2017-07-29, 20:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Kic#kan Ahlin/ Rutgersson, Con#ny Olss#n, Bibb# Lu"ndber*. De tre halvsyskonen. Samtliga har samma mor. Som jag sagt tidigare känner jag de äldre. De yngstas namn har jag inte i minnet. Dubbelnamn på flickorna iaf. Klas, Kjell.

Dom 3 yngsta systrarna är ett par år yngre än KGM, An*-Krist*n M*lmg*en, A*na-Ka*in M*lmg*en och A*na-Le*a M*lmg*en.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-29 kl. 20:08.
Citera
2017-07-29, 20:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
En del av er undrade varför familjemedlemmar eller Klas själv inte kommer in här och dementerar jag tror att det beror på att han helt enkelt har berättat för sina närmsta anhöriga

Det kan jag tänka mig! Så kan det vara! Om det är på det sättet lär det dröja ett tag innan vi får svaret.
Citera
2017-07-29, 20:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Då är frågan om uppgiften stämmer eller inte stämmer att Helena och Ulrika tillsammans med två killar tog en taxi från Töreboda till Mariestad. Och vart tog KB vägen? Var hon på stadshotellet?

KB åkte väl hem från inflyttningsfesten i Töreboda tillsammans med sin pojkvän KM? för han var väl med på festen eftersom dom var ett par? Därefter ville väl KM vidare på efterfest till stadt eftersom han hade hört att Helena skull dit... Kanske att KB släppte av honom där och sen åkte vidare hem, eller om även hon var en stund på stadt? Men hem tog hon sig i alla fall eftersom KM senare på kvällen klängde på Helena...
Citera
2017-07-29, 20:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Så än är åtminstone inte jag övertygad om att KGM är pilot. Vad som talar emot i mina ögon är att han såg väldigt välmående ut på det enda kort jag har sett av honom.

Men skulle det vara så att flera säger med bestämdhet att han faktiskt var på Stadt och att han pratade med HA, då kommer saken i ett annat ljus.

Jag är förresten inte förvånad över att andra personer som har varit med i tråden som mer eller mindre misstänkta inte säger något. De är väl hur nöjda som helst med att någon annan står i fokus just nu...

Varför skulle han INTE se välmående ut? han har mig veterligen inte haft något med polisen eller utredningen att göra sen förhöret 2001.
16 "bekymmersfria" år bidrar givetvis till att han ser väldigt välmående ut på bilden.
Men hur han ser ut nu, efter att ha suttit i häktet i Skövde runt månadsskiftet Maj/juni och efter att Radioföljetongen om Helena har sänts vilken även inkluderade en intervju med honom själv, kan man ju fråga sig? Det stora leéndet och välmåendet har nog lagt sig vid det här laget.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-29 kl. 20:27.
Citera
2017-07-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
KB åkte väl hem från inflyttningsfesten i Töreboda tillsammans med sin pojkvän KM? för han var väl med på festen eftersom dom var ett par? Därefter ville väl KM vidare på efterfest till stadt eftersom han hade hört att Helena skull dit... Kanske att KB släppte av honom där och sen åkte vidare hem, eller om även hon var en stund på stadt? Men hem tog hon sig i alla fall eftersom KM senare på kvällen klängde på Helena...
Om detta stämmer så är det ju jäkligt konstigt att det ska ta 25år innan det kommer fram?
Citera
2017-07-29, 20:56
Medlem
Jubberos avatar
Citat:

Är detta ett konstaterat faktum eller nån sorts teori? Vore rätt bra om du kunde förtydliga det.

I övrigt kan väl bara konstateras att alla de tidigare, som med säkerhet, misstänktes och utpekades under åren nu andas ut, då den nya misstänkta nu utsätts för drevet och inte minst stora delar av hans familj.
Lika käckt som vanligt i denna tråd. När det väl börjar härjas, skonas ingen.
Citera
2017-07-29, 21:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Klart att hon blev chockad! Det skulle jag också bli om jag fick reda på att min väns brorsa har varit inne på förhör vid olika tillfällen och nu senast skäligen misstänkt för mord....

Vilken misstankegrad är det som gäller?
I Expressen 28 juni (dåligt formulerat):
"För*P4 Skaraborg*berättar den misstänkte mördaren nu att de, misstankarna som är på sannolika skäl, "finns i hans huvud 24/7".

Den man som anhölls delgavs misstanke om mord eftersom alla andra brottsrubriceringar är preskriberade skriver p4 Skaraborg 14/6.

Samma dag skriver PW i chatten "Mannen är enbart misstänkt för mord, han är inte anklagad/åtalad."

Citat:
En del av er undrade varför familjemedlemmar eller Klas själv inte kommer in här och dementerar jag tror att det beror på att han helt enkelt har berättat för sina närmsta anhöriga

Är det inte troligt att närstående också tagits in för nya förhör?
Citera
2017-07-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har nu fått uppgifter i mail om att KB ska ha varit den som körde Helena och Ulrika till Pernillas inflyttningsfest i Töreboda. KB ska ha förhörts angående detta.

Uppgiften ska vara säker, men jag kan personligen inte bedöma hur pass säkert detta är. Någon annan som vet något om detta?

Detta är ju rakt av intressanta uppgifter! Genast blir det en del frågor kring detta som kanske någon kan svar/ta reda på?
Var befann sig KM när KB skjutsade UA och HA till festen i Töreboda?
Vad hade hon för bil, färg?

Enligt uppgifter från självaste KM så har han själv ring KB på natten efter att Stadt stängdes. Som jag har förstått det, var dessa sambo, varför ringer man sin sambo efter att Stadt stängt? Juste detta samtal kan vara en viktig pusselbit till vad som händer sedan.

Vad som sades i telefonsamtalet vet nog bara KM och KB om det nu verkligen förekom ett samtal vet vi ju inte, det kan bara vara något som KM påstod. I alla fall så vore polisen ha koll på detta.

Min poäng med telefonsamtalet är, varför ringer han hem mitt i natten, vad är så viktigt att tala om mitt i natten? Personligen tror jag detta är bara ett simpelt försök från KM sida att ha ett alibi för tiden.

Jag tror att KM redan bestämt sig för att försöka sig på att få till det med Helena efter Stadt. Han hade koll på vart hon tog vägen och sonika följde efter och gick ikapp henne på bron. När de sedan gick av bron och närmade sig skogsstigen (bra ställe att försöka få till de, utan insyn) men det visade sig att HA avvisade honom, vilket han inte kunde ta. Någonting hände och Helena dog.

Jag är ganska säker på att han är ensam GM och att han gjorde sig av med kroppen under de första dagarna efter mordet, därav var han sjukskriven och kunde ägna sin tid till att planera och transportera kroppen.

Det vore som sagt intressant att ta del av KB vittnesuppgifter i förhör samt redogörelse för vad som hände dagarna och veckan efter HA försvinnande. Hon bör ha viktiga upplysningar om KM.

Detta var inte menat bara för Prinzzezzan bara egna teorier mm.
Citera
2017-07-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vilken misstankegrad är det som gäller?
I Expressen 28 juni (dåligt formulerat):
"För*P4 Skaraborg*berättar den misstänkte mördaren nu att de, misstankarna som är på sannolika skäl, "finns i hans huvud 24/7".

Den man som anhölls delgavs misstanke om mord eftersom alla andra brottsrubriceringar är preskriberade skriver p4 Skaraborg 14/6.

Samma dag skriver PW i chatten "Mannen är enbart misstänkt för mord, han är inte anklagad/åtalad."

Är det inte troligt att närstående också tagits in för nya förhör?

Fast han är ju trots allt delgiven misstanke om mord den lägre graden. Åtalad har han inte blivit ännu. Misstänker starkt att han kommer att plockas in på ett nytt kompletterande förhör ganska snart.
Citera
2017-07-29, 22:43
Medlem
Citat:

Är det bekräftat att KM befann sig på festen i Töreboda? Hur kom han till festen och till Stadt? Vilka umgicks han med på festen och på Stadt?
Citera
2017-07-29, 23:00
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast han är ju trots allt delgiven misstanke om mord den lägre graden. Åtalad har han inte blivit ännu. Misstänker starkt att han kommer att plockas in på ett nytt kompletterande förhör ganska snart.

Nej. Han delgavs misstanke om mord PÅ SANNOLIKA SKÄL. Den högsta graden således.
Citera
2017-07-29, 23:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du menar att det på varje foto i modern tid ska framgå att man är tärd?? Vilket i sig är mer psykiskt ön fysiskt väl. Jag hänger inte med.
Ordvalet leder tankarna till en avmagrad gestalt. Hade det hetat "härjad", "plågad" eller "sliten", hade jag inte reagerat när det är fråga om en såpass rund person.

Nog om detta. Det kan vara ett illa valt ord och ingenting annat, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in