Führer Trump

Så länge Trump inte sparkar Bannon så är jag nöjd.
2017-08-01, 15:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Scaramucci användes för att få bort Priebus. Nu behövs han inte längre, i alla fall inte som kommunikationschef.

Hur ser logiken ut bakom denna sköna teori? Väntar med spänning.
2017-08-01, 15:40
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
En distraktion från vad då?

Försök få in i skallen att det är så här Trump fungerar. Han är impulsiv, agerar irrationellt och känslostyrt dvs gör det som faller honom in för stunden.

Det finns ingen underliggande, dold strategi bakom vad han gör. Bara en 70-årig, narcissistisk gubbe med koncentrationsproblem.

Den som tvivlar på att Trump är just en presenil-dement skithög utan förmåga till konsekvenstänkande borde läsa det osammanhängande svammel han bjöd New York Times på för några veckor sedan. Mannen kan inte hålla en tanke i huvudet i mer än två meningar. Jag har aldrig sett något liknande i professionella sammanhang. Jag har sett prao-elever med större kognitiv disciplin.
2017-08-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tack för förklaringen. Varför ville Trump få bort Priebus? Priebus är ju en länk mellan GOP och Trump.

Priebus motarbetade Trumps systemskifte.
2017-08-01, 15:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Priebus motarbetade Trumps systemskifte.

Det är en mycket logisk förklaring. Tackar åter igen.

Det är dags för Trump att sätta krav på senaten att dansa efter Trumps nationalistiska pipa.
2017-08-01, 15:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
God damn that Trump! Trump bossar som vanligt. Ge folk sparken för minsta lilla. Führer Trump

Så länge Trump inte sparkar Bannon så är jag nöjd.

Så länge Bannon inte tar rampljuset så lär han sitta relativt säkert.
2017-08-01, 15:45
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Läs Scot Addams, som liksom är 65 år men dejtar en modell (eller typ modell, fast hon aldrig modellat, men har en popis Insta), pure alfa, har rätt om Trump alltid, för att förstå 4D schack och #winning Donald Jay Trump

https://twitter.com/ScottAdamsSays

Kortfattad sammanfattning: Trump VINNER för, att för en månad sen sa man honom var lika med Hitler, sen på Twitter snurrar mäster-övertygaren Trump bort #FakeNews, en power CEO move, och nu talar man bara om honom som misslyckad, kaos i Vita Houset och fd anställdas fula ord.

Från Hitler till Bara en Inkompetent President på 2 veckor = #WINNING #MAGA #geni

Wow! Så Trump stöds av en serietecknare som dejtar en Instagram-kändis? Och av dig! Fantastiskt, vem behöver det amerikanska folkets förtroende då?
2017-08-01, 15:46
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Det är en mycket logisk förklaring. Tackar åter igen.

Det är dags för Trump att sätta krav på senaten att dansa efter Trumps nationalistiska pipa.

Krävs tuffare tag. Som att;

Citat:
As head of state, Hitler became supreme commander of the armed forces. The traditional loyalty oath of servicemen was altered to affirm loyalty to Hitler personally, by name, rather than to the office of supreme commander or the state.

Det skulle ta död av Deep State. Alla medborgare, alla tjänstemän, all militär, måste svära in trohet till Donald J. Trump. Inte USA som land eller constituttion. Utan Trump personligen. Det kan krävas för, att skapa system skifte
2017-08-01, 15:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så länge Bannon inte tar rampljuset så lär han sitta relativt säkert.

Ingen tar rampljuset från Trump
Jag tror att Bannon är smartare än Trump och Bannon vet vilket område han har att röra sig med. Vem vet, Bannon kanske kan göra stor karriär inom Trump's administration?

När jag menar karriär så menar jag inte pengar, utan politik makt.
2017-08-01, 15:48
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fox News Alert: Jeff Sessions to Announce Crackdown on White House Leaks on Friday.

Ingen länk ännu men det kommer.
Sådärja!

Det finns bara en mästare i 4d schack!

Så sammanfattningsvis nu när dammet lagt sig så har alltså Sessions lagt i en ny växel och i skuggan av "kaoset" kunnat operera hårt mot illegala, MS13, sanctuary cities, läckor med mera!
GOP-establishment kandidaten "prince pubis" har fått sparken, ersatt av en veteran och general från marinkåren!
Scaramucci gjorde sitt uppdrag med perfektion och kan nu återgå till att vältra sig i lyx, han får garanterat bo gratis på alla Trumps hotell världen över också

Vad gäller "healthcare" så vinner Mr. Trump även här, 4d schack matt!

Som jag sagt tidigare, varken vårdfrågan eller skattefrågan är centrala för Trumps seger men genom att driva dessa exponerar han GOP-etablissemanget som de träskråttor de är, han vet mycket väl att de kommer fega ur!
Därför driver han inte frågor om invandring och liknande centrala frågor tills han bearbetat dessa, troligen hoppas han på att de byts ut 2018 mot MAGA-kandidater, därför låter han dem exponera sig själva för att de ska äta upp sin egen svans.

Genialt!

Som grädde på moset har vi sedan djupstaten och Demokraternas boomerangeffekt där den boomerang de slängde mot Trump missade och nu är påväg tillbaka i full kraft, rakt mot Debbie Wasserman, Clinton, Lynch och resten av satanistkulten!

Jag ser #draintheswamp ta form på ett sätt jag aldrig trodde var möjligt!
Men här på flashback sitter några surpellar och ältar "russia" och hittepå om kaos och annat löjligt.
Det ni inte fattar är 4d schack, lär er det och kom tillbaks sedan, för denna tråd kommer vara rent godis om ett par år när man kan gå tillbaka och se hur mycket tid ni slösat på att ha fel!

PS. Fruktansvärt pinsamt för Erik_Öst att bli påkommen sådär, kan inte kännas bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in