Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Jag har nu fått uppgifter i mail om att KB ska ha varit den som körde Helena och Ulrika till Pernillas inflyttningsfest i Töreboda. KB ska ha förhörts angående detta.
Uppgiften ska vara säker, men jag kan personligen inte bedöma hur pass säkert detta är. Någon annan som vet något om detta?
Detta är ju rakt av intressanta uppgifter! Genast blir det en del frågor kring detta som kanske någon kan svar/ta reda på?
Var befann sig KM när KB skjutsade UA och HA till festen i Töreboda?
Vad hade hon för bil, färg?
Enligt uppgifter från självaste KM så har han själv ring KB på natten efter att Stadt stängdes. Som jag har förstått det, var dessa sambo, varför ringer man sin sambo efter att Stadt stängt? Juste detta samtal kan vara en viktig pusselbit till vad som händer sedan.
Vad som sades i telefonsamtalet vet nog bara KM och KB om det nu verkligen förekom ett samtal vet vi ju inte, det kan bara vara något som KM påstod. I alla fall så vore polisen ha koll på detta.
Min poäng med telefonsamtalet är, varför ringer han hem mitt i natten, vad är så viktigt att tala om mitt i natten? Personligen tror jag detta är bara ett simpelt försök från KM sida att ha ett alibi för tiden.
Jag tror att KM redan bestämt sig för att försöka sig på att få till det med Helena efter Stadt. Han hade koll på vart hon tog vägen och sonika följde efter och gick ikapp henne på bron. När de sedan gick av bron och närmade sig skogsstigen (bra ställe att försöka få till de, utan insyn) men det visade sig att HA avvisade honom, vilket han inte kunde ta. Någonting hände och Helena dog.
Jag är ganska säker på att han är ensam GM och att han gjorde sig av med kroppen under de första dagarna efter mordet, därav var han sjukskriven och kunde ägna sin tid till att planera och transportera kroppen.
Det vore som sagt intressant att ta del av KB vittnesuppgifter i förhör samt redogörelse för vad som hände dagarna och veckan efter HA försvinnande. Hon bör ha viktiga upplysningar om KM.
Detta var inte menat bara för Prinzzezzan bara egna teorier mm.