Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Tack för dina förtydliganden av dina påståenden. Jag har inte engagerat mig så mycket i andra försvinnande som just detta.
Skulle vara intressant att höra dina teorier om följande frågor
Om det är så att P tänkte och har begått självmord, varför dumpa väskorna lite här och där?
Varför på en ort som tydligen är ganska okänd för honom?
Tycker han borde finnas ganska när station om så är fallet, varför hittas han inte?
Bra frågor som tyvärr inte har några bra svar. Det man då måste hålla i minnet är att andra teorier inte ger bättre förklaringar de heller. Åtminstone inte på fråga ett och två. Vad vi säkert vet är att det inte ligger något brott bakom att han kliver av tåget och lämnar stationsområdet med sin packning, det vet vi utifrån vittnesmål och övervakningsfilm.
Kanske började allt med en stigande hopplöshetskänsla och ångest. Han går utan mål och känner snart att varför ska jag bära på den här väskan, vad tjänar det till. Så han ställer den bara ifrån sig. En stund senare tänker han samma sak om ryggsäcken och eftersom den är lättare kastar han den en bit ifrån sig.
Visst är det irrationellt, men i det verkliga livet handlar människor inte sällan irrationellt och planlöst. Ett misstag jag gång på gång ser folk göra i krimtrådarna och även här i Försvunna är att de utgår från att folk alltid haft mer eller mindre goda skäl till att göra eller säga som de gjort eller sagt.
Vad tänkte han sen, vad planerade han? Det vet vi inte, vi famlar i mörkret.
Ja, jag tänker också att hans kropp inte borde finnas jättelångt från stationsområdet. Jag tror inte att han har vandrat flera mil, även om det inte säkert kan uteslutas. Så varför har han då inte hittats? Det skulle krävas en analys av sökområdena. Vad vi vet från andra fall är att människor ibland hittats döda förbluffande nära den plats de försvann på, trots att sökinsatser gjorts i det området.
Här ett inlägg från mig i en annan tråd med ett par exempel:
(FB) Julia 48, försvunnen i Åhus, 2016-12-03