2017-04-25, 21:54
Medlem
Finns det ingen FUP till detta? Varför släpper de inte FUP:en? Eller görs det bara när personen har lagförts?

Tycker polisen ska gå ut med vissa detaljer som de sitter inne på som inte är känt för allmänheten. Finns inget att förlora på det.
Citera
2017-04-25, 22:29
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Finns det ingen FUP till detta? Varför släpper de inte FUP:en? Eller görs det bara när personen har lagförts?
FUP finns hos polisen och den är inte avslutad. Den blir "släppt" (dvs offentlig) när åtal väckts mot någon. FUPen släpps inte innan dess eftersom polisen vill hemlighålla sitt arbete hittills av spaningstekniska och utredningsmässiga skäl. De måste ha saker som bara de och GM känner till, dels för att kontrollera om någon som erkänner verkligen är GM och inte en bedragare (du skulle bli förvånad hur många som erkänner brott de inte begått) och dels för att slå hål på en gärningsmans bortförklaringar när väl denne hörs.
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tycker polisen ska gå ut med vissa detaljer som de sitter inne på som inte är känt för allmänheten. Finns inget att förlora på det.
Polisen kan förlora de fördelar som jag beskrev ovan och de är livsviktiga för rättssäkerhet och för att hitta och lagföra GM. Finns inget att vinna för polisen att gå ut med fler uppgifter de gjort. De har gått ut med signalement, profilbild och flyktväg. Utöver detta så har de gått ut med en rad andra detaljer om händelseförloppet.
Citera
2017-04-30, 14:37
Medlem
Troligen var det något så simpelt som ett utökat självmord. Den gamla manhaftiga tanten misstogs för en man, men det var hon som dödade sig själv och pojken. Min teori.
Citera
2017-04-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Troligen var det något så simpelt som ett utökat självmord. Den gamla manhaftiga tanten misstogs för en man, men det var hon som dödade sig själv och pojken. Min teori.

Vad är meningen med sånna här inlägg? Det finns ju ingenting som tyder på att det du säger skulle kunna vara sant!
Offren har anhöriga och det finns mängder människor som på riktigt vill få det här löst, som gärna slipper läsa förolämpningar mot offren och rent dumma idéer.

Tyst ett litet tag i fallet nu?!
För några veckor sedan hade jag en känsla av att det var min tur att topsas, men det dök inte upp något.
I senaste intervjun lät det ju iallafall som det jobbas på fortfarande, och det fanns många uppslag kvar. Gissar att det var hög-odds-uppslag för annars skulle det väl vara mer fokus...
Citera
2017-04-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Vad är meningen med sånna här inlägg? Det finns ju ingenting som tyder på att det du säger skulle kunna vara sant!
Offren har anhöriga och det finns mängder människor som på riktigt vill få det här löst, som gärna slipper läsa förolämpningar mot offren och rent dumma idéer.

Tyst ett litet tag i fallet nu?!
För några veckor sedan hade jag en känsla av att det var min tur att topsas, men det dök inte upp något.
I senaste intervjun lät det ju iallafall som det jobbas på fortfarande, och det fanns många uppslag kvar. Gissar att det var hög-odds-uppslag för annars skulle det väl vara mer fokus...

Man måste ju vända på alla stenar... Min övertygelse har snarare stärkts den senaste tiden att det är tanten som är mördaren.
Citera
2017-05-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Man måste ju vända på alla stenar... Min övertygelse har snarare stärkts den senaste tiden att det är tanten som är mördaren.

Hur menar du att det skulle ha gått till?
Vittnena? Kniven? Mössan? Blandade DNA-profilen? Finns det då ett offer till eller vad?

Det du skriver låter som rent larv...
Citera
2017-05-03, 00:56
Medlem
IQ130s avatar
Kan det finnas koppling till mordet i Uppsala i går? I så fall student, 27-37 cirka, från Linköpingstrakten. Linköping är liksom Uppsala en hyggligt stor studentstad. Kniv har använts i båda fallen. Morden skedde tidigt på morgonen.
Citera
2017-05-03, 21:09
Medlem
Tror som GW. Någon ville ha ihjäl ungen, pga föräldrarna, sedan blev tanten vittne och tystades
Citera
2017-05-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Kan det finnas koppling till mordet i Uppsala i går? I så fall student, 27-37 cirka, från Linköpingstrakten. Linköping är liksom Uppsala en hyggligt stor studentstad. Kniv har använts i båda fallen. Morden skedde tidigt på morgonen.

En man i tjugoårsåldern är gripen för Uppsalamordet så han är för ung.
Citera
2017-05-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tror som GW. Någon ville ha ihjäl ungen, pga föräldrarna, sedan blev tanten vittne och tystades

Med allra största sannolikhet så har du rätt. Fast jag tror inte att gärningsmannen resonerade att tanten blev ett vittne. Snarare att hon hamnade i vägen på ett eller annat sätt.
Citera
2017-05-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Med allra största sannolikhet så har du rätt. Fast jag tror inte att gärningsmannen resonerade att tanten blev ett vittne. Snarare att hon hamnade i vägen på ett eller annat sätt.

Vad skulle motivet vara isf. tror du? Att farsan skattefuskade?
Citera
2017-05-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Vad skulle motivet vara isf. tror du? Att farsan skattefuskade?

Allmänt blattefiffel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in