2017-07-30, 21:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fast det står ju i Patrik-tråden på MPS så varför skulle det söket gälla nån annan?

Jahaaaa! Ja, då är det honom det gäller, men det kan ju fortfarande varit enbart "MPSare" med specialinhyrda, som sökte! Det har hänt tidigare!

Jag gjorde en vetenskaplig efterforskning och fick fram, att det sökts den 22 juli! Tacket skrevs dock för 23 timmar sedan!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-30 kl. 21:27.
Citera
2017-07-30, 21:10
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Hm, jag har visst missat nåt. För 22 timmar sen skrev MPS:

"Missing People Sweden MPS vill framföra vårat varma tack vid dagens sökinsats till Nordic UnderWater Inspection (NUWI) som sökte med en sjörobot. Restaurangen "Goda Rum" i Kumla som bjöd på fika och varma mackor.
Stort Tack!"
(enigt MPS sida på fb)

Har de också haft sök i helgen?

Ja såg det nu oxå undrar vilket vatten dom sökt av ,så MPS körde special på en lördag utan att sekten fick va med . Bra gjort hoppas dom hittade något av värde .
Citera
2017-07-30, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja det finns många frågetecken men P sa ju vi ses i Mjölby. Kanske någon annan farkost skulle ta honom dit så då tittade hon efter sin nya vän, trots att han gått av i Hallsberg

Hon kanske trodde att han bara bytte vagn, t ex för att de 4 killarna kom in. Det är ju inte säkert att hon såg precis hela vägen vart han gick. Vagnen bakom/framför?
Citera
2017-07-30, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon kanske trodde att han bara bytte vagn, t ex för att de 4 killarna kom in. Det är ju inte säkert att hon såg precis hela vägen vart han gick. Vagnen bakom/framför?

Hon trodde att han klev av tåget eftersom att hon kände att hon ville ropa på honom och springa efter.

Tåget bestod av två vagnar såvitt jag kan se på filmen.
Citera
2017-07-30, 21:38
Medlem
57Emmas avatar
Jag citerar tågkvinnans dotter som skrivit denna kommentar i MP

"Min mamma satt i samma vagn på tåget och säger att Patrik inte hade blommiga skor.
Skorna såg helt nya ut och var brun/beige. Hon tyckte mössan var mörkgrå"

Jag antar att vi kan utgå ifrån att det är sant.
Citera
2017-07-30, 21:40
Medlem
Vore ju väldigt intressant o viktig info om det är samtalet med mamma han avslutar med "puss o kram". Det borde väl mamman kunna svara på. Om de inte avslutade så då är det ju uppenbart att han ringt nån annan o denna nån sitter troligen inne med mer info. 😏
Citera
2017-07-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nyheter24, en webbtidning som jag inte har alltför stort förtroende för, skriver:

"Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24."

Alltså, Patrik ringer någon för oss okänd person (om han nu inte ringde sin mor igen) och avslutar samtalet med "puss och kram".

Vem var det han ringde måntro???

Men att säga puss kram,gör ju alla till varandra nu för tiden ,istället för att typ säga vi hörs! eller Ha det!
Han kanske helt enkelt ringde upp sin mamma för att tala om att pengarna kommit in på kontantkortet
Citera
2017-07-30, 21:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag citerar tågkvinnans dotter som skrivit denna kommentar i MP

"Min mamma satt i samma vagn på tåget och säger att Patrik inte hade blommiga skor.
Skorna såg helt nya ut och var brun/beige. Hon tyckte mössan var mörkgrå"

Jag antar att vi kan utgå ifrån att det är sant.

Och artikelförfattaren citerar, kvinnan säger;

Citat;

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.

– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.

Kvinnan säger svart, hennes dotter säger mörkgrå.

Jag antar att vi kan utgå ifrån att vi inte kan utgå ifrån något alls med bestämdhet.
Citera
2017-07-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Vore ju väldigt intressant o viktig info om det är samtalet med mamma han avslutar med "puss o kram". Det borde väl mamman kunna svara på. Om de inte avslutade så då är det ju uppenbart att han ringt nån annan o denna nån sitter troligen inne med mer info. 😏

Ja precis,mycket viktigt är det
Citera
2017-07-30, 21:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och artikelförfattaren citerar, kvinnan säger;

Citat;

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.

– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.

Kvinnan säger svart, hennes dotter säger mörkgrå.

Jag antar att vi kan utgå ifrån att vi inte kan utgå ifrån något alls med bestämdhet.

Stön, pust åter pust. Tror nog vi mer kan lita på dottern, tidningen kan ju få en mörkgrå till svart. Dessutom borde det vara den mössa han har på sig på bilden där han är väldigt fint klädd
Citera
2017-07-30, 21:53
Medlem
Liberty75s avatar
Jisses. Jag äter, går en runda, kollar i tråden igen och har missat massor. 😂 Eller inte. Det går väl mest runt, runt.

Dock tycker jag infon om killarna och samtalet med mobilkvinnan tillfört en del. Tänk om allt sånt samt exakt plats för väskorna hade redovisats från början - så många spekulationer vi/HP/föräldrarna hade sluppit!
Citera
2017-07-30, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Stön, pust åter pust. Tror nog vi mer kan lita på dottern, tidningen kan ju få en mörkgrå till svart. Dessutom borde det vara den mössa han har på sig på bilden där han är väldigt fint klädd

Artikelförfattaren citerar kvinnan, hon säger svart.

Man kan inte lita på någon, dock så brukar förstahandskällor vara mer pålitliga än andrahandskällor.

Förresten, vad är det han bär på i vänsterhanden när han går på perrongen. Något ljust som rör sig i takt med att han går, någon som ser vad det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in