2017-08-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Tack evaveva för ditt försök. Spelar kanske ingen roll då P kan finnas vart som helst. 😏
Jag klurar vidare. Tiden är mer viktig att gå ut o söka på plats (tyvärr inte med förhoppning att finna han vid liv men ett värdigt avslut för de inblandade) än att försöka få tag på personer.
Man kan ju åtminstone ha förhoppning att finna någon ledtråd..

Ja precis
Som P.s mobiltelefon eller liknande
Citera
2017-08-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hmm

källa https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

har man då kanske även haft en tanke på var han kan hålla sig undan tro
Skulle vara intressant att få reda på om de ens försökt kontakta "systern"...
Citera
2017-08-01, 13:24
Medlem
Snubban007s avatar
Rättelse

Tänker högt..

Om jag är ute och promenerar och hittar något som jag lämnar in till närliggande butik eller reception på tex tågstation , i tanke att någon tappat något.. kan ju vara allt från en mössa till egentligen vad som helst.. kollar polisen sånt?

Är det en mobil eller dator etc lämnas det väl förhoppningsvis direkt till polis och ligger det inne en efterlysning på en försvunnen person bör väl hittegods avdelningen kollas av per automatik..

Kanske en god idé att kolla upp? Vi vet ju inte vad vi letar efter, men något kanske ligger där som är Patriks.. och kanske det kan leda oss någonstans..
Senast redigerad av Snubban007 2017-08-01 kl. 13:25. Anledning: Skrev fel
Citera
2017-08-01, 13:26
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Skulle vara intressant att få reda på om de ens försökt kontakta "systern"...
det hette ju tidigt att han har inga som helst kontakter i mellansverige vad vi vet
sedan kollade man hans Faceb och där va en mkt stor del av hans vänner från just V-ås & E-tuna
Citera
2017-08-01, 13:30
Medlem
För några 100-tal inlägg sedan diskuterades lite kort huruvida P var drogpåverkad eller inte på 1-2 bilder. Kan någon kolla brottsregister? Antar att även om man "bara" blir tagen för narkotika för eget bruk/lätt narkotikainnehav eller vad det nu kan tänkas kallad och blir dömd till dagsböter(?) så finns dom till alllmän beskådan på detta?
Om P nu skulle ha nyttjat droger så kan 1, psykos vara ett troligare scanario än annars. 2, han blev sugen/fick abstinens/på väg mot återfall efter samtal med mamman (samtalet kanske inte var så gulligulligt som vi tror).
Kanske inte kan ge oss ledtråd på VAR han är idag, men en ledtråd om hur han, till viss del, levde.
Citera
2017-08-01, 13:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tänker högt..

Om jag är ute och promenerar och hittar något som jag lämnar in till närliggande butik eller reception på tex tågstation , i tanke att någon tappat något.. kan ju vara allt från en mössa till egentligen vad som helst.. kollar polisen sånt?

Är det en mobil eller dator etc lämnas det väl förhoppningsvis direkt till polis och ligger det inne en efterlysning på en försvunnen person bör väl hittegods avdelningen kollas av per automatik..

Kanske en god idé att kolla upp? Vi vet ju inte vad vi letar efter, men något kanske ligger där som är Patriks.. och kanske det kan leda oss någonstans..

Bra ide
stationen har iaf hittegods

https://polisen.se/Orebro_lan/Kontakta-oss/Polisstationer/Orebro-lan1/Hallsberg/
Citera
2017-08-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hmm

källa https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

har man då kanske även haft en tanke på var han kan hålla sig undan tro

Ja inte vill en ung människa ta en månadslång paus ute på en åker,ej heller inne i en skog,knappast i en utav byggbarackerna bakom Dollarstore, utan antagligen hos en kompis....
Men han kunde ju inte nå någon med mobilen, så hur han kunnat få tag på någon som kunde hämta honom är lite förunderligt, hmm ....?

Det mest underliga är att pappan känner på sig till en viss del att Patrik faktiskt ville ta paus även från dem.
Kan inte vara lätt att ta något sådant, man vill ju som förälder vara den mest behövliga i svår situation.
Nu måste vi ju vara medvetna att den saken,att han ville ta paus, har han ju inte själv sagt med ord,utan är ju en spekulation ifrån bl a hans pappa.
Så hur mycket uns sanning som ligger i det vet ju ingen helt och fullt.
Hans mamma hade ju fått hört ordagrannt ifrån Patrik själv, att han längtade hem väldigt mycket.
Citera
2017-08-01, 13:36
Medlem
Just därför tror jag inte man ska tro blint på allt föräldrarna säger. Inte för att de medvetet ljuger utan för att de inte vet allt om en 22-årig vuxen man som inte bott hemma på några år...

(Likadant med samtalet, OM det nu skulle ha pratats om nåt mindre gulligt så kanske inte föräldrarna vill gå ut med det. Sa ofta till mina barn när de var mindre att "detta diskuterar vi hemma sen i lugn och ro" just för att folk inte ska höra och indra vad vi är för knäpp familj (idag vet jag att alla familjer har sina mindre bra dagar)
Citera
2017-08-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Heter kvinnan I*ger?

Nej R**
Citera
2017-08-01, 13:37
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja inte vill en ung människa ta en månadslång paus ute på en åker,ej heller inne i en skog,knappast i en utav byggbarackerna bakom Dollarstore, utan antagligen hos en kompis....
Men han kunde ju inte nå någon med mobilen, så hur han kunnat få tag på någon som kunde hämta honom är lite förunderligt, hmm ....?

Det mest underliga är att pappan känner på sig till en viss del att Patrik faktiskt ville ta paus även från dem.
Kan inte vara lätt att ta något sådant, man vill ju som förälder vara den mest behövliga i svår situation.
Nu måste vi ju vara medvetna att den saken,att han ville ta paus, har han ju inte själv sagt med ord,utan är ju en spekulation ifrån bl a hans pappa.
Hans mamma hade ju fått hört ordagrannt ifrån Patrik själv, att han längtade hem väldigt mycket.

som jag sagt förut man löser det genom att byta simkort ,nä återigen en sak som inte stämmer i mina ögon
Citera
2017-08-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Han kanske ringde någon mer innan han stängde av telefonen, alternativt bytte han simkort i telefonen. Eller på t ex messenger på datorn innan den dumpades.
Citera
2017-08-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Just därför tror jag inte man ska tro blint på allt föräldrarna säger. Inte för att de medvetet ljuger utan för att de inte vet allt om en 22-årig vuxen man som inte bott hemma på några år...

(Likadant med samtalet, OM det nu skulle ha pratats om nåt mindre gulligt så kanske inte föräldrarna vill gå ut med det. Sa ofta till mina barn när de var mindre att "detta diskuterar vi hemma sen i lugn och ro" just för att folk inte ska höra och indra vad vi är för knäpp familj (idag vet jag att alla familjer har sina mindre bra dagar)

Ja det är ju just det som gör en familj till familj ;att gå igenom livet tillsammans i 18-20 år med alla problemlösningar som det innefattar,ibland mindre roliga och ibland riktigt upplyftande.Brukar kallas "LIVETS SKOLA" del 1. Sen efter det kommer överkursen,desto svårare ;LIVETS SKOLA del 2.,den där man som egen ung person skall utforska livet på egen hand (den delen är ju sårbar för många)...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-01 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in