2017-07-30, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mitt sista svar till dig:

Vad var det du inte hade påstått sa du?
Sluta ljug när det är så uppenbart - adjö!
Jag inkluderar i "Vi" samtliga deltagare i diskussionen. Om du blev osäker på vad jag menade, så hade det självklart varit läpmpligt att du bett mig om ett klargörande.

Istället går du till personangrepp och anklagar mig för att "ljuga".

Jag lämnar lugnt över till läsaren att själv avgöra vem det är som diskuterar ohederligt i tråden.

En fråga. Har du någon referens till känd forskning som du använder som underlag när du kommer till slutsatsen att huvudrörelsen måste ha orsakats av en "nervreaktion"? Eller ska vi lägga även det till handlingarna?
Citera
2017-07-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Han visar den dagen efter mordet för hugade spekulanter (några reprentanter från Major Media), varav en från LIFE köpte originalfilm med rättigheter för 25000 dollar, något som senare avslöjades var 6 ggr mer i 5 årliga utbetalningar.

Det finns givetvis möjligheter även för LIFE att tjäna stora pengar på filmen. Dokumentärer. Föreläsningsturnéer. TV-visningar, etc. Trots det visade man inte filmen publikt en enda gång, trots den i samtiden astronomiska inköpskostnaden på 350 000 dollar.
ande, mer än ett halvt sekel senare, pågår i detta nu.

25 000 x 6 = 150 000

125 000 x 5 = 750 000

Hur blir det på något vis 350 000? Eller har jag missat nåt?

I övrigt är det bara att konsterna att du inte verkar ha kontakt med verkligheten, när du påstår att SnakePlisssken skulle haft fel hela vägen, då det är ett solklart faktum att DU är den som beslagits men lögner och bevisade falska påståenden otaliga gånger i tråden. Så den som diskuterar ohederligt och uppvisar tydliga bevis på att vara rättshaverist är du själv.

Varför i hela friden skulle inte Kennedy kunna knycka till i nån nervreaktion i den situationen när det är välkänt att t ex höns som slaktas kan sprätta iväg och kuta iväg bra många meter med avhugget huvud....

Kennedys huvudrörelse i denna händelse bevisar föga eller ingenting, då det är plenty med andra saker som visar att det mest sannolika är ett skott av Oswald från TSBD.
Citera
2017-07-30, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
25 000 x 6 = 150 000

125 000 x 5 = 750 000

Hur blir det på något vis 350 000? Eller har jag missat nåt?
Helt korrekt. Jag räknade fel i villervallan. 150 000 dollar, ca 800 000 dollar/6,5 miljoner kronor i dagens köpkraft. LIFE tjänade inte någonting på den rörliga filmens rättigheter, eftersom att man låste in den i 12 år utan att visa den publikt och därpå sålde tillbaka den för 1 dollar till Zapruder, när Geraldo Rivera visade en piratkopia av den för det amerikanska folket i sin TV-show, Good Night America, 1975.

När sedan filmen föll under JFK Records Act 20 år senare så fick familjen Zapruder ytterligare 16 miljoner dollar, den här gången av USA's skattebetalare.

Citat:
I övrigt är det bara att konsterna att du inte verkar ha kontakt med verkligheten, när du påstår att SnakePlisssken skulle haft fel hela vägen, då det är ett solklart faktum att DU är den som beslagits men lögner och bevisade falska påståenden otaliga gånger i tråden. Så den som diskuterar ohederligt och uppvisar tydliga bevis på att vara rättshaverist är du själv.
Precis som ovan erkänner jag direkt när jag har fel i sak. Alltid. Om du menar att något annat jag har prenterat i diskussionen med SnakePlisssken inte stämmer, så går det ju utmärkt att presentera det. Precis som du gjorde här ovan.

Citat:
Varför i hela friden skulle inte Kennedy kunna knycka till i nån nervreaktion i den situationen när det är välkänt att t ex höns som slaktas kan sprätta iväg och kuta iväg bra många meter med avhugget huvud....
Jag har bett SnakePlisssken att presentera sitt underlag för den typen av nervreaktion han menar orsakade rörelsen. Jag väntar fortfarande på att han gör det.

Vad gäller får, kanin, höna och andra djurs reaktioner på dödliga huvudskador så är dessa anatomiskt helt olika människan. Dessutom är det oftast de muskler som reagerar reflexmässigt vid plötslig fara som även aktiveras i dödsögonblicket och även här är det helt andra muskler än hos människan.

Citat:
Kennedys huvudrörelse i denna händelse bevisar föga eller ingenting, då det är plenty med andra saker som visar att det mest sannolika är ett skott av Oswald från TSBD.
Det som diskuteras för närvarande är just huvudrörelsen och vad som kan ha orsakat den. Andra argument för- och emot ett skott framifrån bemöter jag gärna när den här huvudrörelsen är avklarad.

Jag har visat att den här huvudrörelsen:

- Inte kan ha orsakats av avslappning + limons accellerering + kula bakifrån.

- Inte kan ha orsakats av en s.k. jet-effekt + kula bakifrån.

- Mycket väl kan ha orsakats av överfört momentum/energi + kula framifrån.

Och, att jag väntar på en vetenskapligt underbyggd förklaring som går ut på att rörelsen kan ha orsakats av en "nervreaktion" + kula bakifrån.

Har du en sådan du vill argumentera mer utförligt för?

Var så god.
Citera
2017-07-30, 22:30
Avstängd
Citat:
Kennedys huvudrörelse i denna händelse bevisar föga eller ingenting...
Fel. OM det bevisas att JFK's huvudrörelse inte kan ha orsakats av någonting + en kula bakifrån, så återstår en kula framifrån som överför momentum och energi i kulans färdriktning. Att det här var fullt möjligt redovisar jag med citaten och beräkningarna från Donald Thomas i hans bok, Hear No Evil.

Har du invändningar i sak? Var så god.
Citera
2017-07-30, 23:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Återigen är det felaktigheter om huvudrörelsen och att det kommer från ett skott framifrån som har någon kraftpåverkan, nej skott med hög hastighet ger ingen sådan påverkan, läs https://www.quora.com/Is-a-real-life-gunshot-as-lethal-as-it-looks-in-movies andra ilägget förklarar korrekt att:

Citat:
3.) Gunshots almost never knock you down. The impact that the gunshot victim feels is equal to the recoil that the shooter feels. The mass of the gun helps absorb the recoil, of course, but if a bullet passes through someone, then most of the kinetic energy is never transferred. There are cases where a bullet injury causes spontaneous muscle contractions, or the victim stumbles, but the inertia of the bullet simply doesn't have the power to knock a man off his feet.

Inte heller kommer huvudet hoppa till, ett skott av pistol på nära håll eventuellt, men precis som jag länkat till tidigare är pateloger eniga om att kroppen inte hoppar till vid skott genom en kraftpåverkan av själva skottet.
Citera
2017-07-31, 00:30
Avstängd
Citat:
Eftersom varken du eller din kompis SnakePlisssken tycks se något värde i att ens försöka argumentera för er "nervreaktion" eller visa något vetenskapligt underlag/beräkningar som stöd, så ska jag försöka lista Donald Thomas invändningar mot en sådan, återigen i boken, Hear No Evil.

(1.) Thomas börjar med de reaktioner som uppvisas av diverse djur, som får, kaniner, höns, mm, och hur dessa påstås utgöra bevis för att så skedde även med JFK:

Neither the erector spinae, or any other muscles in the back are capable of causing a backward lunge of the body by their contraction.

Thomas föreslår därpå att var och en själv kan sätta sig på exempelvis sängkanten och själv testa att blixtsnabbt försöka åstadkomma JFK's huvudrörelser. Det går inte eftersom vi inte har ett fårs anatomi.
The Panel's mention of stiffening of the body suggests that they had confounded the decerebrate rigidity exhibited by the goat in its death throes with the mechanism invoked by Sturdivan, even though Sturdivan explained, correctly, that rigidity is a delayed, not instantaneous, reaction to decerebration.
The rearward movement of the head began at impact without the delay or latency that characterizes the extensor reflex of decerebrate rigidity.

(2.) Thomas diskuterar därpå något som kallas Moro-reflexen som är momentan och naturlig för människor:
the Moro reflex is essentially instantaneous, notable for its extraordinarily short latency. But also unlike decerebrate rigidity the limbs flex inward rather than extend outward, drawing the body into a fetal position including tucking of the head into the shoulders.
Effekten är momentan, men visar ett rörelsemönster som är det omvända det som JFK visar vid huvudskottet.

(3.) Nästa kända nervreaktion han tar upp kallas på engelska för "myoclonic jerks" och är en typ av ryckningar som ibland kan uppstå bl.a. vid exekutioner, något som Thomas avför med bl.a. det här citatet:
Consequently, there is an inherent delay or latency period before the onset of convulsions. There was no delay in the rearward movement of the President's head.
Reaktioner av den här typen uppstår alltid med en viss fördröjning, vilken inte finns där i fallet med JFK, där huvudet kastas bakåt momentant/omedelbart när kulan träffar.

(4.) Slutligen skriver han så här i mer allmänna ordalag (Grand Mal seizure) om mer eller mindre möjliga/omöjliga nervreaktioner som förklaring till huvudrörelsen:
Slow motion examination of the Zapruder film by the ITEK corporation demonstrated that the head snapped backwards first, with the shoulders following, with the body then toppling over backwards and to the left.42 Had an explosive motor spasm occurred, a sort of Grand Mal seizure, the shoulders and the head would have jerked backwards at the same time. Nothing like that happened.

Slutligen vill jag tillföra den intuitiva perceptionen hos gemene man och som ledde till att Kongressen till slut såg sig tvungen av den allmänna opinionen att genomföra en ny utredning av mordet. Att det ser ut som att JFK träffas av ett baseball-trä snett framifrån och att huvudet kastas snett bakåt som reaktion på en yttre kraft, inget annat.

Att det inte var ett baseball-trä, vet vi.
Senast redigerad av onopono 2017-07-31 kl. 00:44.
Citera
2017-07-31, 01:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Återigen är det felaktigheter om huvudrörelsen och att det kommer från ett skott framifrån som har någon kraftpåverkan, nej skott med hög hastighet ger ingen sådan påverkan, läs https://www.quora.com/Is-a-real-life-gunshot-as-lethal-as-it-looks-in-movies andra ilägget förklarar korrekt att:
Citat:
3.) Gunshots almost never knock you down. The impact that the gunshot victim feels is equal to the recoil that the shooter feels. The mass of the gun helps absorb the recoil, of course, but if a bullet passes through someone, then most of the kinetic energy is never transferred. There are cases where a bullet injury causes spontaneous muscle contractions, or the victim stumbles, but the inertia of the bullet simply doesn't have the power to knock a man off his feet.
JFK var ihopsjunken lite snett framåt när huvudskottet träffade vilket indikerar reducerad muskelkontroll orsakad av första skottet. Huvudet vilar som bekant på en kotpelare och är personen då sittande och dessutom avslappnad så behövs inte så mycket för att påverka det i någon riktning. Jag redovisade Donald Thomas beräkningar från ett vanligt 30-30 jaktgevär och enligt dessa finns det gott om momentum över till att orsaka huvudrörelsen synlig i Z-filmen.

Är det något som inte stämmer i de beräkningarna menar du?

Citat:
Inte heller kommer huvudet hoppa till, ett skott av pistol på nära håll eventuellt, men precis som jag länkat till tidigare är pateloger eniga om att kroppen inte hoppar till vid skott genom en kraftpåverkan av själva skottet.
Här är det fråga om ett gevärsskott från ca 30 meter med en frangible bullet. Det är fortfarande ingen som tror att skottskador får de effekter som syns i våldsfilmer, endast att tillräckligt momentum och energi kunde överföras till huvudet för att orsaka kastet bakåt.

Ingen annan förklaring framförd så här långt håller för en närmare granskning.
Senast redigerad av onopono 2017-07-31 kl. 02:02.
Citera
2017-07-31, 02:15
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Räckte det inte med en kula genom huvudet, menar du?

Nej, bläckfiskgiftet var direkt dödande. Skjuta med gevär på 60talet mot ett rörande mål är otroligt svårt.

Här kan du se hans teori som är fylld av bevis https://www.youtube.com/watch?v=SrITvrpH8XM. Det finns en längre dokumentär William Cooper - Kennedy the Sacrificed King. Lyssna inte på Alex Jones o Jesse Ventura m.m. för de är falska. William Cooper var en äkta källa som också blev mördad för det han visste. Han avslöjade ju även 9/11 före det hände.
Citera
2017-07-31, 07:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
JFK var ihopsjunken lite snett framåt när huvudskottet träffade vilket indikerar reducerad muskelkontroll orsakad av första skottet. Huvudet vilar som bekant på en kotpelare och är personen då sittande och dessutom avslappnad så behövs inte så mycket för att påverka det i någon riktning. Jag redovisade Donald Thomas beräkningar från ett vanligt 30-30 jaktgevär och enligt dessa finns det gott om momentum över till att orsaka huvudrörelsen synlig i Z-filmen.

Är det något som inte stämmer i de beräkningarna menar du?

Här är det fråga om ett gevärsskott från ca 30 meter med en frangible bullet. Det är fortfarande ingen som tror att skottskador får de effekter som syns i våldsfilmer, endast att tillräckligt momentum och energi kunde överföras till huvudet för att orsaka kastet bakåt.

Ingen annan förklaring framförd så här långt håller för en närmare granskning.

Ja beräkningen är irrelevant och tar in parametrar som är ointressanta, likasom dina tillagda parametrar.

Första skottet kan inte i någon anatomisk faktabok ge minskad muskelkontroll, JFK var vid medvetande och rör sig efter första skottet, nackmukselaturen är inte skadad. Alltså en felaktig parameter som inte har med saken att göra. Vad kotan har med saken att göra är bortom logik.

Beräkningen svamlar om huvudets vikt hos JFK vilket är också irrelevant. Kulor med hög hastighet penetrerar en mänsklig kropp utan att föra över energi till kroppen, oavsett mjukdelar eller skalleben, kraften hos kulan är större än motsvarande hos skelettet att hålla emot. Utan formel som använts så är den icke metriska systemet beräkningen omöjligt att granska, massa påståenden om beroende utan fakta. Sedan är hastigeten lägre än utpekat vapen.

Jaha då är helt plötsligt är det 30 m och en mjuk kula från Grassy Knoll baserat på vaddå. Alltså har då Sherry fel att Grassy Knoll inte är platsen för skottet? 30 meter är mest irrelevant då kulans energi med en utgångshastighet på 770 m/s inte hinner minska till en nivå där den skulle kunna påverka huvudet i överförd energimängd.

Och vad som skulle visa att det är en mjuk kula kommer från?

Återigen är det konstigt att ledande pateologer, ballistiker mf.l. som jobbar med undersökning och forskning inom skottskador i ren upphetsning höjer dessa beräkningar och slutsatser av dessa två personer. Det beror på att dessa slutsatser är fel och saknar stöd i vetenskap och be/prövade metoder.
Citera
2017-07-31, 10:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
[...]

Vad gäller får, kanin, höna och andra djurs reaktioner på dödliga huvudskador så är dessa anatomiskt helt olika människan. Dessutom är det oftast de muskler som reagerar reflexmässigt vid plötslig fara som även aktiveras i dödsögonblicket och även här är det helt andra muskler än hos människan.

Det som diskuteras för närvarande är just huvudrörelsen och vad som kan ha orsakat den. Andra argument för- och emot ett skott framifrån bemöter jag gärna när den här huvudrörelsen är avklarad.

Jag har visat att den här huvudrörelsen:

- Inte kan ha orsakats av avslappning + limons accellerering + kula bakifrån.

[...].

Dumheter, får och kaniner har som alla däggdjur stora likheter anatomiskt och när det gäller dödliga huvudskador är likheterna stora med djuret människa.

Du har inte på något sätt visat på att avslappning oavsett acceleration eller retardation av bilen inte är den plausibla orsaken, du har bara citerat JFKlancet eller Mary Ferell foundation knutna personer som påstår massa saker utan härledning.
Citera
2017-07-31, 11:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jag har skrivit om detta tidigare. Nerverna i hjärnan kan stimuleras så att kroppen reagerar på motsatt sida - så när jfk's högra hjärnhalva slets sönder av kulan kan nerverna reagerat och fått musklerna på vänster kroppshalva att dras samman, vilket förstås kan vara orsaken till att jfks huvud drogs åt vänster.

"[Gustav] Fritsch was a surgeon on the battlefields of the Franco-Prussian War. As he dressed a soldier's open head wound, he noticed that the body seemed to twitch on the opposite side of the head wound, which would later be known as the brain's contralateral control of the body.

https://books.google.se/books?id=VZM5DgAAQBAJ&pg=PT62&lpg=PT62&dq=head+twi tch+upon+execution&source=bl&ots=yZhMt7n99w&sig=_q kcxWqMDzR7CAuPeNC5ynmCWSw&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiw y82nkLPVAhXPLVAKHY3DBtsQ6AEITDAE#v=onepage&q=twitc h&f=false

Finns ju även andra möjliga förklaringar såsom postmortem spasm (fenomenet när man i dödsögonblicket fastnar i krampartat tillstånd - exempelvis knutna händer, men det kan drabba vilken vilken muskelgrupp som helst), men det borde i så fall betyda att nackmusklerna fortsatte vara låsta även i döden vilket jag inte vet om så var fallet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-31 kl. 11:18.
Citera
2017-07-31, 18:54
Medlem
Citat:
JFK var ihopsjunken lite snett framåt när huvudskottet träffade vilket indikerar reducerad muskelkontroll orsakad av första skottet.
Det finns inget sådant samband. Det är dina klockan 1 på natten fantasier som spökar.

Kennedy kan röra på sig av fri vilja eller av en reflex, orsakad av kulan, det vet vi inte.

Citat:
Huvudet vilar som bekant på en kotpelare och är personen då sittande och dessutom avslappnad så behövs inte så mycket för att påverka det i någon riktning.

Och är JFK avslappad så borde han åka framåt när bilen minskar sin hastighet och åka bakåt när bilen ökar sin hastighet.

Citat:
Här är det fråga om ett gevärsskott från ca 30 meter med en frangible bullet.
Ingen har sett denna fantasi skytt. Kennedy har heller inga skador av den spännande frangible kulan. Inget ingångshål. Inget utgångshål. Inga skador eller spår av kulan har heller påträffats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in