2017-07-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Ditt sympatiskryt tillför tråden piss.
En psykos är ingenting man kommer tillbaka i från bara sådär, så det låter knappast troligt.

Jo jag har förstått det nu , dumt av mig att tro att han efter en natt.utomhus kvicknat till ur sin psykos.Antar att psykosen snarare blir ännu vãrre då.
Förlåt.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 22:11.
Citera
2017-07-29, 22:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo precis,och det betyder att det kan inte ha varit sin mamma ha sa det där uttalandet till....eller hur.

Uttalandet löd ju.:
-Vi ses i Mjölby.

(Mamman o pappan stod och väntade i Malmö)

Så vem sa han det till.?

Thats the big question.!

Men det kan också ha uttalats.: -Vi hörs i Mjölby !
och då kan det mycket väl ha varit sin mamma han sa det till.

Kunde kvinnan till 100 %verkligen höra det som verkligen yttrades....?

"Tågdamen" sade ju, att Patrik sagt till HENNE , "Tågdamen." att DE skulle ses i Mjölby!
Det har ju ältats till förbannelse nu!
Citera
2017-07-30, 00:13
Medlem
NinaBes avatar
Redan i början av den här "tråden" spekulerade medlemmen "Fridfull" i, att norr delen av Hallsberg borde genomsökas! sidan 4 eller så.
En karta länkades. http://imgur.com/a/ZGzp6
I början finns även en karta där "Netto" är markerad och en tydlig där "återvinningscentralen" utmärkts!
Kartorna, som "Rutan" gjort ligger i trådstarten.
Det här är tidigare kartor!
Dock gäller samma områden!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-30 kl. 01:08.
Citera
2017-07-30, 00:56
Medlem
Liberty75s avatar
Läser intervjun med "tågkvinnan" igen.
I vagnen sitter endast hon och Patrik. Men när de fyra killarna kommer in, så sätter de sig runt Patrik. Märkligt beteende. Det vanliga är väl att man tar några andra säten om resten av vagnen är tom?

Konstigt också att inte Patrik helt enkelt reser sig och flyttar sig till ett annat hörn av vagnen om han känner sig trängd.
Citera
2017-07-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
I vagnen sitter endast hon och Patrik. Men när de fyra killarna kommer in, så sätter de sig runt Patrik. Märkligt beteende. Det vanliga är väl att man tar några andra säten om resten av vagnen är tom?

Konstigt också att inte Patrik helt enkelt reser sig och flyttar sig till ett annat hörn av vagnen om han känner sig trängd.

Ja precis, hade han flyttat över direkt till kvinnan hade de kanske ansett honom som någon slags morsgris, men en annan del utav vagnen hade ju funkat.
En annan fundering är ju, det finns 4 st platser mittimot varandra, och killarna var ju 4 st,så en av dem kunde ju inte få plats runt bordet,undrar, satt den killen själv då bakom dem,lite kompis -taskigt kan man tycka,så det hade ju varit mycket enklare att de satte sig tillsammans 4st på annat ställe i tåget.
Citera
2017-07-30, 01:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Fanns det fler lediga säten?
Vore det ledigt hos "Telefondamen" och hon såg, att Patrik verkade besvärad kunde hon fråga om han ville sitta hos henne! De hade ju "en telefon ihop" om än tillfällig!
Citera
2017-07-30, 01:07
Medlem
Citat:

Nja...anser det INTE märkligt att han sitter kvar. Tänker att det skapat ett ofrivilligt fokus runtom honom själv om han rest sig och bytt plats. Om P nu var/är drabbad av någon av de psykiska sjukdomsbilder som det resoneras kring...så tänker jag att man inte vill utmärka sig på något vis.
Citera
2017-07-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Nja...anser det INTE märkligt att han sitter kvar. Tänker att det skapat ett ofrivilligt fokus runtom honom själv om han rest sig och bytt plats. Om P nu var/är drabbad av någon av de psykiska sjukdomsbilder som det resoneras kring...så tänker jag att man inte vill utmärka sig på något vis.

Ne precis.
Men då istället är han modig nog att ställa sig upp, plocka på sig mössan och plocka ihop sina saker.
Hmm...
Tänkte på en sak, även om han sa:vi ses i Mjölby till kvinnan på tåget,så var han ju efter ett tags väntan inne på tåget helt säker på att han kommit fram till Mjölby, enligt vad han sagt till mamman.

En känsla som hela tiden slår mig att han fick inte riktigt ihop alla bitarna:
Jag tror, och kommer forsätta tro, att han räknade med att det var en timmes väntan just där han befann sig.
Sen håller jag med om att det inte går ihop med allt som sagts sinsimellan de olika personerna.
Citera
2017-07-30, 01:20
Medlem
Men visst är det konstigt att de inte hittar honom efter all sökning.....
Citera
2017-07-30, 01:32
Medlem
Ja jag får inte ihop det här. Var först övertygad om att han var död...men tvivlen på det har kommit efterhand. Tror alltmer på att han frivilligt håller sig undan. Möjligt kan det bero på på någon slags psykisk störning..och då är ju frågan hur "frivilligt" det är.
Citera
2017-07-30, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Ja jag får inte ihop det här. Var först övertygad om att han var död...men tvivlen på det har kommit efterhand. Tror alltmer på att han frivilligt håller sig undan. Möjligt kan det bero på på någon slags psykisk störning..och då är ju frågan hur "frivilligt" det är.

Jo, men var är han då.? Finns väl ingen normal funtad person som undanhåller en person med psykisk störning ifrån att få proffesionell hjälp, eller ?
Skulle vara ett helt gäng med folk som går på droger i så fall., som inte riktigt har koll på någonting mer än sitt begãr ,

MEN nu svãvar jag iväg igen.

varför skulle Patrik hamna bland sånt folk,han är ju bara en vanlig resenär ......som åker hem till familjen efter sin studietid., så.....? Jättemysko detta.

Möjligen att han alltid är van att skaffa sig. tågbiljetten på datorn och när han inte hade möjlighet att ha varken den eller mobilen igång, för att fixa ny tågbiljett, när han insåg sitt misstag att han gick av i fel stad. Då tappade han koncepten och gav upp på något sätt.

Men inte så mycket så man vill ta livet av sig väl.?

Det vore ju förfärligt , det skulle innebära att vi människor inte klarar oss utan datakommunikation.
Men jag ska ju inte säga något, sitter ju själv och skriver just nu.

Antagligen är den nya sortens människor beroende att ha hjärnan igång ständigt, med nya intryck,och då menar jag inte som förr,att en fågel i ett träd som kvittrar ,gjorde susen för själen.

Nej nu måste det till mer för att man inte ska bli uttråkad och less på livet.....hmm...

Att vara uppkopplad 24/7 eller ta livet av sig i brist på uppkopplingsmöjligheter

Tänk att det blivit så......
Senast redigerad av evaveva 2017-07-30 kl. 02:10.
Citera
2017-07-30, 02:50
Medlem
Det är så knäckande det här, vi har inget mer att gå på, var han är vet ingen och det kan tänkas att han aldrig hittas., så vad kan man göra....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in