Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag vet ju inte mer än du, men man kan ju tänka olika situationer. Tror inte att de satt bredvid varandra. Då blir det ju "idiotiskt" att säga något sådant. Skulle också vara "idiotiskt" om de satt bredvid varandra (se varför nedan). Så lite uteslutningsmetoden här.
Kan ha varit så här:
De satt på varsin sida om gången i vagnen, vid varsin fönsterplats och de var ensamma i vagnen (detta stod i Nyheter 24).
Var och en satt för sig, kanske på en plats med fyra stolar och bord i mitten. Detta känns naturligt, eftersom de flesta sitter helst med lite avstånd till andra personer när det finns möjlighet. Nu vet jag ju inte hur denna vagn ser ut exakt, men jag tror att någon på tråden pratade om att det fanns 2 sådana fyrsits- platser.
Kanske satt de inte ens med ansiktena riktade mot varann, vad vet jag. Tror ändå att kvinnan lätt kunnat se Patrik, eftersom hon sa att han inte verkade bekväm med att de fyra killarna som steg på tåget i Hallsberg, när de satte sig runt honom.
Patrik kan ha suttit så att han inte direkt satt ansikte mot ansikte med kvinnan, om han velat ha lite "space" för sig själv. Inte otänkbart om man inte mår jättebra dessutom. Men det är inte av jättestor betydelse.
När samtalet med kvinnan vid 14-tiden avslutades, gick Patrik alltså tillbaka till sin plats. Jag tänker mig (kan ha fel!) att kvinnan nu för att "runda av" samtalet, säger "vi ses I Mjölby". Ett sätt att bara säga att samtalet är klart och du kan gå tillbaka till din plats, utan att vara oartig. De hade ju också pratat om hur de skulle resa.
Jag kan tänka mig att det kan ha varit ett enda samtal, vid 14-tiden, som avrundades med "Vi ses", ungefär. Alltså trekvart innan Patrik stiger av tåget.
Tack för svar! Tycker din teori låter rimlig.
Har, som sagt, varit iväg, så har missat en del, men förmodligen inte jättemycket "matnyttigt", därav har jag inte läst ikapp. Jag hade, fråga mig inte hur, fått för mig att de två satt i en kupé, så därför tyckte jag att det lät jättekonstigt att det skulle ha sagts. De fyra killarna har jag också missat.