Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Knappast. Dessutom ringer ju pilot hem till sin sambo på natten. Så K.B kan inte ha jobbat den natten, om K.M är pilot. Och om hon inte jobbade, varför var hon inte med på festen kan man undra.
Knappast? kan du utveckla varför du ser det som så osannolikt?
Nej, det finns INGA uppgifter om att KM ringer HEM till sin sambo, i P4 intervjun säger han:
"Om det var så att jag blivit nobbad av Helena kan jag ju ha känt mig sårad och liksom velat höra det jag har där hemma", det tolkar jag som att han i ett nedstämt läge (efter mordet) bara ville höra sin sambos röst, han kan alltså precis lika gärna ha ringt henne på jobbet.
KB kan alltså mycket väl ha jobbat den natten, jag kan även tänka mig att det t.o.m. kan ha varit en bakomliggande orsak, en anledning till varför han just denna kväll aldrig gav sig med Helena, han hade helt enkelt ingen där hemma som väntade på honom, som undrade vart han var eller om han ens kom hem.
Om KB nu skulle jobba natt så avstod hon förmodligen från att festa men ställde upp på att köra sällskapet till Töreboda. Sambon KM gick på inflyttningsfesten tillsammans med systrarna A och ytterligare en mansperson "X" medans KB åkte hem för att vila/sova ett par timmar. KM, HA, UA och X tar sedan en taxi tillbaka till M-stad där KM och HA (ev. även X) bestämmer sig för att festa vidare på Stadt medans UA åker vidare hem.