2017-07-31, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha - vilken patetisk jämförelse. Speciellt när MR erkänt mordet.
Nja du fångade inte upp inlägget, det är MR som erkänner men på det pekar han ut 4 andra. 3av dessa skall inte dras med i MRs skit som han svamlat ihop för som du sade i föregående inlägg. JM och MR anhölls men släpptes och när man släpps finns inga restriktioner. Tidningarna var fyllda med tidningsartiklar där IF berättade hela deras påhittade händelseförlopp gällande "mordet" på aki. Nu förstår du kanske vart jag ville komma, MR hade en månad på sig att smaska aki mordet
Citera
2017-07-31, 21:24
Bannlyst
Det är svagt av försvaret att inte fråga ut MR mer om det händelseförlopp som han anger när han pekar ut vilka som är inblandade. Det går inte ihop med kiselalgerna och gärningsbeskrivningarna som åklagarna gjorde.
Citera
2017-07-31, 21:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ska jag försöka vara hyperkorrekt så var nog händelsen så tidig att frågan bara bestod av ett enda ord, "Dr*ke?", och ett pekfinger bak över skuldran. Svårt att minnas somt från den tiden längre. Detta om diverse barnspråkutvecklingsexperter som tittar skulle misstänka att jag sitter och blåljuger om treordsmeningar.
Det är lugnt, du kommer inte att anmälas till språkutvecklingsnämnden. Småbarn säger ett ord och visar med gester resten av meningen, så du "översatte" nog alldeles rätt.
Citat:
Blåljuger tror jag däremot JM gör. Det finns ingen rimlighet på jorden att hon sitter och sover där. Det där är hellre ett moment i hennes "deniability"-upplägg, om det skulle vara GM (alltså inte "gm"), krim, If eller en granne som kommer stormande.
Vore jag henne (hemska tanke) skulle jag hålla en klunk rohypnol-spetsad Cola i munnen, och behålla burken till återkomst hemma.
Ja, så är det nog precis och ordet "blåljuger" har sällan känts så rätt som när man tänker på JM.
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I brist på annat citerar jag mig själv lite, och lägger till att JM givetvis också (vad kallas sånt: Flerfaldig rationalitet?), dessutom, vill avdramatisera gärningen inför MR, så att han dels inte ska bli onödigt uppjagad utan kunna sova de närmaste nätterna (omtänksam som Mamma Gås), och dels, ännu bättre, inte inse allvaret eller att hon blåser honom – förståås.

Sen så somna de så gott.
Efter allt de genomgått.
Ja, givetvis vill hon tona ner alltihopa för MR, allt kommer ju att gå så bra - bara han gör som hon säger (och inte anar oråd). Nu är de "värsta kriminella" men hon intalar honom att allt är lugnt och låter t.o.m Aftonbladet göra en intervju när de släppts från första häktningen. Käkar glass, skrattar och har kul, berättar för MR om hur braaaa de ska det när de flyttar utomlands. Jag tror att resan till Norge hade blivit MR:s sista resa om inte polisen tagit dem.
Hon kan ha planerat att se till att han skulle "råka" ta en överdos. Ingen som kan avslöja henne och en död knarkande, kriminell afghan som hon kunde ge skulden för mordet.

Citat:
Sen så somna de så gott.
Efter allt de genomgått
Var det här lite mordpoesi med rim?
Citera
2017-07-31, 21:30
Medlem
Bewitcheds avatar
Tre gånger? Visst Egypten.... men de andra två?

Låda på bryggan?

Citat:
Johanna Möller misstänks också ha försökt rikta misstankarna åt andra håll, bland annat mot en av sina söner. Dessutom misstänks hon ha mördat sin man och vilselett ett försäkringsbolag för att få ut hans livförsäkring. Åklagaren tror att hon försökt mörda maken tre gånger innan hon sommaren 2015 lyckas dränka honom, eventuellt med hjälp av någon annan.
Den nya obduktionen som genomförts efter en gravöppning visar att Paasila har för lite kiselalger i lungorna för att ha drunknat i den sjö där han hittades. Istället tror man att han dränkts i en låda på bryggan eller en barnpool, och sen placerats i sjön.

Källa: [http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/6EA08/hon-kommer-ga-till-den-svenska-kriminalhistorien]
Citera
2017-07-31, 21:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja? Hon är ju den enda som genomgått RPU:n. Skulle fler genomgå den så vet vi inte vad där skulle stå!
En RPU är utförd utifrån aktuella mordåtal. Därav lär ingen annan familjemedlem genomgå en sådan såtillvida det inte framkommer nån mer som kopplas till morden.
Citera
2017-07-31, 21:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En RPU är utförd utifrån aktuella mordåtal. Därav lär ingen annan familjemedlem genomgå en sådan såtillvida det inte framkommer nån mer som kopplas till morden.

Nej, det låg ju underförstått i det jag skrev, eller hur?
Citera
2017-07-31, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nja du fångade inte upp inlägget, det är MR som erkänner men på det pekar han ut 4 andra. 3av dessa skall inte dras med i MRs skit som han svamlat ihop för som du sade i föregående inlägg. JM och MR anhölls men släpptes och när man släpps finns inga restriktioner. Tidningarna var fyllda med tidningsartiklar där IF berättade hela deras påhittade händelseförlopp gällande "mordet" på aki. Nu förstår du kanske vart jag ville komma, MR hade en månad på sig att smaska aki mordet
Dina försvarstal är i en obsklass för sig.
Dra in Anki som jämförelse, ett offer som absolut aldrig kommer häktas med tanke på MRs erkännande.
Citera
2017-07-31, 22:13
Medlem
Bewitcheds avatar
Finns det några bilder på modern? Inte skadad! Hon är ju himla lik sin far men har inte sett AM så ingen aning. Ren nyfikenhet bara!
Citera
2017-07-31, 22:18
Medlem
Baborskas avatar
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"– Ja, min pojk, precis som en dr*ke".
Hihi, så kul. Låter som en replik tagen ur "bröderna Lejonhjärta".

Apropå sovande drakar.
JM verkar ha lätt för att slappna av och somna.
T.o.m när MR var inne i huset på mördaruppdrag av henne, så sov hon som en liten gris i bilen när han kom tillbaka. Hur lugn som helst. Har aldrig hört något liknande faktiskt.

Tror nog att hon sov räv, antagligen för att visa sig helt oberörd inför MR.
OM hon nu var så avslappnad och oberörd, på riktigt, så att hon somnar fast hon vet vad som sker inne i huset med föräldrarna, då hoppas jag verkligen att hon får sitta bakom lås och bom, ända till hon blir utburen i träfrack!!!!!
Citera
2017-07-31, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du väljer alltså att inte svara på en helt logisk fråga med ett offt inlägg. Funkar inte därför ställs frågan igen. Varför red inte åk på MRs händelseförlopp i rätten? Ist valde åk att lansera ett icke-händelseförlopp.
Tack! Jag sprang på nåt jäkligt intressant i förhör med JB - den karamellen ska jag suga på lite så den blir rundare i kanterna.
Du kan få en cliffhanger:
Det kan finnas en koppling mellan morden rörande motiv.

Ps. Även om du spoilar kan du lägga ner ditt Off Topic tönteri om att jag skulle tycka du är intressant. Jag skiter blankt i dig, ser dig snarare som patetisk om det så är försvar för JM och JB eller rent generellt som person.
Tydlig nog?
Citera
2017-07-31, 22:26
Medlem
Honan6s avatar
Eget citat nedan med anledning av att fb-profilen Korbo sett MR på Arlanda i handfängsel ihop med Kriminalvårdspersonal den 24 juli. Lämnades det in kompletterande bevis det datumet, så har AH och JM fått 14 dgr till planerande för att eventuellt bemöta det som fick Johanna att tappa kontrollen i rättssalen.

Tröja, tröja som varit på resa - säg är du blodig?
Johanna, Johanna - ska vi dig få höra ganska arg på ett inspelat band?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Låter väldigt intressant och inte helt otroligt att en t-shirt och inspelning har överlämnats. Dock borde det väl varit fler än en person med som ledsagare från Kriminalvården?

Skapar onekligen spänning fram till den 7 augusti. Blir köbildning till salarna på Tingsrätten i Västerås nästa måndag.
Citera
2017-07-31, 22:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är lugnt, du kommer inte att anmälas till språkutvecklingsnämnden. Småbarn säger ett ord och visar med gester resten av meningen, så du "översatte" nog alldeles rätt.
Ja, så är det nog precis och ordet "blåljuger" har sällan känts så rätt som när man tänker på JM.
Ja, givetvis vill hon tona ner alltihopa för MR, allt kommer ju att gå så bra - bara han gör som hon säger (och inte anar oråd). Nu är de "värsta kriminella" men hon intalar honom att allt är lugnt och låter t.o.m Aftonbladet göra en intervju när de släppts från första häktningen. Käkar glass, skrattar och har kul, berättar för MR om hur braaaa de ska det när de flyttar utomlands. Jag tror att resan till Norge hade blivit MR:s sista resa om inte polisen tagit dem.
Hon kan ha planerat att se till att han skulle "råka" ta en överdos. Ingen som kan avslöja henne och en död knarkande, kriminell afghan som hon kunde ge skulden för mordet.

Var det här lite mordpoesi med rim?

Jo.

Inte jag (det är ett svårt rim det där), utan en annan våldsam rapsodisk klassiker, som man osökt tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in