Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Tänk på att gruppen skapades för att nå ut till så många som möjligt landet runt! Tänk på att gruppen skulle stötta föräldrarna.
Det kan inte vara lätt att ha ett försvunnet barn och vara helt ensam i sitt sökande och sin sorg!
Tyvärr är det just det som verkar hända nu!
Jag har som sagt full förståelse för att folk tycker vad man vill om HP-gruppen för även jag har mina åsikter och tycker att dom handlat fel i mångt och mycket men en del saker som skrivs här förstör gruppen. Det betyder att P.s föräldrar (som det slår tillbaka på) kommer att stå ensamma i sitt sökande.
Mycket av det som skrivs här tillför inte chansen att hitta P ett dugg, snarare att det förstör.
Lägg fokus på att spekulera i stället och slå era kloka huvuden i hop för att Patrik ska hittas i stället för att lägga all energi på att kasta skit på HP-gruppen som ingen har tvingat er att besöka!
Jag tror inte heller att någon av er som klagar på swishandet och vill att det ska redovisas, har swishat en enda krona.
Om HP gruppen stängs helt (vilket vissa här säkert vill) hur ska ni nå ut till lika många och dra ert strå till stacken för att Patrik ska hittas?
Så här är det.. många här på fb är fd medlemmar i hp gruppen. Dom har blivit utslängda ur grupoen för att admin inte kunde ta deras frågor, vinklingar etc. Dom blev t.o.m hänvisade till fb av admins (pappan tror jag)
Flashback är ju just ett diskussions forum, där man kan spekulera, diskutera och analysera hur mycket man vill. Några få kommentarer i denna sjukt långa tråd tycker jag är riktigt vidriga. Överlag är vi några trogna följare här som utbyter tankar och funderingar för att lägga detta mystiska pussel. Någon kallade oss hobbydetektiver , det är väl ett fantastiskt namn på oss!! 😊 vissa kallar hp för sekt. Fel? Nja.. dom utesluter människor som i all välmening har en tanke i riktning att hitta patrik. Att slänga ut folk ur gruppen för att man inte följer de "normer".. sekt för mig är en flock individer som alla skall tycka och agera exakt likadant, man skall lyda regler slaviskt och man skall bombadera med hjärtat och kärleksutrop... gör man inte så,, nä då utesluts man.. Så, ganska likt hp tycker jag.
Dom gör ett fantastiskt jobb , fina medmänniskor som verkligen brinner för att hitta patrik och hjälpa familjen i detta. Stor eloge till dom.
Men att kasta skit som dom gör, på oss människor som genom diskussioner etc vill få pusslet lagt.. tycker åtminstone jag är FEL! Vi hänger ut dom... Men vet du? Dom hänger ut oss också... Och kommentarer igår som var närmare 150 st, handlade huvudsakligen om hur dumma i huvudet vi på fb är. SÅ pratar inte vi här inne!
Tack för ordet... 😉 Och godmorgon förresten!