2017-07-29, 21:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jag tyckte 2,1 miljard kändes som en bra deal för en underpresterande stjärna men nu börjar man inse hur svårt det blir att hitta en ersättare. Coutinho verkar bli svindyr, Juventus verkar inte sugna på att sälja Dybala och Veratti är väl körd?

Bale kanske?
Har snackats om Coutinho, Dembele, Dybala, Mbappi, Griezmann... somliga har olika positioner
Citera
2017-07-29, 21:24
Medlem
foool13s avatar
Det börjat luta åt att det är rätt att "släppa" Neymar... får man in Coutinho för runt hava den summan eller/och.. Dembele för en 7-800 miljoner så kanske man har gjort en bra deal, frågan är om klubbarna släpper de gubbarna dock..
jag har ingen aning om hur hans mentala tillstånd är men vill han flytta så kanske han skall göra det.

Coutinho kan vara Iniestas ersättare centralt på lite längre sikt också.. blev nästan bättre i Liverpool förra säsongen ju längre ner i plan han gick.

Dybala tycker jag är helt fel.. ser inte hur han skall kunna spela på kanten hela tiden, och han tappar bollen alldeles för mycket för att spela släpande centralt i ett Barca system.
Senast redigerad av foool13 2017-07-29 kl. 21:39.
Citera
2017-07-30, 05:03
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Nja, de största transfers de senaste åren har i princip samtliga skett väldigt sent.

Att Neymars övergång inte är officiell än skall enbart vara för att Barcelona, de totala jävla tomtarna, med kontraktsförlängningen förra året gav PimpPappan 26 miljoner Eur om Neymar stannade minst ett år. Den tiden rinner ut på måndag. Svårt att slå hur inkompetenta Barcas styrelse verkar vara och hur vidrigt pengakåt familjen Neymar är.

Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det börjat luta åt att det är rätt att "släppa" Neymar... får man in Coutinho för runt hava den summan eller/och.. Dembele för en 7-800 miljoner så kanske man har gjort en bra deal, frågan är om klubbarna släpper de gubbarna dock..
jag har ingen aning om hur hans mentala tillstånd är men vill han flytta så kanske han skall göra det.

Coutinho kan vara Iniestas ersättare centralt på lite längre sikt också.. blev nästan bättre i Liverpool förra säsongen ju längre ner i plan han gick.

Dybala tycker jag är helt fel.. ser inte hur han skall kunna spela på kanten hela tiden, och han tappar bollen alldeles för mycket för att spela släpande centralt i ett Barca system.

Det är precis som bludderbladder skrev; Barca släpper Neymar Jr till PSG så fort de kan göra kosing på honom. En schysst spelare, men får man två mille är det inget att diskutera. Då säljer man, och skrattar hela vägen (eller halvvägs) till banken.

Däremot funderar jag på om Coutinho är rätt "ersättare". Vid en sådan deal går man från Neymar, som spelar strikt i anfallet, till en annan brasse som lirar kedjespelare, men med möjlighet att befästa mittfältet också. I min mening känns det som att FCB förlorar anfallskvalitet. Visserligen stärker man sin mitt, vilket kan behövas med tanke på den mängd mål som släpptes in förra säsongen, men... Är det verkligen syftet med Coutinho?
Citera
2017-07-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
https://www.whufc.com/news/articles/2017/july/24-july/javier-hernandez-completes-transfer-west-ham-united
Chicharito är nu klar för West Ham.

Han skulle stannat i Tyskland. PL blir för bra för honom, fast man vet aldrig.
Senast redigerad av Figo-28 2017-07-30 kl. 09:05.
Citera
2017-07-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag tror han blir kvar.

Jag hoppas verkligen han lämnar, har sett fram emot att se honom i PSG.
Citera
2017-07-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Det är precis som bludderbladder skrev; Barca släpper Neymar Jr till PSG så fort de kan göra kosing på honom. En schysst spelare, men får man två mille är det inget att diskutera. Då säljer man, och skrattar hela vägen (eller halvvägs) till banken.

Däremot funderar jag på om Coutinho är rätt "ersättare". Vid en sådan deal går man från Neymar, som spelar strikt i anfallet, till en annan brasse som lirar kedjespelare, men med möjlighet att befästa mittfältet också. I min mening känns det som att FCB förlorar anfallskvalitet. Visserligen stärker man sin mitt, vilket kan behövas med tanke på den mängd mål som släpptes in förra säsongen, men... Är det verkligen syftet med Coutinho?

För det första tror jag inte att Coutinho kommer att säljas i sommar.
Skulle han däremot säljas så är han mer en ersättare för Iniesta än för Neymar. Iniesta har ett år igen på sitt kontrakt och är 33år.
Citera
2017-07-30, 12:17
Medlem
Hetaste ryktet angående Samba-Sam är alltså Celta Vigo nu, jag hoppas att han kan få till en transfer till Italien.
Citera
2017-07-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13

Barcelona skulle skämma ut sig själva om de ersatte Neymar med Coutinho och Dembele. De är två duktiga spelare men verkligen inte i närheten av de bästa i världen. De platsar knappt på bänken i Real Madrid.

Griezmann är det enda realistiska alternativet. Cashar man in 250 M euro så har man definitivt råd och aktivera Griezmanns klausul som ligger på 100 M euro. Skulle Barcelona lyckas med det så är det bara och lyfta på hatten för en sjukt bra deal. Jag vet att Griezmann har sagt att han inte tänker lämna denna säsongen men får man chansen och spela i Barcelona tackar man inte nej. Han har själv sagt att han vill till Barcelona men att han inte kan flytta ditt då de redan har MSN.
Citera
2017-07-30, 15:00
Medlem
Liverpool ser starka ut i försäsongen. Salah har gjort ett par snygga mål redan. Tror han har god potential att bli bästa köpet i Premier League denna säsong.

Det fattas bara en toppstriker för Liverpool nu känns det som. Origi har mycket att bevisa ännu, Firmino är mer av en offensiv mittfältare och Sturridge är gjord av glas. Hoppas innerligt att Liverpool kan signa Aubameyang.
Citera
2017-07-30, 15:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Liverpool ser starka ut i försäsongen. Salah har gjort ett par snygga mål redan. Tror han har god potential att bli bästa köpet i Premier League denna säsong.

Det fattas bara en toppstriker för Liverpool nu känns det som. Origi har mycket att bevisa ännu, Firmino är mer av en offensiv mittfältare och Sturridge är gjord av glas. Hoppas innerligt att Liverpool kan signa Aubameyang.
Auba kommer inte att flytta. Det har sagts för ett tag sen. Skulle han gjort det så skulle det skett tidigare och till någon av dom allra främsta klubbarna. Dit hör inte riktigt Liverpool.
Citera
2017-07-30, 15:45
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Barcelona skulle skämma ut sig själva om de ersatte Neymar med Coutinho och Dembele. De är två duktiga spelare men verkligen inte i närheten av de bästa i världen. De platsar knappt på bänken i Real Madrid.

Ok det tycker du.

Och jag hade inte köpt Griezmann och satt han på "kanten".
Citera
2017-07-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Auba kommer inte att flytta. Det har sagts för ett tag sen. Skulle han gjort det så skulle det skett tidigare och till någon av dom allra främsta klubbarna. Dit hör inte riktigt Liverpool.

Jag håller med dig. Liverpool är en väldigt "liten" klubb.
Har ingen historia och har inte vunnit några internationella titlar.
Frågan är väl mer, vilka klubbar som är så mycket större historiskt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in