Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ska jag försöka vara hyperkorrekt så var nog händelsen så tidig att frågan bara bestod av ett enda ord, "Dr*ke?", och ett pekfinger bak över skuldran. Svårt att minnas somt från den tiden längre. Detta om diverse barnspråkutvecklingsexperter som tittar skulle misstänka att jag sitter och blåljuger om treordsmeningar.
Det är lugnt, du kommer inte att anmälas till språkutvecklingsnämnden.

Småbarn säger ett ord och visar med gester resten av meningen, så du "översatte" nog alldeles rätt.
Citat:
Blåljuger tror jag däremot JM gör. Det finns ingen rimlighet på jorden att hon sitter och sover där. Det där är hellre ett moment i hennes "deniability"-upplägg, om det skulle vara GM (alltså inte "gm"), krim, If eller en granne som kommer stormande.
Vore jag henne (hemska tanke) skulle jag hålla en klunk rohypnol-spetsad Cola i munnen, och behålla burken till återkomst hemma.
Ja, så är det nog precis och ordet "blåljuger" har sällan känts så rätt som när man tänker på JM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
I brist på annat citerar jag mig själv lite, och lägger till att JM givetvis också (vad kallas sånt: Flerfaldig rationalitet?), dessutom, vill avdramatisera gärningen inför MR, så att han dels inte ska bli onödigt uppjagad utan kunna sova de närmaste nätterna (omtänksam som Mamma Gås), och dels, ännu bättre, inte inse allvaret eller att hon blåser honom – förståås.
Sen så somna de så gott.
Efter allt de genomgått.
Ja, givetvis vill hon tona ner alltihopa för MR, allt kommer ju att gå så bra - bara han gör som hon säger (och inte anar oråd). Nu är de "värsta kriminella" men hon intalar honom att allt är lugnt och låter t.o.m Aftonbladet göra en intervju när de släppts från första häktningen. Käkar glass, skrattar och har kul, berättar för MR om hur braaaa de ska det när de flyttar utomlands. Jag tror att resan till Norge hade blivit MR:s sista resa om inte polisen tagit dem.
Hon kan ha planerat att se till att han skulle "råka" ta en överdos. Ingen som kan avslöja henne och en död knarkande, kriminell afghan som hon kunde ge skulden för mordet.
Citat:
Sen så somna de så gott.
Efter allt de genomgått
Var det här lite mordpoesi med rim?