2017-07-30, 20:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
"0,45 promille säger väl allt". Nej det säger det att folk har dålig koll på hur alkohol fungerar och att pappan hade fått köra bil i de flesta av världens länder.

Jag säger inte att alkohol och föräldraskap är en gynnsam kombo generellt, men 0,45 är inte lika med oförmögen att ta hand om barn.

Med det sagt så hoppas jag att nån i mannens närhet ser till att han dör en långsam och smärtsam död om det finns nån heder bland hans släkt. Han är så jävla WT så jag håller honom skyldig oavsett promille. Förbannade inavlade skräp.
Citera
2017-07-30, 21:06
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"0,45 promille säger väl allt". Nej det säger det att folk har dålig koll på hur alkohol fungerar och att pappan hade fått köra bil i de flesta av världens länder.

Jag säger inte att alkohol och föräldraskap är en gynnsam kombo generellt, men 0,45 är inte lika med oförmögen att ta hand om barn.

Med det sagt så hoppas jag att nån i mannens närhet ser till att han dör en långsam och smärtsam död om det finns nån heder bland hans släkt. Han är så jävla WT så jag håller honom skyldig oavsett promille. Förbannade inavlade skräp.

Jag tänkte att 0.45 promille lät lite också om man testar någon en natt på väg hem från krogen.
Men att ha den mängden i kroppen en morgon efter man antagligen sovit, försökt återuppliva sitt barn, åkt in ambulans med henne och sen nån gång efter det bli testad så är det väl ändå rätt mycket?
Eller tänker jag helt galet där?
Citera
2017-07-30, 21:18
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Jag tänkte att 0.45 promille lät lite också om man testar någon en natt på väg hem från krogen.
Men att ha den mängden i kroppen en morgon efter man antagligen sovit, försökt återuppliva sitt barn, åkt in ambulans med henne och sen nån gång efter det bli testad så är det väl ändå rätt mycket?
Eller tänker jag helt galet där?
Det är mycket, som du framställer det så antar jag att barnet varit ensam hemma, han kom hem små lullig och något var fel. Han ska då gå säker p.ga detta?
EDIT: Promillen sjunker inte för att du sover, åker ambulans eller vafan du nu hittar på.
Citera
2017-07-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar nog inte om vad han gjort, utan vad han inte gjort

Här slår du huvudet på spiken. Synd om alla och olyckligt. Men inte utan ansvar.
Citera
2017-07-31, 00:50
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Det är mycket, som du framställer det så antar jag att barnet varit ensam hemma, han kom hem små lullig och något var fel. Han ska då gå säker p.ga detta?
EDIT: Promillen sjunker inte för att du sover, åker ambulans eller vafan du nu hittar på.

Fast vaddå? Om du dricker dig redlöst berusad under natten, alltså mer än att du har 0.45 promille och sen gör ett blåstest på förmiddagen efter så lär du ju inte ha ett lika högt värde som under natten?
Alkoholen går väl sakta ut ur kroppen och alltså minskar promillen med tiden.

Det jag menar är att har man ändå 0.45 promille i kroppen flera timmar efter man ska ha intagit alkohol sista gången, så borde han ju ha varit rätt full under natten när detta ska ha inträffat?
Citera
2017-07-31, 06:47
Medlem
Browngreeneyess avatar
Dom ser ut som blåsta korkknallar båda två. Helt säkert så har dom haft det tillgängligt för barnen att bara ta.
Citera
2017-07-31, 09:43
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Bara jag som inte kan hitta någon beskrivning av hur den stackars flickan dog?

Hur ska man kunna veta om pappan var skyldig om man inte vet hur hon dog?
Citera
2017-07-31, 11:15
Medlem
Meisjes avatar
Lill-tösen gick bort i maj och mamman har enligt Facebook sidan "Ge ditt stöd till Jolene" sagt att hon skall meddela vad som hänt flickan och vad som orsakde hennes död.... men inget hittills?!

Detta gör ju så att (vi) spekulanter får mer vatten på våra kvarnar och fortsätter spekulerandet....något som vet vad som hände?
Citera
2017-07-31, 12:17
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
Lill-tösen gick bort i maj och mamman har enligt Facebook sidan "Ge ditt stöd till Jolene" sagt att hon skall meddela vad som hänt flickan och vad som orsakde hennes död.... men inget hittills?!

Detta gör ju så att (vi) spekulanter får mer vatten på våra kvarnar och fortsätter spekulerandet....något som vet vad som hände?

Ja jag håller med. Om dem inte har något att dölja så borde de ha berättat vad som hänt och inte bara tysta ner alla som frågar.
Citera
2017-07-31, 15:44
Medlem
psflaxs avatar
Om man läser Pappans fejsbuck så verkar tösen haft cancer och gick på cellgifter.
Citera
2017-07-31, 16:12
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Om man läser Pappans fejsbuck så verkar tösen haft cancer och gick på cellgifter.

Det är den äldre tösen.. flickan som dog är alltså hennes lillasyster..
Citera
2017-07-31, 16:13
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Det är den äldre tösen.. flickan som dog är alltså hennes lillasyster..

OK, då snubblade jag på tröskeln igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in