2017-07-30, 15:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hen får väl träda fram, om hen vill.

Hen har f.ö. inte berättat för mig varför man låter kräftor ligga i vatten efter fångst (förutom att man uppenbarligen vill hålla dem vid liv lite till).
Men Jesus hur intressant jag måtte vara. Men tack för försök att landa on topic. Iaf till viss del..
För att de behöver syrerikt vatten (bur i sjö) och att de då tömmer ur tarmen om de förvaras nåt dygn. Är de badkar ska det vara minimalt vatten annars dör de.
Citera
2017-07-30, 16:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men Jesus hur intressant jag måtte vara. Men tack för försök att landa on topic. Iaf till viss del..
För att de behöver syrerikt vatten (bur i sjö) och att de då tömmer ur tarmen om de förvaras nåt dygn. Är de badkar ska det vara minimalt vatten annars dör de.

Aha, smart!

(Jo jag tillät mig en övergång där).

Men när du säger "minimalt med vatten", betyder det att mer kranvatten dödar dem eller att de måste kunna sticka upp huvudet över träcket? (Eller menar du "ett minimum vatten", dvs att det mycket väl kan vara mer?

Jag frågar förstås av utredningsskäl.
Citera
2017-07-30, 16:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Aha, smart!

(Jo jag tillät mig en övergång där).

Men när du säger "minimalt med vatten", betyder det att mer kranvatten dödar dem eller att de måste kunna sticka upp huvudet över träcket? (Eller menar du "ett minimum vatten", dvs att det mycket väl kan vara mer?

Jag frågar förstås av utredningsskäl.
Hahahaha, utredningstekniska skäl om signalkräftor. Ja, kranvatten har inte det syre som de kräver på sikt. Då handlar det om ett akvarium som Addhoc nogsamt intrett JMs rum på Hinseberg med.
Han kan det här med bajsnödiga kräftor.
Citera
2017-07-30, 16:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, utredningstekniska skäl om signalkräftor. Ja, kranvatten har inte det syre som de kräver på sikt. Då handlar det om ett akvarium som Addhoc nogsamt intrett JMs rum på Hinseberg med.
Han kan det här med bajsnödiga kräftor.

Jag förstår. Jo akvarievatten måste såväl cirkulera som filtreras och syresättas ganska snart, kommer jag ihåg.

Det reducerar litegrann sannolikheten för kräftbaljor fulla med kranvatten avsedda för kräftor förstås. Om de inte skulle kokas i det per omgående.
Citera
2017-07-30, 16:25
Medlem
develis avatar
"Någon giltig livförsäkring har aldrig funnits."
Om Folksam.
Fejkar han med hälsokontroll, att han absolut inte vill teckna men har nåt pappersex att visa upp för JM för att hålla henne lugn och nöjd?
Efter att han begärt ny blankett så inkommer Nadja i hans liv, han har skilsmässopapper redo men vet väl inte hur han ska ta sig ur det hela med tanke på barnen.

I breven från Folksam om krav på läkarundersökning ska en särskild blankett för läkarutlåtande ifyllas som bifogas. Det går inte att missa den informationen.
Aki går och gör hälsokontroll vid två tillfällen men skickar aldrig in den korrekta blanketten.

14 November 2014 ansöker Aki om livförsäkring Folksam på 6 miljoner
Sen gifter de sig i december så han lär i det skedet tro att han har en framtid med JM...

27 april ringer JM till Folksam och vill påskynda ärendet
4 maj ringer JM till Folksam och vill påskynda ärendet
5 maj begär Folksam läkarundersökning
21 maj ringer Aki och ber om ny blankett till ny adress
25 maj begär Folksam läkarundersökning
26 maj är Aki på hälsokontroll vid Nackahälsan
6 juni ringer JM och ber om ny blankett
2 juli är Aki på hälsokontroll vid Nackahälsan
8 juli inkommer dokument från Nackahälsan till Folksam gällande 26 maj + 2 juli
10 juli begär Folksam läkarundersökning samt info om att förs. annars avregistreras
Citera
2017-07-30, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förstår. Jo akvarievatten måste såväl cirkulera som filtreras och syresättas ganska snart, kommer jag ihåg.

Det reducerar litegrann sannolikheten för kräftbaljor fulla med kranvatten avsedda för kräftor förstås. Om de inte skulle kokas i det per omgående.
Vatten som sådant redo spelar väl ingen roll, huvudsaken är väl att det finns en rejäl bytta tillgänglig som hon möjligen plockat fram och låtsas ha redo för kräftkokande.
Citera
2017-07-30, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Dina inlägg har ändrat sig, du har verkligen lyssnat och tagit åt dig om skrivandet, de är så mycket mer lättlästa nu.
MEN, det som läggs JM till last har hon gjort innan denna rättegång drog igång. Det är det som gjorde att JM häktades och rättegången drog igång senare. Man skulle också kunna tolka det som att det är de två senaste åren (innan hösten 2016) som JM strulade till det ordentligt och att hon klarade sig kanske inte galant men klarade sig innan dess om än med mha pappa och mamma. Så vad var det som gjorde att JM strulade till det och landade där hon är nu? Skyll inte på MR, han var bara ett verktyg om än ett villigt sådant.
Nope mitt skrivsätt betår det är din förmåga att förstå som varierar. Skriver man "skit" endast om personer i fallet hänger du med men om man snackar juridik, förhörsteknik, afghaner i iran, motsägelser i fup, outredda åtgärder, nämdemän eller öppna utredningar hänger du inte med. Det blir för svårt för dig m fl. "JM är ett vider" eller "MR är en drogare" sådant kan du endast snappa upp och bemöta. Se inlägget jag nu citerar, din nivå och förståelseförmåga stannar där. Vad du dock inte riktigt ännu fattat är att MR "kan själv". Verkligen iögonfallande nu att exp lanserar sin första artikel om MR som mördare. Ger info från hans rpu där han vitt och brett pratar om sitt missbruk, sina konflikter, sitt kriminella leverne, något han mer än gärna berättar(läs skryter) om. Tyvärr är han för drogad i skallen för att se att det ena tar ut det andra. MR "föraktar" kvinnor och ser dessa som mindre varelser och enligt han själv tar ingen man order av en "kvinna". Likaså är MR mån att berätta att han blivit "förnedrad" av anki. Han klarar inga tillrättanden av någon men speciellt inte av så låga varelser som kvinnor. Men med en massa hjärntvättande från fhl går han med på att säga sig sist och slutligen blivit hunsad av just en kvinna för han får betalt för det. Får förmåneroch åk låtsas köpa hans ålder, ingen krutuppfinnare detta då man nu ser att både MR ch hans advokat blivit lurade av åk. MR kan skylla på droger sedan 9 års ålder men vad kan Larssa "plattan" Jähresten skylla på?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-30 kl. 16:31.
Citera
2017-07-30, 16:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Det har hon men personen jag citerade i citatet använde ordet missbrukar ist för missbrukat.
Om JB har slutat missbruka så är det ett steg i rätt riktning.
Det krävs rätt många ytterligare steg för att hon också ska frigöra sig från JM:s dåliga inflytande.
Citera
2017-07-30, 17:02
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Nope mitt skrivsätt betår det är din förmåga att förstå som varierar. Skriver man "skit" endast om personer i fallet hänger du med men om man snackar juridik, förhörsteknik, afghaner i iran, motsägelser i fup, outredda åtgärder, nämdemän eller öppna utredningar hänger du inte med. Det blir för svårt för dig m fl. "JM är ett vider" eller "MR är en drogare" sådant kan du endast snappa upp och bemöta. Se inlägget jag nu citerar, din nivå och förståelseförmåga stannar där. Vad du dock inte riktigt ännu fattat är att MR "kan själv". Verkligen iögonfallande nu att exp lanserar sin första artikel om MR som mördare. Ger info från hans rpu där han vitt och brett pratar om sitt missbruk, sina konflikter, sitt kriminella leverne, något han mer än gärna berättar(läs skryter) om. Tyvärr är han för drogad i skallen för att se att det ena tar ut det andra. MR "föraktar" kvinnor och ser dessa som mindre varelser och enligt han själv tar ingen man order av en "kvinna". Likaså är MR mån att berätta att han blivit "förnedrad" av anki. Han klarar inga tillrättanden av någon men speciellt inte av så låga varelser som kvinnor. Men med en massa hjärntvättande från fhl går han med på att säga sig sist och slutligen blivit hunsad av just en kvinna för han får betalt för det. Får förmåneroch åk låtsas köpa hans ålder, ingen krutuppfinnare detta då man nu ser att både MR ch hans advokat blivit lurade av åk. MR kan skylla på droger sedan 9 års ålder men vad kan Larssa "plattan" Jähresten skylla på?
Och där försvann du igen (men du har i alla fall lärt dig att använda stor bokstav ibland).
Du hade en intressant fundering tidigare: Vad var det som hände för tre år sedan som gjorde att JM började att sätta igång sina planer?
Citera
2017-07-30, 17:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
MR blev kränkt av JM:s föräldrars rasism. Det som är onämnbart att ens spekulera i idag. Inte PK nog.
Han valde själv att mörda dem.

Frågan är varför polisen ville sätta dit JM. Finns svar i tråden? En sexuellt aktiv kvinna som lever annorlunda?
JM:s föräldrar gillade inte MR och de övriga afghaner som JM omgav sig med.
Måste det betyda att de är rasister?
De flesta flyktingar som kommer hit är skötsamma men dit hör uppenbarligen inte de som ingick i JM.s bekantskapskrets.
JM fick ihop 10-12 personer som var villiga att delta i misshandeln av de sexutnyttjade pojkarna.
För mig visar det tydligt att det umgänge hon hade inte hör till de invandrare som är välkomna hit och det är lätt att inse att JM:s föräldrar inte ville ha dem i närheten.
Jag har inga som helst sympatier för SD men inte heller några sympatier för invandrare som kommer hit och gång på gång åker fast för brottslighet.
Både MR och JJ är personer som ingen normal person vill ha i sin närhet.
Citera
2017-07-30, 17:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
MR blev kränkt av JM:s föräldrars rasism. Det som är onämnbart att ens spekulera i idag. Inte PK nog.
Han valde själv att mörda dem.

Frågan är varför polisen ville sätta dit JM. Finns svar i tråden? En sexuellt aktiv kvinna som lever annorlunda?
Ja, vad taskigt av föräldrarna att inte tycka det är så lämpligt att dottern låter en öppet
knarkande asylsökande flytta in hos henne och de små tvillingarna.
Rasistiskt av dem att anmärka på detta.
"En sexuellt aktiv kvinna" som är så aktiv att hon tvingar till sig köttsligt umgänge med
två andra asylsökande ynglingar.

"Frågan är varför polisen ville sätta dit JM." Undrar du.
Frågan är väl snarare varför de inte ville sätta dit samma kvinna.
Hänvisar då till fallet med exmaken. Trots hur mycket som helst som pekade bort från
slutsatsen "naturligt drunkningsfall" så vägrade man från polishåll inleda en förundersökning.
Nästan alltså så att man anar ugglor i mossen eller snarast vassen i detta fall.
Du som är så konspiratorisk av dig annars borde ju rimligen reagera här också kan man tycka.

Att du står helt oförstående till varför JM blivit föremål för mordmisstankar och ett åtal
är rätt svårförståeligt faktiskt...
Det är inget som helst bestickande för hennes del tycker du när du lyssnar av de
hemliga inspelningarna, läser hennes otaliga lappar och vad hon i övrigt uppvisat?
Hon framstår som glasklart oskyldig ändå för dig? Som ett offer?
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-30 kl. 18:29.
Citera
2017-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
Det syns väldigt väl när du inte har koll på läget när du hoppar och svamlar från obduktion till psykologi. du genomsyrar tråden med det du tror är bättre vetande men det ter sig farsartat eftersom obduktion och rättsläkarnas slutsatser är malda genom rättegång utan att tala om vare sig tejp, sovsäckar och ältande nätterna genom. aki-fallet är svagt och det är vad obduktionen säger, att åk påstår sig finna stöd faller på ganska enkla resonemang vilket flera rättsvetare har uttalat sig om. sen att du ägnat hundratals inlägg att diagnossätta JM och nu sitter med samma protokoll som säkert hälften läst, och där kommer inte fram mycket mer än att JM är helt utan diagnos, men äger en personlighet som inte pk-ister och jantelag klarar av. herregud du skulle inte klara ens en lugn familjedebatt vid medelhavet, det är temperamanet och starka viljor utan att man för den skull inte för en sekund skulle backa för att ställa upp för sina närmaste när det krävs. dina resonemang har inte ett rätt utan du framstår som jobbigt motvalls, kort och gott, skev i skallen
Står det inget om psykopati i det bortsuddade? Med tanke på att det fanns en referens om sådana kriterier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in