2017-07-30, 20:16
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir jag så förvirrad runt det här med skorna.
Vet att det spekulerats i tråden om att det inte stämde med de blommiga skorna och att en kvinna på tåget sett att Patrik hade beiga skor.
Var det mobilkvinnan som sa det?

Så här stod det i Nyheter 24, tror det var 26/7-17 (min fetning):

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Står förstås att hon inte är helt säker på att beskrivningen stämmer. Men det står inte heller att hon tror att skorna var beiga.

Nu har vissa av er fått en del info på annat håll misstänker jag. Men det här med att de blommiga skorna fattades, har jag inte hört om tidigare. Var kommer den informationen ifrån?

Så vet vi med säkerhet att skorna Patrik bar var beiga?

Tar det igen: 😉 Dottern skrev i HP på ett tidigt stadium att hennes mamma sagt att han inte hade blommiga skor utan brun/beiga som dessutom såg nästan nya ut.

När detta togs upp i HP låååångt senare sa P:s mamma att eftersom P:s blommiga skor saknades i hans hem i Falun, trodde hon att det var dem han hade på sig.
Citera
2017-07-30, 20:17
Medlem
Pajosvs avatar
Nyheter24, en webbtidning som jag inte har alltför stort förtroende för, skriver:

"Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24."

Alltså, Patrik ringer någon för oss okänd person (om han nu inte ringde sin mor igen) och avslutar samtalet med "puss och kram".

Vem var det han ringde måntro???
Citera
2017-07-30, 20:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan på tåget vill ropa och springa efter P när han lämnar tåget men kan inte på grund av sin hund och att tåget strax skall avgå.

Trots att hon ser P lämna tåget i Hallsberg så tittar hon efter honom i Mjölby, varför då?

Ja det finns många frågetecken men P sa ju vi ses i Mjölby. Kanske någon annan farkost skulle ta honom dit så då tittade hon efter sin nya vän, trots att han gått av i Hallsberg
Citera
2017-07-30, 20:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I det stora hela, vad har skorna för central betydelse, kan du förklar det för mig?

P syns på perrongen i Hallsberg, han klev av där, skorna är av underordnad betydelse.

Nej, du har rätt i.
Eftersom jag inte tror att Patrik lever, så har det inte det. Men för de som tror att han lever, kan ju det vara ett bra signalement (de blommiga skorna).

Nej, vad jag menar är, att plötsligt kommer ny information upp. Var kommer de olika uppgifterna ifrån?
Citera
2017-07-30, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, du har rätt i.
Eftersom jag inte tror att Patrik lever, så har det inte det. Men för de som tror att han lever, kan ju det vara ett bra signalement (de blommiga skorna).

Nej, vad jag menar är, att plötsligt kommer ny information upp. Var kommer de olika uppgifterna ifrån?

Det kan bero på en mix av otydliga sagesmän samt slarv och misstolkning i media.
Citera
2017-07-30, 20:24
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Någon som vet hur många som anslut sig till söket idag?

I gruppen har inte många anmält sitt intresse.
Det står heller inte hur många / få, som kom!
I början redovisades sökarantalet flitigt varefter det påpekades, att många fler önskas på "söken!"
Citera
2017-07-30, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat;

Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24.

Enligt pappan Jörgen Linfeldt ska Patrik ha pratat ännu en gång med sin mamma.

Artikelförfattaren som är otydlig eller vad är det frågan om? P talade ännu en gång med sin mamma efter det att de talade om att fylla på kontantkortet? Då bör det vara mamman som han sa ungefär puss och kram till.
Citera
2017-07-30, 20:34
Medlem
57Emmas avatar
Att läsa inläggen på MPS fb-sida ger en del information
Det finns flera inlägg om sök av P med mycket kommentarer

Bl a har dottern till tågkvinnan bekräftat att mamman är helt säker på att skorna var beige(bruna och dessutom ganska nya

ett annat inlägg

citat
Min son o en vän följde efter en kille som liknade honom den natten, (ons) de ringde även polisen. När de fick besked att försöka prata med honom sprang de efter o ropa på honom. Han blev väl rädd o drog. Det var mellan Max och Viksäng, de ringde igen o sa att de tappa bort honom. Sen blev det inget mer.
slut citat
Citera
2017-07-30, 20:42
Medlem
Hm, jag har visst missat nåt. För 22 timmar sen skrev MPS:

"Missing People Sweden MPS vill framföra vårat varma tack vid dagens sökinsats till Nordic UnderWater Inspection (NUWI) som sökte med en sjörobot. Restaurangen "Goda Rum" i Kumla som bjöd på fika och varma mackor.
Stort Tack!"
(enigt MPS sida på fb)

Har de också haft sök i helgen?
Citera
2017-07-30, 20:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tar det igen: 😉 Dottern skrev i HP på ett tidigt stadium att hennes mamma sagt att han inte hade blommiga skor utan brun/beiga som dessutom såg nästan nya ut.

När detta togs upp i HP låååångt senare sa P:s mamma att eftersom P:s blommiga skor saknades i hans hem i Falun, trodde hon att det var dem han hade på sig.

Aha, tack!
Det har skrivits så mycket och jag har bara varit borta från tråden några timmar. Hinner inte läsa allt, ursäkta.

Och mamman ska ha varit mobilkvinnan alltså.
Citera
2017-07-30, 20:51
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Hm, jag har visst missat nåt. För 22 timmar sen skrev MPS:

"Missing People Sweden MPS vill framföra vårat varma tack vid dagens sökinsats till Nordic UnderWater Inspection (NUWI) som sökte med en sjörobot. Restaurangen "Goda Rum" i Kumla som bjöd på fika och varma mackor.
Stort Tack!"
(enigt MPS sida på fb)

Har de också haft sök i helgen?

"Mummelmummelmummel!" Carina! I Ditt inlägg här står det inte, att det gäller Patrik!
"MPS" kan ha sökt någon annan för 22 timmar sedan! Eller så ville de inte ha andra än "MPSare" med just den gången! Tusan också!
Citera
2017-07-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Mummelmummelmummel!" Carina! I Ditt inlägg här står det inte, att det gäller Patrik!
"MPS" kan ha sökt någon annan för 22 timmar sedan! Eller så ville de inte ha andra än "MPSare" med just den gången! Tusan också!

Fast det står ju i Patrik-tråden på MPS så varför skulle det söket gälla nån annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in