Citat:
Ursprungligen postat av
att
Inte bara kan. Agneta Eckemyr är 100% korrekt! Och Karlsborg likaså.
Agneta Eckemyr föddes i Karlsborg. Hon provfilmade mot George Lazenby för I hennes majestäts hemliga tjänst. Filmen där även Ringo var med hette Blindman, en italiensk spaghettivästern.
Karlsborg ligger mellan Vättern och den något mindre bekanta Bottensjön. Det långa huset (678 meter) är slutvärnet på Karlsborgs fästning. Och broöppningen inträffade vid cykling runt den ena av sjöarna.
Varsågod Gogge!
Thanx! Tog den faktiskt på att jag hade en gammal filmaffisch i bakhuvudet, sedan fick jag, ska erkännas, googla mig fram. Visste genom den trådlösa telemanin på ett ungefär var vi geografiskt befann oss, första utkastet Askersund!
Vi kör vidare!
1) Svenskt tröjnummer hänger i taket här - vilket vid en första anblick kan tyckas mycket märkligt!
2) Håller på att växa ihop med en betydligt större stad, med koppling till mytologiskt väsen i faunan.
3) Ta en gammal känd skådis, plocka bort ett "n" samt bilen, och du har precis halva namnet.
4) Politiker inte härifrån men som representerar området har bl a utmärkt sig genom en ganska kul men inte alltför lämplig tolkning av Beach Boys.