Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-22, 21:13
  #15997
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Någon som kan få fram följande uppgifter?

Hur lång tid tar det att gå , i normal takt, från stadshotellet till platsen där skorna hittades om man går vägen, som HA systrar säger att de alltid gick?

Finns det några uppgifter om vittnets "Hannas man, kunde bekräfta när Hanna lämnade huset och kom tillbaka?

Någon info vilken tid brovittnet ser pilot och HA vid bron?

Jag tror att detaljerna är jätteviktiga för att skapa rätt händelseförlopp

Enligt mätningar som någon gjorde tidigt i tråden tar det drygt 10 minuter (har för mig att tiden angavs till 12 till 13 minuter) att gå i normal "trött-efter-krogen"-takt.

Lustigt, jag satt igår och tänkte på just den frågan: Har det framkommit vid vilken tid "brovittnet" gör sin iakttagelse?
Citera
2017-07-22, 21:14
  #15998
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Vänner".

Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tror inte ens PW fått göra reportaget om de inte varit "vänner" sen förr. Han har ju just talat om för henne att han inget minns - mer än OM han gjort Helena nåt illa hade han just kom ihåg detta. Hmmmm

Det tror inte jag heller.
Citera
2017-07-22, 21:16
  #15999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan77
Vet inte svaret på dina frågor men känner att det för MaRu var mer viktigt att dölja sin identitet än det var för KGM. Häst-MaRu:s familj var "känd".
Okej, tack för svar!
Citera
2017-07-22, 21:18
  #16000
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Någon som kan få fram följande uppgifter?

Hur lång tid tar det att gå , i normal takt, från stadshotellet till platsen där skorna hittades om man går vägen, som HA systrar säger att de alltid gick?

Finns det några uppgifter om vittnets "Hannas man, kunde bekräfta när Hanna lämnade huset och kom tillbaka?

Någon info vilken tid brovittnet ser pilot och HA vid bron?

Jag tror att detaljerna är jätteviktiga för att skapa rätt händelseförlopp

Hannas man var inte hemma den aktuella natten.
Citera
2017-07-22, 21:26
  #16001
Avstängd
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joo, det är MYCKET märkligt. "Ugglan" sprider desinformation. Jag får väl snart en varning till men det skiter jag i. Den senaste stackarn som ska rannsakas här finner jag inga ord för. Tar ni namn ur luften? Ugglan alltså? Antingen gör du det själv, eller också är du otroligt lättlurad. Jag tror på alternativ ett. Denne Klas M har jag känt i så många år. Känt och känt, men han har alltid vart en tystlåten person som ej gör nåt väsen av sej. Tror aldrig ens han varit ute och festat. Han åkte till och från sitt jobb. Någon flickvän har jag aldrig sett honom med. Blev glad att se att han fått familj. Ni som inte är från Mariestad måste ju begripa att det är människor jag/vi känner som dras upp här. Gärningsmannaprofilen som "pilot" har lyckats få fram på sej själv, stämmer inte in på många vanliga människor. En lögnaktig psykopat skulle jag våga påstå. Och NEJ, bilden på Ludvigs sida med den vuxne mannen föreställer inte Klas. Skulle önska att nån Ahlinare, Rutgerssonare finns på denna tråd och ryta ifrån när det gäller K.G.M. Än en gång. Detta som pågår här är fasansfullt!

JODÅ, bilden på LM's facebook-sida föreställer visst KGM, jag har just fått det bekräftat från flera olika håll.

Hur kommer det sig att just DU ljuger om en sån här sak?
Vad tjänar DU på det?
__________________
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-22 kl. 21:32.
Citera
2017-07-22, 21:27
  #16002
Medlem
BlurryFace69s avatar
Kan någon förklara vem Häst MaRu familj är?????
Citera
2017-07-22, 21:29
  #16003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Enligt mätningar som någon gjorde tidigt i tråden tar det drygt 10 minuter (har för mig att tiden angavs till 12 till 13 minuter) att gå i normal "trött-efter-krogen"-takt.

Lustigt, jag satt igår och tänkte på just den frågan: Har det framkommit vid vilken tid "brovittnet" gör sin iakttagelse?
Cyklade sträckan idag .. Skulle kunna tänka mig 10 minuter i trött efter krogen takt 10 minuter tills bro slutet nu en gissning ända fram till lekparken skogsstigen 20 till 25 minuter till och med 30 min om man går och pratar med någon samtidigt alltså beroende på vad som hände under tiden det gick totalt 25 - 30 min
Citera
2017-07-22, 21:34
  #16004
Medlem
Bulldozzers avatar
På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.
Citera
2017-07-22, 21:37
  #16005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tror inte ens PW fått göra reportaget om de inte varit "vänner" sen förr. Han har ju just talat om för henne att han inget minns - mer än OM han gjort Helena nåt illa hade han just kom ihåg detta. Hmmmm
Min tanke exakt! Detta var varför hon fick intervjua pilot! Jag vet att det var bekanta.
Citera
2017-07-22, 21:42
  #16006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag fick idag svar på en fråga som jag i torsdags bad bekanta med anknytning till Vadsbogymnasiet i Mariestad att kolla upp. I skolkatalogen för läsåret 1983/1984 var KGM frånvarande. I skolkatalogen för läsåret 1982/1983 fanns han däremot med. På klassbilden bar KGM glasögon av "pilotmodell" av större modell som var vanligt på den tiden. Vi kan alltså konstatera att KGM var glasögonbärare, i vilket fall som helst.
(Bara så att ingen undrar: Jag har fått bilden skickad till mig och har alltså sett den själv.)
Roligt vi tänker i samma banor partner. Fick precis en bild ur skolkatalogen skickad till mig från en av mina bästa vänner!
Citera
2017-07-22, 21:45
  #16007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Kan någon förklara vem Häst MaRu familj är?????

Och gärna kopplingen till hassle-säby. Känner till gården rätt väl men ingen sådan koppling.
Citera
2017-07-22, 21:49
  #16008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan77
Micke R hade också pilotglasögon under skallgångarna men han säger att han uteslutande använde solglasögon av "biker-modell" Stämmer inte enligt bifogad länk: http://www.tv4.se/krimarkivet/klipp/...helena-3193000

Jag ställer frågan igen angående det länkade klippet från tv4s krimarkiv.

Klippet är ju från 1992. Detta är alltså från pågående sökningar efter Helena där MR är sökledare.
Kollar man ca 1:05 in i klippet så säger MR att en ring och ett halsband saknas!!!

Då är min fråga hur han DÅ kan veta att dessa föremål saknas och att HA inte har dessa på sig/med sig fortfarande!


Någon ???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback