2017-07-31, 22:00
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det finns vanligt spannmål. Korn, råg eller vete. jag kollade inte så noga. Det är inte skördat runt Dollarstore.

ok tack hade fått intrycket av att det va stora rapsfält mellan stationen och Björka
men då vet jag .
Citera
2017-07-31, 22:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
tack ,som jag trodde då att det va dax nu . usch nästan så man vill backa tiden en stund

Usch vill inte ens tänka tanken vad som händer med en kropp om deras skördetröskor kör över. Fy

Edit
precis efter jag skrivet detta inlägg gick jag in på Expressen och möts av en obehaglig rubrik

Man har fastnat i en skördetröska
räddningstjänsten håller på att skära loss mannen. OBS inte P
Senast redigerad av 57Emma 2017-07-31 kl. 22:09.
Citera
2017-07-31, 22:30
Medlem
Citat:
ok tack hade fått intrycket av att det va stora rapsfält mellan stationen och Björka
men då vet jag .
Finns endel raps med beror ju på vart han gick 🤔
Citera
2017-07-31, 22:32
Medlem
zippzons avatar
hmm en annan version på signalementet hittade jag iaf en version skumt

Citat:
Tillägg till signalement är att Patrik även kan ha på sig en mörk keps, solglasögon och ryggsäck.

postat 12 juni
här https://orebrotribune.se/blog/2017/06/12/facebookgruppen-hitta-patrik-engagerar-tusental-privatpersoner-sokandet/

han hade ju slängt ryggsäcken ? och den borde varit funnen då väl

jiiee snacka om rörigt försvinnande
Citera
2017-07-31, 22:45
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

postat 12 juni
här https://orebrotribune.se/blog/2017/06/12/facebookgruppen-hitta-patrik-engagerar-tusental-privatpersoner-sokandet/

Det var en av alla obsar som gjordes. Plötsligt lades den in i signalementet och även att han var förvirrad och såg trött och sliten ut. Men detta var ju för att folk letade efter förvirrade personer.

Den sista som såg honom med säkerhet sa ju att han inte alls verkade förvirrad.
Citera
2017-07-31, 23:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Att hitta på pranks och att inte kunna se sig om efter en informationstavla på en tågstation är ändå lite skillnad... eller fråga någon om hjälp. Strax innan kunde han ju fråga kvinnan om hjälp med telefon.
Gick det så snabbt utför med depression/psykos då är det här något väldigt exceptionellt - kanske tom världens story!!

Kanske inte det vanligaste , men det förekommer.
Han har ju inte mått bra under den senaste tiden. Och under resan till Gotland mådde han sämre.
Citat:
Ett par veckor eller månader innan en psykos bryter ut kan du känna dig annorlunda än tidigare. Symtomen påminner mycket om de symtom man kan få vid till exempel en depression eller ett ångesttillstånd
Citat:
. En psykos kan komma plötsligt eller utvecklas under en längre tid.
https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Psykoser/
Citat:
Stress och sårbarhetsmodellen menar att människor har olika sårbarhet, vissa är mer känsliga och andra tål större påfrestningar. Psykossjukdomen kan förklaras utifrån denna modell som att man har en ökad biologisk sårbarhet som vid påfrestningar och stress kan orsaka psykoser. Exempelvis att förlora någon närstående, flytta hemifrån, börja studera eller få barn kan utlösa en psykos hos den sårbara människan.
http://www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Psykosvard-och-rattspsykiatri/Patientinformation/Psykoser/Orsaker-till-psykossjukdom/
Citera
2017-07-31, 23:21
Medlem
Citat Ohprost : men den stora frågan är fortfarande var är P???

Någon som vet om han hade någon form av bokstäver? Kan det vara så att han har gått enraged på sina föräldrar och faktiskt ger igen med att vara borta för att straffa dom? Har själv en son som är yngre men som gör en massa saker när han inte får som han vill. Allt från att gömma sig til att anmäla oss till polisen för alla möjliga saker = lika med VIP kort där!

Tänker att mamman sa att samtalet var så privat.. vad var så privat så att man inte vill tala om det? Kan det vara så som att P hotade henne med diverse saker om han inte fick som han ville?

Jag kanske är helt fel ute men något säger mig att det kanske finns något i det och kanske är det därför de inte vill gå ut med info om samtalet!//slut på citat.//

// Ohprost, om Patrik var väldigt nere pga många saker som tex.hemlängtan, för mycket resande på kort tid.: Falun-Gotland-Falun-Malmö inom en vecka, överarbetad i största allmänhet, stora krav på sig själv enligt pappan, oron över att komma in på Malmö musikhögskola.som han tidigare sökt men ej kommit in på.-allt detta måste ha gjort honom så vek, att ett felaktigt tågbyte var droppen som gjorde att han tappade fattningen helt.Jag tror att han helt enkelt inte orkade lyckas lösa hemrese-problemet utan hjälp , den hjälp som så oturligt saknades just där., just då........vad tror du.?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 23:36.
Citera
2017-07-31, 23:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

postat 12 juni

Ja! Mycket snurrigt är det!

VI vet inte om P slängt ryggsäcken! Någon annan kan ha placerat väska och ryggsäck där de hittades.
Citera
2017-08-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vidriga människor som utnyttjar en ung killes försvinnande för att få utlopp för sina sjuka tankar och idéer! Jag hoppas verkligen inte att det är någon härifrån men högst troligt är det eftersom den som skapade den andra sidan skrev att vi är några från Flashback...

Fyfan! En familj lider och någon sjuk människa gottar sig i det!

Hej ja visst är det sjukt att någon eller några gottar sig att en människa är försvunnen. Japp det är någon här i från flashback, det är någon/några som har blivit blockade från HP gruppen och som nu gör sig lustiga på andras bekostnad.
Här finns en grupp till, här kan Ni också se vem som gjort denna grupp. Jag själv har gått ur den stora gruppen HP för jag anser att man bör ta bort alla troll från början, det är en självklarhet om man är admin för en stor grupp, man måste kolla alla konton noga innan man släpper in någon.
Här kommer en grupp:
https://www.facebook.com/groups/118335425441584/
Citera
2017-08-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet ju inte mer än du, men man kan ju tänka olika situationer. Tror inte att de satt bredvid varandra. Då blir det ju "idiotiskt" att säga något sådant. Skulle också vara "idiotiskt" om de satt bredvid varandra (se varför nedan). Så lite uteslutningsmetoden här.

Kan ha varit så här:

De satt på varsin sida om gången i vagnen, vid varsin fönsterplats och de var ensamma i vagnen (detta stod i Nyheter 24).

Var och en satt för sig, kanske på en plats med fyra stolar och bord i mitten. Detta känns naturligt, eftersom de flesta sitter helst med lite avstånd till andra personer när det finns möjlighet. Nu vet jag ju inte hur denna vagn ser ut exakt, men jag tror att någon på tråden pratade om att det fanns 2 sådana fyrsits- platser.

Kanske satt de inte ens med ansiktena riktade mot varann, vad vet jag. Tror ändå att kvinnan lätt kunnat se Patrik, eftersom hon sa att han inte verkade bekväm med att de fyra killarna som steg på tåget i Hallsberg, när de satte sig runt honom.

Patrik kan ha suttit så att han inte direkt satt ansikte mot ansikte med kvinnan, om han velat ha lite "space" för sig själv. Inte otänkbart om man inte mår jättebra dessutom. Men det är inte av jättestor betydelse.

När samtalet med kvinnan vid 14-tiden avslutades, gick Patrik alltså tillbaka till sin plats. Jag tänker mig (kan ha fel!) att kvinnan nu för att "runda av" samtalet, säger "vi ses I Mjölby". Ett sätt att bara säga att samtalet är klart och du kan gå tillbaka till din plats, utan att vara oartig. De hade ju också pratat om hur de skulle resa.

Jag kan tänka mig att det kan ha varit ett enda samtal, vid 14-tiden, som avrundades med "Vi ses", ungefär. Alltså trekvart innan Patrik stiger av tåget.

Tack för svar! Tycker din teori låter rimlig.
Har, som sagt, varit iväg, så har missat en del, men förmodligen inte jättemycket "matnyttigt", därav har jag inte läst ikapp. Jag hade, fråga mig inte hur, fått för mig att de två satt i en kupé, så därför tyckte jag att det lät jättekonstigt att det skulle ha sagts. De fyra killarna har jag också missat.
Citera
2017-08-01, 01:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Tack för svar! Tycker din teori låter rimlig.
Har, som sagt, varit iväg, så har missat en del, men förmodligen inte jättemycket "matnyttigt", därav har jag inte läst ikapp. Jag hade, fråga mig inte hur, fått för mig att de två satt i en kupé, så därför tyckte jag att det lät jättekonstigt att det skulle ha sagts. De fyra killarna har jag också missat.

Artikeln om "kvinnan på tåget" finns i trådstarten! Artikeln där fyra ynglingarna nämns!
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-01 kl. 01:45.
Citera
2017-08-01, 03:09
Medlem
Du Ohprost !....

....om Patrik var väldigt nere pga många saker som tex.hemlängtan, för mycket resande på kort tid.: Falun-Gotland-Falun-Malmö inom en vecka, överarbetad i största allmänhet, stora krav på sig själv enligt pappan, oron över att komma in på Malmö musikhögskola.som han tidigare sökt men ej kommit in på.-allt detta måste ha gjort honom så vek, att ett felaktigt tågbyte var droppen som gjorde att han tappade fattningen helt.Jag tror att han helt enkelt inte orkade lyckas lösa hemrese-problemet utan hjälp , den hjälp som så oturligt nog saknades just där., just då........vad tror du.?
Hade han haft sin mor i mobilens öronsnãckor kanske hon hade kunnat styrt upp det hela så att han återvände till själva stationshuset för vidare hjälp med nytt biljettköp etc.
Så mobilens urladdning stãllde till det , så att hela händelseförloppet föändrades....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-01 kl. 03:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in