2017-08-01, 12:19
Medlem
Snubban007s avatar
Rättelse

Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Hittade info om väska nr 1 hittades vid ett litet elskåp korsningen Industrigatan/lästmakargatan. Var det rullväskan eller ryggsäcken?
Källa: #hittapatrik (instagram)

Stämmer bra. Vid det elskåp hittades resväskan. Jag länkade från insta för några dagar sen..
Senast redigerad av Snubban007 2017-08-01 kl. 12:20. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-08-01, 12:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller med dig. Men jag tror det är snudd på omöjligt att hålla en tråd helt ren från OT och skämtsamma inlägg. Då blir det som i HP-gruppen, att du snabbt stängs av och att admin hela tiden är inne och styr, vilket får konsekvenser för "atmosfären" i gruppen.

Så det är en svår balansgång. 🤔🙄

Sant och vi engagerar oss verkligen, försöker på alla sätt att klura ut var P kan vara eller vart han gick osv. Tror vi behöver att ibland hamna lite OT eller skämta till det.
Sedan är det inte lätt att komma med matnyttiga inlägg när vi inte får någon som helst information.

Lite matnyttigt dök upp för några dagar sedan
Intervju med tågkvinnan
4 killar gick på och satte sig bredvid P
pappan tror inte längre att P trodde han var i Mjölby utan var medveten om att han var i Hallsberg.

Tyvärr tog den tråden i HP gruppen en tråkig vändning när flera skriver, varför tror ni inte på föräldrarna? varför tror ni att de inte säger allt? varför skall de lämna ut personliga saker om P?
Ingen har bett om personliga saker utan just precis fakta runt själva händelsen.
Citera
2017-08-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tänk på att gruppen skapades för att nå ut till så många som möjligt landet runt! Tänk på att gruppen skulle stötta föräldrarna.
Det kan inte vara lätt att ha ett försvunnet barn och vara helt ensam i sitt sökande och sin sorg!

Tyvärr är det just det som verkar hända nu!
Jag har som sagt full förståelse för att folk tycker vad man vill om HP-gruppen för även jag har mina åsikter och tycker att dom handlat fel i mångt och mycket men en del saker som skrivs här förstör gruppen. Det betyder att P.s föräldrar (som det slår tillbaka på) kommer att stå ensamma i sitt sökande.

Mycket av det som skrivs här tillför inte chansen att hitta P ett dugg, snarare att det förstör.

Lägg fokus på att spekulera i stället och slå era kloka huvuden i hop för att Patrik ska hittas i stället för att lägga all energi på att kasta skit på HP-gruppen som ingen har tvingat er att besöka!

Jag tror inte heller att någon av er som klagar på swishandet och vill att det ska redovisas, har swishat en enda krona.

Om HP gruppen stängs helt (vilket vissa här säkert vill) hur ska ni nå ut till lika många och dra ert strå till stacken för att Patrik ska hittas?
Håller med dig i att väldigt lite tillförs för att hitta honom. Men spekulera är inte en del som ger något direkt heller just nu. Och i min värld så ligger ju mycket av det ansvaret vid gruppen HP.
När man söker så samlar man in så mycket information man kan och gör "kvalificerade spekulationer". Och söker där efter enligt sannolikhets teorier... Man avfärdar osannolika saker. Men eftersom HP Betett sig som dom gjort och klamrat sig fast vid en teori och fokuserat på att han lever och ränner runt i GBG (bland annat) än idag, så har man ju hamnat i ett läge där ingen vet något. Man sparkade ut människor som tänkte olika.

jag anser att allt jävla tramsande har försvårat hela processen. Sen sitter pappa J och klagar på polisen? Vad fan ska dom göra då när hans jävla gruppkompisar drömmer om Patrik, pratar med medium och ser honom i varenda jävla ort i mellansverige. Felet man gjorde här tror jag är att man genom HP spred ut dessa jävla psykosteorier och mer eller mindre skapade en sanning om att han inte var kvar i Hallsberg eller närområdet. Så... Därför stör sig många på HP och kommer fortsätta göra, hur mycket du än försvarar din "klubb för inbördes beundran". Kan man inte ens peka ut till 110% vart hans jävla tillhörigheter ligger så kanske man bör rannsaka sig själv som grupp? Om gruppen och föräldrarna inte varit så jävla mediekåta och spridit sina egna sanningar så kanske utgången varit annan. Missförstå mig rätt nu, jag har full förståelse för att föräldrarna griper efter halmstrån och hoppas. Men någon borde ju kopplat dem.. Att Jögge överhuvudtaget skall vara med och godkänna saker och styra är ju helt åt H-vete.

EDIT: Nu va jag sådär jävla otrevlig igen. Förlåt.
Men titta på andra försvinnande, Föräldrars inblandning... Jag är ganska övertygad om att det snarare stjälper än hjälper när man fokuserar på att det är en söt liten gosse som älskar mami och papi... Med handen över bröstet, trött, rädd frysen går runt i Sverige och bara vill hitta hem. Låter ju som en jävla saga? Klart folk hakar på det och tappar fokus... Titta på tex Lisa Holms farsa, han kunde knipa igen, av naturliga orsaker. Inget tramsande, och vips så hittades tösen... Var det för att föräldrarna höll tillbaka och lät proffsen jobbade? Kanske inte. Men det underlättade nog rätt kraftigt. Observera att jag inte skyller på Pappa J, Hans ansvar är väl rätt lågt med tanke på hur dom mår, men HP/Vänner borde agerat professionellt, kopplat farsan och fokusera på att organisera sök.
Senast redigerad av Abdullakastrulla 2017-08-01 kl. 13:00.
Citera
2017-08-01, 12:43
Medlem
Har inte orkat läsa igenom precis allt nu sedan denna tråden exploderat (!) (De som vill diskutera HP-gruppen kan väl starta en egen tråd för det?) men OM Patrik är i livet och håller sig undan frivilligt, lär han "komma fram" igen när sommaren är slut, ev lite innan, beroende på när hans skola startar höstterminen.
Själv pendlar jag mellan den teorin och att han är död...
Citera
2017-08-01, 12:53
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Håller med dig i att väldigt lite tillförs för att hitta honom. Men spekulera är inte en del som ger något direkt heller just nu. Och i min värld så ligger ju mycket av det ansvaret vid gruppen HP.
När man söker så samlar man in så mycket information man kan och gör "kvalificerade spekulationer". Och söker där efter enligt sannolikhets teorier... Man avfärdar osannolika saker. Men eftersom HP Betett sig som dom gjort och klamrat sig fast vid en teori och fokuserat på att han lever och ränner runt i GBG (bland annat) än idag, så har man ju hamnat i ett läge där ingen vet något. Man sparkade ut människor som tänkte olika.

jag anser att allt jävla tramsande har försvårat hela processen. Sen sitter pappa J och klagar på polisen? Vad fan ska dom göra då när hans jävla gruppkompisar drömmer om Patrik, pratar med medium och ser honom i varenda jävla ort i mellansverige. Felet man gjorde här tror jag är att man genom HP spred ut dessa jävla psykosteorier och mer eller mindre skapade en sanning om att han inte var kvar i Hallsberg eller närområdet. Så... Därför stör sig många på HP och kommer fortsätta göra, hur mycket du än försvarar din "klubb för inbördes beundran". Kan man inte ens peka ut till 110% vart hans jävla tillhörigheter ligger så kanske man bör rannsaka sig själv som grupp? Om gruppen och föräldrarna inte varit så jävla mediekåta och spridit sina egna sanningar så kanske utgången varit annan. Missförstå mig rätt nu, jag har full förståelse för att föräldrarna griper efter halmstrån och hoppas. Men någon borde ju kopplat dem.. Att Jögge överhuvudtaget skall vara med och godkänna saker och styra är ju helt åt H-vete.

Instämmer helt !
en grupp som har till syfte att leta efter en försvunnen ,funkar inte när den styrs av känslor .det finns bara en möjlighet för dom han lever ,dom tänker inte logiskt eller vad statistiken säger utan med hjärtat. fullt förståeligt men inte bra . att dom sedan skriver skit om polisen & att media inte uppmärksammar är förkastligt. kolla hur mycket som görs på alla andra försvunna personer just nu och jämför ,men dom ser inte klart just nu antar jag.

sedan att en admin får tokspel för någon annan snackar om sig är ju....herregud vad skulle dom göra om dom hörde vad som sägs i alla lunchrum då ? ähh så kan man ju inte hålla på har man valt att finnas i allmänhetens ögon får man nog vänja sig vid att bli granskad är väl inget nytt precis.
FB försvarades tappert igår i tråden av en massa olika som förmodligen är uteslutna idag.

dom vinner inte deltagare till söken genom att vara diktatorer utan att vädja till empatin och den biten missar dom helt ,för vi (låter som en dålig slogan) bryr oss allihop och vill hitta P tro inget annat .men för det kan man vara kritisk när saker är fel ! // en som söker sanningen
Citera
2017-08-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Har inte orkat läsa igenom precis allt nu sedan denna tråden exploderat (!) (De som vill diskutera HP-gruppen kan väl starta en egen tråd för det?) men OM Patrik är i livet och håller sig undan frivilligt, lär han "komma fram" igen när sommaren är slut, ev lite innan, beroende på när hans skola startar höstterminen.
Själv pendlar jag mellan den teorin och att han är död...

Håller fullkomligt med dig, det är Patriks försvinnande som är intresant i denna tråd, HP grupp eller inte,
Bra eller dålig, swichade pengar eller ej kalla den / dem sekt, letar de eller inte??????

Jag undrar också om det ahr gåtts igenom tegelbruket ordentligt, samtidigt så står det ca 10 st tomma baracker på gärdet bakom Dollar store,frågan är har man varit där.
Citera
2017-08-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Stämmer bra. Vid det elskåp hittades resväskan. Jag länkade från insta för några dagar sen..

Tack och ryggsäckens placering? (På ett ungefär)
Citera
2017-08-01, 13:09
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Håller fullkomligt med dig, det är Patriks försvinnande som är intresant i denna tråd, HP grupp eller inte,
Bra eller dålig, swichade pengar eller ej kalla den / dem sekt, letar de eller inte??????

Jag undrar också om det ahr gåtts igenom tegelbruket ordentligt, samtidigt så står det ca 10 st tomma baracker på gärdet bakom Dollar store,frågan är har man varit där.

så har stod det 26 maj redan
Citat:
Området som söktes av tidigare i veckan är det mellan Hallsbergs tätort och upp mot Byrsta, samt upp mot Sannahed.
källa http://www.dt.se/blaljus/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik-1

och dessutom har det gått ut till alla fastighetsägare i Hallsberg om att kolla alla uthus bodar osv.
Citera
2017-08-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Min dag i dag kommer vara att printa ut Kartorna (trådstarten) inväntar evaveva och får en placering vart "fågelskrämman/åkern" finns. Planering över sökrutt.
Tack för peppning- lite vågat att ensam åka till denna stad men som ni säger och alla vill: försöka hitta Patrik 😏

Hej mot-alla-odds, jag försöker mejla hon som pratade i telefon med mig när hon var ute på åkern och vallade sin schãfer.
Helt plötsligt hajjade hon till och sa att en man stod mitt ute på åkern (inte Patrik) , hon var ju ute för att just söka efter Patrik.
Hon ville inte gå fram motpersonen ,det kãndes olustigt tyckte hon, så hon vandrade vidare...med mig i telefon....
Så jag har ju förstårs ingen aning om vilken åker det gäller.Är så ledsen för det.

Har skrivit till henne på messenger om att "jag",annars undrar hon väl,tänkte ta mig dit och kolla så inget ser mystiskt ut på platsen (hon är med i HP-gruppen), men hon lãste två av mina skrivna rader sen slutade hon svara,mycket trist.
Nu har du, "mot-alla-odds ",hoppats på en speciell åker att söka på,så jag vet inte HUR jag skall få fram den....suck....
Jag har henne kvar på messenger som en bubbla,kan du messa mig så kanske du kan messa henne,och beskriva det hela.?
Citera
2017-08-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hej mot-alla-odds, jag försöker mejla hon som pratade i telefon med mig när hon var ute på åkern och vallade sin schãfer.
Helt plötsligt hajjade hon till och sa att en man stod mitt ute på åkern (inte Patrik) , hon var ju ute för att just söka efter Patrik.
Hon ville inte gå fram motpersonen ,det kãndes olustigt tyckte hon, så hon vandrade vidare...med mig i telefon....
Så jag har ju förstårs ingen aning om vilken åker det gäller.Är så ledsen för det.

Har skrivit till henne på messenger om att "jag",annars undrar hon väl,tänkte ta mig dit och kolla så inget ser mystiskt ut på platsen (hon är med i HP-gruppen), men hon lãste två av mina skrivna rader sen slutade hon svara,mycket trist.
Nu har du, "mot-alla-odds ",hoppats på en speciell åker att söka på,så jag vet inte HUR jag skall få fram den....suck....
Jag har henne kvar på messenger som en bubbla,kan du messa mig så kanske du kan messa henne,och beskriva det hela.?

Tack evaveva för ditt försök. Spelar kanske ingen roll då P kan finnas vart som helst. 😏
Jag klurar vidare. Tiden är mer viktig att gå ut o söka på plats (tyvärr inte med förhoppning att finna han vid liv men ett värdigt avslut för de inblandade) än att försöka få tag på personer.
Man kan ju åtminstone ha förhoppning att finna någon ledtråd..
Senast redigerad av mot-alla-odds 2017-08-01 kl. 13:17.
Citera
2017-08-01, 13:18
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Heter kvinnan I*ger?
Citera
2017-08-01, 13:20
Medlem
zippzons avatar
Hmm
Citat:
Enligt Jö**en har P aldrig försvunnit förut. Inte ens korta perioder. Familjen känner heller inte till någon anledning för att Patrik skulle hålla sig borta frivilligt.

– Däremot kan det vara möjligt att han har tagit en paus ifrån allting. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jö**en.

Citat:
Ja, att han vill hålla sig undan och vara i fred. Den bilden har dykt upp mer nu när jag var uppe i Hallsberg, och efteråt har jag funderat lite på när man ser han gå av tåget där. Jag tycker ju att han borde insett att han inte var i Mjölby, för han har ju åkt genom där förut, säger Jö**en till Nyheter24.

källa https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

har man då kanske även haft en tanke på var han kan hålla sig undan tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in