2017-07-31, 22:30
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Panikrycker i nödstoppet på 10 poäng - Mellan sjöar. Interlaken?

Gissningen är naturlig, men det finns fler städer som ligger mellan sjöar!
Citera
2017-07-31, 22:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Gissningen är naturlig, men det finns fler städer som ligger mellan sjöar!
Jodå, det är jag med på, men det var värt ett försök!
Citera
2017-07-31, 22:42
Medlem
atts avatar
4) skådespelerska som spelat mot Ringo, blev nästan bondbrud
Citera
2017-07-31, 23:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
4) skådespelerska som spelat mot Ringo, blev nästan bondbrud

hm... KAN rör sig om Agneta Eckemyr... och då är vi i Karlsborg..? (check både på broöppning och mellan sjöar, vågar inte ge mer än 1,24 tillbaka).
Citera
2017-08-01, 03:19
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
hm... KAN rör sig om Agneta Eckemyr... och då är vi i Karlsborg..? (check både på broöppning och mellan sjöar, vågar inte ge mer än 1,24 tillbaka).

Inte bara kan. Agneta Eckemyr är 100% korrekt! Och Karlsborg likaså.

Agneta Eckemyr föddes i Karlsborg. Hon provfilmade mot George Lazenby för I hennes majestäts hemliga tjänst. Filmen där även Ringo var med hette Blindman, en italiensk spaghettivästern.

Karlsborg ligger mellan Vättern och den något mindre bekanta Bottensjön. Det långa huset (678 meter) är slutvärnet på Karlsborgs fästning. Och broöppningen inträffade vid cykling runt den ena av sjöarna.

Varsågod Gogge!
Citera
2017-08-01, 08:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Inte bara kan. Agneta Eckemyr är 100% korrekt! Och Karlsborg likaså.

Agneta Eckemyr föddes i Karlsborg. Hon provfilmade mot George Lazenby för I hennes majestäts hemliga tjänst. Filmen där även Ringo var med hette Blindman, en italiensk spaghettivästern.

Karlsborg ligger mellan Vättern och den något mindre bekanta Bottensjön. Det långa huset (678 meter) är slutvärnet på Karlsborgs fästning. Och broöppningen inträffade vid cykling runt den ena av sjöarna.

Varsågod Gogge!

Thanx! Tog den faktiskt på att jag hade en gammal filmaffisch i bakhuvudet, sedan fick jag, ska erkännas, googla mig fram. Visste genom den trådlösa telemanin på ett ungefär var vi geografiskt befann oss, första utkastet Askersund!

Vi kör vidare!

1) Svenskt tröjnummer hänger i taket här - vilket vid en första anblick kan tyckas mycket märkligt!

2) Håller på att växa ihop med en betydligt större stad, med koppling till mytologiskt väsen i faunan.

3) Ta en gammal känd skådis, plocka bort ett "n" samt bilen, och du har precis halva namnet.

4) Politiker inte härifrån men som representerar området har bl a utmärkt sig genom en ganska kul men inte alltför lämplig tolkning av Beach Boys.
Citera
2017-08-01, 20:19
Medlem
tcfmogs avatar
Sumgait?
Citera
2017-08-01, 20:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sumgait?

Nej, vi ska till fredligare trakter.

4b) Här talar vi om en senator, som till och med ställt upp i valet till landets högsta ämbete.

Det får räcka med en ledtråd, finns ganska mycket matigt att hämta i innevarande leads - vänd dem inte ryggen!
Citera
2017-08-01, 21:13
Medlem
tcfmogs avatar
Glendale, Arizona?
Citera
2017-08-01, 21:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Glendale, Arizona?

Där satt den! Snyggt, måhända var det den halvdant gömda Glenn Ford-ledtråden på slutet that did the trick... ? Underskattade Thomas Steens tröja hänger i taket där! Gjorde 14 säsonger i Jets. När Jets franschisen gick till Phoenix (fågel Fenix i tvåan, låter som... zoofologisk... näe.. stop it! ) och man lirade i närliggande Glendale följde hans tröja med, och hänger där fortfarande, trots att Winnipeg Jets är tillbaka i NHL! Arizona-senatorn John McCain - ganska kul men såklart opassande när
"Barbara Anne" blev till "Bomb Iran"... En vettig mitten-republikan, som tyvärr inte lär ha så lång tid kvar med oss... Nåväl, sångnumret;
https://www.youtube.com/watch?v=o-zoPgv_nYg

Över till tcfmog!
Citera
2017-08-01, 23:19
Medlem
tcfmogs avatar
Måste lämna frågan fri då jag inte kan monitorera tråden för tillfället.
Citera
2017-08-02, 18:43
Medlem
Den skamlöses avatar
Citat:
Måste lämna frågan fri då jag inte kan monitorera tråden för tillfället.
Ok, då tar jag frågan, då jag varit nära ett par gånger, men fallit på målsnöret.

1. Ort med mindre än 1000 invånare. I (motsvarigheten till) kommunen bor dock ca tre gånger så många som i centralorten.

2. En europaväg passerar förbi orten i en lång S-formad krök (bak- och framvänt S om vi ska vara noga).

3. En välkänd kvinnlig artist är född på orten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in