2017-07-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
4 systrar o 2 bröder, borde bli 7 syskon med KGM själv. Vad är riktigt?

4 systrar och 2 bröder vet jag med säkerhet. Kan finnas någon mer.
Citera
2017-07-29, 14:43
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
En vän ja. Såklart de blir. Systrarna på lockerud vet om vad som sägs här.

Ok. Då var jag ute i ogjort väder. Jag ville få framfört till dom vad som skrivs.
Citera
2017-07-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ok. Då var jag ute i ogjort väder. Jag ville få framfört till dom vad som skrivs.
Hoppas verkligen för den övriga familjen till KGM - att han inte är GM utan bara hamnat här som ännu en av alla misstänkta GM. OM det är som du säger Twiggygirl.
Citera
2017-07-29, 15:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Att börja tillskriva honom diagnoser och "du-är-skyldig-om-du-inte-svarar" är "way out of line". Det kan kanske fungera om du i stället vänligt ber honom att komma in i tråden i stället för att attackera honom? En annan variant är att du ringer honom och för ett samlat och konstruktivt samtal med honom.

Du gillar ju fakta så håll dig till det då. Ingen i tråden hittills har tillskrivit honom ngn diagnos utan det är spekulationer än så länge, Inget JAG VET ATT HAN HAR.
ingen har heller påstått att: "Du är skyldig om du inte svarar".
Kom ner på jorden tack!
Citera
2017-07-29, 15:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
.

Ugglan! Du har hittills gjort ett superbra jobb i tråden, börja nu inte att fela och vela utan skärp dig!
Citera
2017-07-29, 15:34
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag kan ju säga också (om nån jävel skulle tro på mej härinne) att henne jag pratade med igår visste INTE vem Klas är... Hon kände bara till Kjell. Som jag. Klas är nog ganska obetydlig. En som knappt märks. Min fråga är då: Varför var han så rädd att hans identitet skulle komma ut 98, och även nu. Han är totalt okänd i Mariestad verkar det som. När folk som "umgås" med hans systrar inte ens vet att han finns.... Nä, det här stämmer inte. Pilotmannen såg "tärd" ut enl. Radio skaraborg... På de bilder jag sett ser Klas ganska "välmående" ut. Jag säger inte att det INTE är han. Men inget stämmer in. Skulle inte ens tro han var på stadt den kvällen. Jag vågade inte fråga henne mer, för hon blev skitförbannad. Även på mej, för att jag spred skit i stort sett. Så jag tänker fan inte fråga nån mer.
Citera
2017-07-29, 16:00
Medlem
Citat:
Jag kan ju säga också (om nån jävel skulle tro på mej härinne) att henne jag pratade med igår visste INTE vem Klas är... Hon kände bara till Kjell. Som jag. Klas är nog ganska obetydlig. En som knappt märks. Min fråga är då: Varför var han så rädd att hans identitet skulle komma ut 98, och även nu. Han är totalt okänd i Mariestad verkar det som. När folk som "umgås" med hans systrar inte ens vet att han finns.... Nä, det här stämmer inte. Pilotmannen såg "tärd" ut enl. Radio skaraborg... På de bilder jag sett ser Klas ganska "välmående" ut. Jag säger inte att det INTE är han. Men inget stämmer in. Skulle inte ens tro han var på stadt den kvällen.
Det kanske är just för att han håller en så låg profil som gjort att ingen har kopplat honom till detta under alla dessa år som gått. Och självklart ville han identitet skulle komma ut,han är ju misstänkt gm till ett grovt brott. Tror inte nån skulle vilja skylta med det. Och varför skulle inte han kunnat har varit på Statt. Jag tycker nog att detta kan vara rätt man,kopplingen till H.A via flickvännen och just att han verkar osynlig för omgivningen och lyckas hemlighålla detta utåt gör att jag tror att det är en ensam gm som sen lånar en bil och lyckas få undan kroppen. Vittnet som hörde fler röster kanske bara hörde lite fel och endast gm och H.As röst.
Citera
2017-07-29, 16:07
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag kan ju säga också (om nån jävel skulle tro på mej härinne) att henne jag pratade med igår visste INTE vem Klas är... Hon kände bara till Kjell. Som jag. Klas är nog ganska obetydlig. En som knappt märks. Min fråga är då: Varför var han så rädd att hans identitet skulle komma ut 98, och även nu. Han är totalt okänd i Mariestad verkar det som. När folk som "umgås" med hans systrar inte ens vet att han finns.... Nä, det här stämmer inte. Pilotmannen såg "tärd" ut enl. Radio skaraborg... På de bilder jag sett ser Klas ganska "välmående" ut. Jag säger inte att det INTE är han. Men inget stämmer in. Skulle inte ens tro han var på stadt den kvällen. Jag vågade inte fråga henne mer, för hon blev skitförbannad. Även på mej, för att jag spred skit i stort sett. Så jag tänker fan inte fråga nån mer.

Nu har han beskrivits som dels "vältränad", dels "tärd". Vad har vi då? Jo, en maratonlöpare. Det ligger som du säger långt från hans nuvarande, enligt bilden ganska fylliga gestalt.

Någon, har inte koll på vem, påstår i tråden att 175-180 cm och vältränad stämmer på KGM, underförstått i dåtid. Gör det verkligen det? Är han vältränad inom uthållighetssport (typ maraton) ser han antagligen inte ut så att det beskrivs "vältränad" som signalement. Är han en hockeyspelare däremot, är det osannolikt att han beskrivs som tärd.

Är det ett vittne bakom både tärd och vältränad? Hur får vittnet ihop det?
Citera
2017-07-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nu har han beskrivits som dels "vältränad", dels "tärd". Vad har vi då? Jo, en maratonlöpare. Det ligger som du säger långt från hans nuvarande, enligt bilden ganska fylliga gestalt.

Någon, har inte koll på vem, påstår i tråden att 175-180 cm och vältränad stämmer på KGM, underförstått i dåtid. Gör det verkligen det? Är han vältränad inom uthållighetssport (typ maraton) ser han antagligen inte ut så att det beskrivs "vältränad" som signalement. Är han en hockeyspelare däremot, är det osannolikt att han beskrivs som tärd.

Är det ett vittne bakom både tärd och vältränad? Hur får vittnet ihop det?

Rätt stor skillnad på en utsaga om vältränad 1992 (vagt vittne) och tärd man 2017 (radio skaraborg). Tror ni alla som spekulerar om helt fel profil har fel. Men det är ju det som gör det spännande kanske.
Senast redigerad av lubbe75 2017-07-29 kl. 16:13.
Citera
2017-07-29, 16:16
Medlem
Eftersom Helena var vän med både Pernilla och KB ( KM,s sambo ) så finns det ju stora chanser att det kanske var med på festen i Töreboda!
Citera
2017-07-29, 16:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Rätt stor skillnad på en utsaga om vältränad 1992 och tärd man 2017. Tror ni alla som spekulerar om helt fel profil har fel. Men det är ju det som gör det spännande kanske.
Han är inte på något sätt tärd i nutid, enligt länkad bild från sambons Facebook. Han är fyllig och med ett leende på läpparna.

Men den som säger att "vältränad 1992" stämmer bra in på KGM, borde kunna utveckla saken. Vad var det för träning han sysslade med t.ex.?
Citera
2017-07-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är inte på något sätt tärd i nutid, enligt länkad bild från sambons Facebook. Han är fyllig och med ett leende på läpparna.

Men den som säger att "vältränad 1992" stämmer bra in på KGM, borde kunna utveckla saken. Vad var det för träning han sysslade med t.ex.?
Finns typ en bild på Klas på nätet - skulle man då lägga ut en tärd Klas - svar Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in