Citat:
Ursprungligen postat av
bludderbladder
Nja, de största transfers de senaste åren har i princip samtliga skett väldigt sent.
Att Neymars övergång inte är officiell än skall enbart vara för att Barcelona, de totala jävla tomtarna, med kontraktsförlängningen förra året gav PimpPappan 26 miljoner Eur om Neymar stannade minst
ett år.

Den tiden rinner ut på måndag. Svårt att slå hur inkompetenta Barcas styrelse verkar vara och hur vidrigt pengakåt familjen Neymar är.

Citat:
Ursprungligen postat av
foool13
Det börjat luta åt att det är rätt att "släppa" Neymar... får man in Coutinho för runt hava den summan eller/och.. Dembele för en 7-800 miljoner så kanske man har gjort en bra deal, frågan är om klubbarna släpper de gubbarna dock..
jag har ingen aning om hur hans mentala tillstånd är men vill han flytta så kanske han skall göra det.
Coutinho kan vara Iniestas ersättare centralt på lite längre sikt också.. blev nästan bättre i Liverpool förra säsongen ju längre ner i plan han gick.
Dybala tycker jag är helt fel.. ser inte hur han skall kunna spela på kanten hela tiden, och han tappar bollen alldeles för mycket för att spela släpande centralt i ett Barca system.
Det är precis som
bludderbladder skrev; Barca släpper Neymar Jr till PSG så fort de kan göra kosing på honom. En schysst spelare, men får man två mille är det inget att diskutera. Då säljer man, och skrattar hela vägen (eller halvvägs) till banken.
Däremot funderar jag på om Coutinho är rätt "ersättare". Vid en sådan deal går man från Neymar, som spelar strikt i anfallet, till en annan brasse som lirar kedjespelare, men med möjlighet att befästa mittfältet också. I min mening känns det som att FCB förlorar anfallskvalitet. Visserligen stärker man sin mitt, vilket kan behövas med tanke på den mängd mål som släpptes in förra säsongen, men... Är det verkligen syftet med Coutinho?