Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ. JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJs föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna Book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJJ och liknande.
Av inhämtat yttrande med från Socialförvaltningen i Solna Stad, daterat den 20 december 2016, som kompletterats den 14 maj 2017 framgår att Antonio Toledano Book har varit aktuell för utredning hos socialtjänsten ett flertal gånger med anledning av brottsmisstankar och att han har tidigare beviljats insats i form av kontaktperson.
Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ. JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJs föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna Book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJJ och liknande.
Av inhämtat yttrande med från Socialförvaltningen i Solna Stad, daterat den 20 december 2016, som kompletterats den 14 maj 2017 framgår att Antonio Toledano Book har varit aktuell för utredning hos socialtjänsten ett flertal gånger med anledning av brottsmisstankar och att han har tidigare beviljats insats i form av kontaktperson.
Av vad som har citerats från FUP i tråden och informationen i tingsrättsdomen så oroar det mig att A blev dömd vad det gäller det sexrelaterade brottet, like mycket som det gör mig förbannad att man totalt förbisåg alkohollangningen till 13-åringen, m.fl.Jag håller med om att langningen borde få konsekvenser. Jag tycker olika än dig och anser att om alla vittnen hade kallats så hade Antonio fått ett betydligt strängare straff. I det stora hela tycker jag dock som dig. Jag vill inte att någon oskyldig blir dömd. Men jag är övertygad om att det inte är första gången Antonio våldtar en tjej och att vi bara sett början på hans "karriär". Jag hoppas att jag har fel men det är ytterst sällan det händer.
Hade samtliga vittnen kallats till Tingsrätten så tror jag att A hade frikänts. Åklagaren gjorde en fuling genom att inte kalla de vittnen som hade andra minnesbilder än tjejen som vittnade. Och hon som vittnade var i sig vag.
Det finns ingen som helst relevant information i detta - det är helt ointressant vad det gäller domstolens prövning av brottet som debatteras. Det här med "enligt en källa" är ju bara skvaller. Han har utretts av sociala gällande "brottsmisstankar".Jag förstår att du inte argumenterar för slöddret Antonio. En hel del information som jag återger från FUP är som du säger inte relevant i domen. För mig är det intressantare att läsa FUP eftersom jag där lär mig mer om personerna och kan bilda mig en egen uppfattning.
A må vara den största skitstöveln som går i ett par skor, men det måste fan i mig finnas mer substans när någon skall dömas i en domstol.
Jag debatterar inte till förmån för A, jag debatterar till förmån för rättssäkerheten. Jag vill att domen skall vara övertygande, och jag vill det då jag är självisk - jag vill inte ge domstolen möjligheten att förbise rättssäkerheten och en dag döma mig trots att jag är oskyldig.
Jag ger fullständigt fan i "fettot" A**a, vad hon har sagt och gjort är totalt oviktigt vad det gäller den här domen.Det stämmer att fettot Annas tidigare hot mot JJJ som Antonio ska ha misshandlat och våldtagit enligt FUP inte fanns med i domen. Jag tycker informationen är väldigt intressant. Knappast "otur" att där Antonio är går allt åt helvete.
Skulle uppgiften om tidigare våldtäkt ses som troligen så skulle jag tro att även den utreddes. Men, att någon har hört av någon.....det är fan i mig bara skvaller.
Jag är själv mycket förvånad över att åklagaren inte tog upp detta i åtalet. Här finns ju både solklara vitten och egna uppgifter som borde ha brukats.
Det var ingen som tvingade flickan att dricka. Sedan så hänvisar jag till min tidigare kommentar, A borde ha satts åt för langningen.Personligen tycker jag Antonio skulle ha ett nackskott eftersom han bjuder en 13-åring på alkohol och vill ha henne full. Men jag antar att fettot Anna tycker det är helt ok eller ska uppmuntras. "Klart ungdomarna ska ha kul!". Att 13-åringen även har värdelösa föräldrar är vi överens om. Men det är väl därför hon hänger med slödder som Antonio.
Att den 13-åriga flickan söp sig berusad vid det här tillfället, på den aktuella platsen, med dessa människor, det skyller jag helt på hennes föräldrar.
Ett "vittne" är medåtalad, andra vittnen motsäger varandra. En säger att hon satt på stenen och den andre att han satt på stenen. En är inte helt säker på att det var A, men tror det.Det andra vittnet tyckte jag var pålitligt. Tredje vittnet var Robin och där har jag redan skrivit att det är tveksamt hur mycket man kan lita på den vidriga polisaspiranten Robin. Men, att tre olika vittnen säger att Antonio våldtog 13-åringen är för mig väldigt övertygande. Robin är svajig och kan ljuga men det finns ingen anledning att de båda andra ljuger
Och den här kommentaren visar att du inte är det minsta objektiv utan att ditt korståg mot familjen har sitt ursprung i ett genuint hat.Du har helt rätt i att jag inte är objektiv. Jag är tydligen helt feluppfostrad och avskyr därför fega våldtäktsmän, de som utnyttjar tjejer och speciellt de som utnyttjar minderåriga tjejer. Jag tycker även det finns ett speciellt ställe i helvetet där värdelösa föräldrar samlas. De som inte bryr sig om var barnen är sent på kvällarna, vad de gör och vilka som är närvarande. Och där kommer fettot Anna och den svartjobbande väktaren Roberto hamna.
Jag motsäger inte att A är en skitstövel och att hans föräldrar är usla. Jag vet intent om dessa människor men tillstår att jag är förbannat trött på att se gråterskan i tidningarna. Men oavsett kvaliteten på dessa människor så vill jag inte att det tubbas på rättssäkerheten.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera