2017-07-29, 23:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Är det bekräftat att KM befann sig på festen i Töreboda? Hur kom han till festen och till Stadt? Vilka umgicks han med på festen och på Stadt?

Nej det är inte bekräftat, men eftersom KB och KM var sambos så är det mycket troligt att även K var med på inflyttningsfesten. Det är ytterst osannolikt att endast den ena parten i ett parförhållande skulle vara inbjuden.
Citera
2017-07-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det är inte bekräftat, men eftersom KB och KM var sambos så är det mycket troligt att även K var med på inflyttningsfesten. Det är ytterst osannolikt att endast den ena parten i ett parförhållande skulle vara inbjuden.

Fast det behöver inte trots allt vara så. Vet vi om KB var på Stadt den kvällen, KM var ju det?
Citera
2017-07-29, 23:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Men det är väl inte bekräftat att KB var på festen?
Citera
2017-07-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nej. Han delgavs misstanke om mord PÅ SANNOLIKA SKÄL. Den högsta graden således.

Är du helt säker nu? Det är ju då anmärkningsvärt att han inte blev häktad då! På sannolika måste polisen ha någonting konkret på honom. Detta har jag missat helt.
Edit; förtydligande. Bevisning bör finnas mot KM eftersom han är misstänkt på sannolika skäl.

Då undrar man vad det kan vara för bevisning
Senast redigerad av KSP 2017-07-29 kl. 23:16.
Citera
2017-07-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Återigen: Det är Pernillas totalomvändning att efter ett visst datum inte längre svara på frågan om "pilotmannen" har nämnts i tråden som ligger KGM i fatet. Svaret (typ att "jag kommenterar inte detta längre") kommer efter det att KGM nämndes i tråden. Antingen tänkte sig Pernilla inte för eller så var hennes svar att betrakta som ett "tyst medgivande" om att "pilotmannen" nu är nämnd. Om Pernilla av misstag/dålig koll på tråden råkade ge detta för KGM lite märkliga svar och KGM verkligen inte är "pilotmannen" borde Pernilla återkomma i mejl till dem som mejlat henne och frågat och dementera "missen". Men å andra sidan kan hon inte dementera heller om KGM nu faktiskt är "pilotmannen", för hur skulle det då bli med hennes trovärdighet - plus att hon väl ändå vill ha hjälp av oss i den mån vi nu kan hjälpa?!
Bara Pernilla kan avfärda KGM som "pilotmannen" och så länge som hon inte gör det känns det som att det är så det är. Dessutom verkar ju tillräckligt många ha fått bekräftelser av olika slag. Det är väl bara att hoppas att bekräftelserna är sanna och att användarna inte "trollar" oss.

Hoppas inte KGM är misstänkt pga ovanstående. Jag tror man övertolkar efter eget huvud PWs agerande eller avsaknad av agerande. PW är vad jag förstått journalist och samtidigt privat person i fallet, ingen kriminolog. Skulle det vara så som i tolkningen då är det bara att beklaga. Mer oprofessionellt om så är fallet kan det inte bli. Jag påstår inte att KGM inte är pilot, det har jag ingen aning om vilket. Däremot tror jag inte pilot är gm.
Citera
2017-07-29, 23:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men det är väl inte bekräftat att KB var på festen?

Nej men KB var som jag har förstått det en väninna till både HA och PW (som hade inflyttningsfesten), det vore ju konstigt om KB bara skulle köra sina väninnor till en annan gemensam väninnas fest för att sedan direkt vända och köra tillbaka eller? Men visst, allt är ju möjligt..

För mig är det dock mest logiskt att även KB var inbjuden och i sådant fall var med största sannolikhet även hennes sambo det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-29 kl. 23:45.
Citera
2017-07-29, 23:20
Medlem
Hej! Jag är en person som bor i Mariestad som inte hoppas på annat än att detta ska klaras upp för Helenas familjs skull. Jag har läst en del sedan de framgick för mig att det åter skulle tas upp på radion angående detta. Det som jag tänker lite extra på är hur hennes föräldrar förklarar att de har fått ett beslut på att polisen skall göra ytterligare ett riktigt försök till att få tag i den / De som bär ansvar för det som har hänt. Skulle då detta radioprogrammet kunna vara en del av detta? Personligen tror jag att denna gärningsman är en person som sjunker under radarn för att tas på alvar alltså han blir inte sedd av allmänheten. En vanlig person. Om det skulle vara pilot vilket jag tror eller att han är inblandad är jag övertygad om. Om denna person skulle vara hotad? Vem får dig att hålla käften i 25 år? Om pilot är kgm tycker jag att du ska berätta vad du vet offentligt.
Citera
2017-07-29, 23:50
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ordvalet leder tankarna till en avmagrad gestalt. Hade det hetat "härjad", "plågad" eller "sliten", hade jag inte reagerat när det är fråga om en såpass rund person.

Nog om detta. Det kan vara ett illa valt ord och ingenting annat, helt enkelt.

Hej.

Tärd person kan ju inom den psykologiska termen innebära psykiskt tärd i sinnet och därav inget fysiskt påverkad.

Tror samtidigt du har en poäng då psyket även tär på fysiken så hans fylliga bild borde avspegla en ganska "sliten" person pga all stress, eller hur?

Men var KM på stadt denna kväll?

Vad hade systrar för bil denna tid?

Finns foto med KM med pilotglasögon för denna tid?

När togs bilden på KM, den jag postade?, hockeylag brukar ju ändra matchtröja inför varje säsong så vilken säsong är denna bild tagen?

Ja, jag är tillbaka.

//lugnås
Citera
2017-07-29, 23:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast det behöver inte trots allt vara så. Vet vi om KB var på Stadt den kvällen, KM var ju det?

Nej det är klart att det inte behöver...

Nej, det finns ingen uppgift om att KB var på Stadt.
Hon kan ju ha varit där tidigare under kvällen men knappast när det klängdes på Helena.
Citera
2017-07-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Tärd person kan ju inom den psykologiska termen innebära psykiskt tärd i sinnet och därav inget fysiskt påverkad.

Tror samtidigt du har en poäng då psyket även tär på fysiken så hans fylliga bild borde avspegla en ganska "sliten" person pga all stress, eller hur?

Men var KM på stadt denna kväll?

Vad hade systrar för bil denna tid?

Finns foto med KM med pilotglasögon för denna tid?

När togs bilden på KM, den jag postade?, hockeylag brukar ju ändra matchtröja inför varje säsong så vilken säsong är denna bild tagen?

Ja, jag är tillbaka.

//lugnås

Välkommen tillbaka

Kollade lite snabbt på google. Slutet på 90-talet byttes de röda tröjorna mot svarta.
Citera
2017-07-30, 00:00
Medlem
Citat:
Dom 3 yngsta systrarna är ett par år yngre än KGM, An*-Krist*n M*lmg*en, A*na-Ka*in M*lmg*en och A*na-Le*a M*lmg*en.
Om det stämmer att ett vittne hört nån skrika 'så här får ni inte göra 'oj nej...eller liknande så kunde det vara en tjej som var med i bilen kanske med två män. Kanske släktingar eller inte. Låter ändå inte så som någon som blir attackerad skulle skrika. Mer som någon skulle skrika som bevittnar något.
Citera
2017-07-30, 00:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Om det stämmer att ett vittne hört nån skrika 'så här får ni inte göra 'oj nej...eller liknande så kunde det vara en tjej som var med i bilen kanske med två män. Kanske släktingar eller inte. Låter ändå inte så som någon som blir attackerad skulle skrika. Mer som någon skulle skrika som bevittnar något.

Jag håller med dig. "Uttalandena" väcker funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in