2017-08-01, 12:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vi har samma uttryck i svenskan. Man "stäms" inför domstol, dvs man måste infinna sig.

Vad de flesta tänker på när man talar om stämning är dock något annat, och det var detta andra som Bernard menade, nämligen ett civilmål där den stämde påstås ha gjort sig skyldig till ett kontraktsbrott eller liknande.
Men hur ska du ha det, ena sekunden så beter det inte överhuvudtaget stämning, och nästa så betyder det stämning, är du en sådan som ändrar fakta allt eftersom du blir påkommen?

Och vet själv redan vad det är, och kan vara et rätt brett uttryck.
Dock valde du säga det inte ens betydde stämning, så man kan verkligen undra varför du håller på med.
2017-08-01, 13:01
Medlem
zergrushs avatar
Jag uppskattade "Survivor: White House"-insticket:
https://us.v-cdn.net/5018289/uploads/editor/jx/uj0dcjo5gn2d.jpg
Citat:
Another one bites the dust

Förresten, kommer ni ihåg den där halvgalna kärringen med patronhalsbandet? Hon som var del i den inre cirkeln kring Donald där nån gång för bortglömda eoner sedan... förra året för att vara exakt?
Men hur som helst! Skulle inte hon kunna vara en kandidat för nästa communications director? Hon var ju i det närmaste lågmäld och sansad, jämfört med vad vi fått vänja oss vid ifrån den här lyteskomiska cirkusen till administration!
2017-08-01, 14:13
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Scaramucci var bara en distraktion som Trump använde.

En distraktion från vad då?

Försök få in i skallen att det är så här Trump fungerar. Han är impulsiv, agerar irrationellt och känslostyrt dvs gör det som faller honom in för stunden.

Det finns ingen underliggande, dold strategi bakom vad han gör. Bara en 70-årig, narcissistisk gubbe med koncentrationsproblem.
2017-08-01, 14:14
Medlem
arbetets avatar
Fox News Alert: Jeff Sessions to Announce Crackdown on White House Leaks on Friday.

Ingen länk ännu men det kommer.
2017-08-01, 14:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fox News Alert: Jeff Sessions to Announce Crackdown on White House Leaks on Friday.

Ingen länk ännu men det kommer.

Jaha, Vita Huset tänker gå i skyttegravskrig med sin egen administration.

Lojalitet och respekt är något man förtjänar, det lärde jag mig väldigt snabbt som fjunigt värnpliktigt befäl när jag var 18 år.

Här är ett förslag i all välmening, Donald: Börja med att anställa kompetent folk som du kan lita på, och hugg dem sedan inte i ryggen offentligt bara för att du haft en dålig dag så ordnar sig nog det mesta ska du se.
2017-08-01, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
En distraktion från vad då?

Försök få in i skallen att det är så här Trump fungerar. Han är impulsiv, agerar irrationellt och känslostyrt dvs gör det som faller honom in för stunden.

Det finns ingen underliggande, dold strategi bakom vad han gör. Bara en 70-årig, narcissistisk gubbe med koncentrationsproblem.
Man sa han var ett skämt när man tog in han, men han var visst folketsröst och det bästa som hänt.
Och sen en distraktion, tycker vi inte ser annat än distraktioner då.
Kan det inte vara dax som sluta distraktioner och börja jobba med jobba med landet USA än ha personliga dokusåpa episoder.
Men vad ska man för vänta sig av en fallerad affärsman, och en medioker dokusåpavärd?
2017-08-01, 14:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Rätta mig om jag har fel eller inte. Har Scarramuchini slutat?
2017-08-01, 15:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Fy satan. Du är ju en av anledningarna att jag ens engagerar mig i den här tråden.

Det är väl ännu oklart vilken roll Scaramucci kommer att få efter att han avlägsnades från rollen som Trumps kommunikationschef..
2017-08-01, 15:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fy satan. Du är ju en av anledningarna att jag ens engagerar mig i den här tråden.

Det är väl ännu oklart vilken roll Scaramucci kommer att få efter att han avlägsnades från rollen som Trumps kommunikationschef..

Scaramucci kanske inte får någon roll alls? USA-vännen Bannon kanske har övertalat Trump att Scaramucci är en sliskig typ?

Scaramucci ser sliskig ut, men jag gillar att han är stor i käften. Tyder på att han inte är rädd.
2017-08-01, 15:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Scaramucci kanske inte får någon roll alls? USA-vännen Bannon kanske har övertalat Trump att Scaramucci är en sliskig typ?

Scaramucci ser sliskig ut, men jag gillar att han är stor i käften. Tyder på att han inte är rädd.

Kanske det kanske. Det verkar dock vara John Kelly som sparkat Scaramucci.

Den stora käften kan också tyda på dåligt självförtroende, psykisk diagnos eller drogproblematik. Man vet inte.
2017-08-01, 15:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Slutat nej, fått avgå ja (han fick sparken helt enkelt) och man försöker skylla det på att han vill ge Kelly svängrum trots att muchi inte ens har tillträtt posten.
2017-08-01, 15:31
Medlem
Citat:

Scaramucci användes för att få bort Priebus. Nu behövs han inte längre, i alla fall inte som kommunikationschef.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in