2017-07-31, 00:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"FIKK" avslutade söket klockan 18.00 i söndags!

Varför skulle grupptillgängligheten ändras plötsligt om det inte är någonting stort. som hänt?
Dessutom är har ledarskapet minskat i antal!
Usch, ja.
Kolla på FIKKs sida. Hittar inte dagens sök! Är jag snurrig?
Citera
2017-07-31, 00:27
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Internt bråk?
Obekväma frågor?
Arga administratörer?
Pappan som brände av något så där som han gör ibland?

Kan lika gärna vara interna saker som de inte vill att vi ska diskutera här.

Visst, men det föranleder inte till ändring av grupptillgänglighet och de skulle säkert aldrig erkänna, att de varit oense i ledningen!
Bättre kan Du!
Citera
2017-07-31, 00:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jo, så kanske det är att polis säger till anhöriga att personen ifråga är vid liv, men inte att de fått uppgiften från något sjukhus eller likn. Då säger de bara att de har fått detta bekräftat.

Det känns bara så märkligt att denne kille skulle gå och ta livet av sig - han verkar vara en riktig "spjuver" om man lägger ihop alla filmer och foton. Men självklart kan han ha mått riktigt riktigt dåligt inombords och gjort så i många många år och dolt detta. Det jag tycker talar emot är det arbete han lagt ner under våren, sådant brukar man oftast inte lyckas med om man är deprimerad. Han kan mycket väl ha någon diagnos, kanske ej fastställd, som föräldrarna inte vet om alt inte velat gå ut med.

Jag hoppas de på något sätt hittat honom eller hört av honom så denna cirkus får ett slut. Synd bara på alla härinne som man ändå tycker är både kloka och roliga även om man inte alltid tycker lika. Men då får vi väl diskutera vidare i fenomenet HP-gruppen

Ja vi får verkligen hoppas att han hittats så anhöriga får ett besked som de kan bearbeta för att gå vidare.
Håller med lite trist för "vår familj" här inne men det försvinner så många så vi får hjälpa till att försöka hitta någon annan
Citera
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Det skulle förvöna mig om det kommer ett positivt besked!
Då skulle inte gruppen lagts på is , tråd plötsligt stängas och tre ledare fly fältet!
Kan Du inte se om det bara är 8 sektledare nu eller om tre gömt sig?
Jag hittade inte "Utropstecknet!" Till exempel... Antar jag i alla fall!

Det är 8 admins, varav föräldrarna är 2 av dom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, ja.

Hittar inte heller något om söndagens sök.
Citera
2017-07-31, 00:30
Medlem
zippzons avatar
nej tror på något annat ,dom har brainstormat ihop en ny plan för hur P ska hittas vid liv med Swishpengarna,av döma av responsen så kan det inte funkat så jävla bra att få ihop folk
Citera
2017-07-31, 00:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Det är 8 admins, varav föräldrarna är 2 av dom...

Ja! Jag skrev ju, att TRE försvunnit! Däribland "Utropstecknet!"
Citera
2017-07-31, 00:31
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Visst, men det föranleder inte till ändring av grupptillgänglighet och de skulle säkert aldrig erkänna, att de varit oense i ledningen!
Bättre kan Du!

Självklart skulle de stänga gruppen annars ser vi ju hur oense de är - allt kommer att nagelfaras i denna tråden. Ser inte så snyggt ut.
Citera
2017-07-31, 00:34
Medlem
Citat:
Usch, ja.

https://www.facebook.com/fikksweden/posts/1121086534688488
Citera
2017-07-31, 00:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för dina förtydliganden av dina påståenden. Jag har inte engagerat mig så mycket i andra försvinnande som just detta.

Skulle vara intressant att höra dina teorier om följande frågor
Om det är så att P tänkte och har begått självmord, varför dumpa väskorna lite här och där?
Varför på en ort som tydligen är ganska okänd för honom?
Tycker han borde finnas ganska när station om så är fallet, varför hittas han inte?

Bra frågor som tyvärr inte har några bra svar. Det man då måste hålla i minnet är att andra teorier inte ger bättre förklaringar de heller. Åtminstone inte på fråga ett och två. Vad vi säkert vet är att det inte ligger något brott bakom att han kliver av tåget och lämnar stationsområdet med sin packning, det vet vi utifrån vittnesmål och övervakningsfilm.

Kanske började allt med en stigande hopplöshetskänsla och ångest. Han går utan mål och känner snart att varför ska jag bära på den här väskan, vad tjänar det till. Så han ställer den bara ifrån sig. En stund senare tänker han samma sak om ryggsäcken och eftersom den är lättare kastar han den en bit ifrån sig.

Visst är det irrationellt, men i det verkliga livet handlar människor inte sällan irrationellt och planlöst. Ett misstag jag gång på gång ser folk göra i krimtrådarna och även här i Försvunna är att de utgår från att folk alltid haft mer eller mindre goda skäl till att göra eller säga som de gjort eller sagt.

Vad tänkte han sen, vad planerade han? Det vet vi inte, vi famlar i mörkret.

Ja, jag tänker också att hans kropp inte borde finnas jättelångt från stationsområdet. Jag tror inte att han har vandrat flera mil, även om det inte säkert kan uteslutas. Så varför har han då inte hittats? Det skulle krävas en analys av sökområdena. Vad vi vet från andra fall är att människor ibland hittats döda förbluffande nära den plats de försvann på, trots att sökinsatser gjorts i det området.

Här ett inlägg från mig i en annan tråd med ett par exempel: (FB) Julia 48, försvunnen i Åhus, 2016-12-03
Senast redigerad av MrFold 2017-07-31 kl. 00:37.
Citera
2017-07-31, 00:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Behöver inte gå ända till Kumla för att hitta dammar.
Vet att en del av vattendragen har sökts av i Hallsberg, men någon som vet lite mer vilka? Och nu i helgen verkade som sagt MPs haft en sjörobot i sök i samband med Patriks försvinnande, då kanske i Kumla eftersom restaurang Varma Rum bjöd på varma mackor.
Men golfklubben känns som ett liten vattendrag i förhållande mot Nordsjön/Söderhavet som ligger innan? Tycker att det tvärtom finns mängder av vattendrag när jag kollar kartan

Det har ju pratats om tre dammar på norra sidan om järnvägsstationen i Hallsberg. Dessutom finns ju flera bäckar som leder ner och ut till iaf två av dammarna. Bäckarna leds dels ut till fälten men också ner mot centrum på andra sidan (södra sidan) järnvägen.
På södra sidan järnvägen finns ytterligare några vatten"hål".

Har ingen aning om hur djupa, breda, vattenfyllda dessa dammar eller bäckar är.

Klicka på siffrorna på kartan jag länkat, så kommer namnen upp:
* Punkt 1-3 dammar
* Punkt 4-5 förgreningar av Ralaån
* Punkt 6 förgrening av Ralaån som löper parallellt med Allégatan. Någon på har sagt vad
den heter, men minns det ej.
* Punkt 7 Woody
* Punkt 8 Dollarstore
* Punkt 9 Kumla golfklubb (zooma ut från kartan )

https://kartor.eniro.se/?c=59.072992,15.110922&z=15&d={%22m%22:[[59.070147,15.10397,%22Damm%22,0],[59.07608,15.083971,%22Damm%22,0],[59.077933,15.092897,%22Damm%22,0],[59.072706,15.113926,%22Rala%C3%A5n%22,0],[59.072397,15.128002,%22Rala%C3%A5n%22,0],[59.065073,15.109076,%22F%C3%B6rgrening%20av%20Rala %C3%A5n%22,0],[59.070688,15.110375,%22Woody%22,0],[59.075545,15.098691,%22Dollarstore%22,0],[59.123772,15.258808,%22Kumla%20golflubb%22,0]]}&q=%22Kumla%20golfklubb%22

Tack, det var mycket intressant!

Jag skulle som sagt inte bli förvånad om kroppen finns i något av vattendragen. Något som inte är samma sak som att jag är övertygad om att det är svaret på gåtan.
Citera
2017-07-31, 00:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Intervju med "kvinnan på tåget:" http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Till trådstarten.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in